Michelin Pilot Sport 4 205/40 R18 86 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Michelin Pilot Sport 4 205/40 R18 86 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
205/40 R18
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
86 (do 530 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

723 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Michelin Pilot Sport 4 205/40 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Pilot Sport 4 205/40 R18 86 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Pilot Sport 4 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów, udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia czy specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 86 (do 530 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

letnia osobowa

Nowa opona letnia Pilot Sport 4 marki Michelin

Opony letnie najlepiej sprawdzają się w cieplejszych miesiącach, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Dzięki specjalnym polimerom w mieszance gumowej opony letnie Michelin wykazują zwiększoną odporność na wysokie temperatury, co przekłada się na ich dłuższą żywotność. Optymalna konstrukcja bieżnika ogranicza ryzyko aquaplaningu, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo na mokrych drogach.

Opona osobowa – 205/40 R18 86 Y

Opony osobowe Michelin łączą w sobie najnowsze osiągnięcia technologiczne, zapewniając wydajne rozwiązania dla różnych typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich, przez przestronne kombi, aż po mocne SUV-y i luksusowe limuzyny. Wieloelementowa konstrukcja z zastosowaniem zaawansowanych włókien syntetycznych gwarantuje wyjątkową stabilność podczas pokonywania zakrętów i wykonywania skomplikowanych manewrów. Specjalnie zaprojektowany układ rowków skutecznie odprowadza wodę spod opony, maksymalizując bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach. Zoptymalizowana mieszanka gumowa zapewnia idealną równowagę między przyczepnością, komfortem a ekonomiką jazdy, redukując zużycie paliwa i emisję CO2.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Michelin 205/40 R18 Pilot Sport 4 XL FR

Celem opon letnich Michelin Pilot Sport 4 205 40 R18 86Y jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. W przypadku rozmiaru 205/40 R18 szerokość bieżnika wynosi 205 mm, wysokość profilu (40), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Opony Michelin Pilot Sport 4 mają indeks nośności 86 oraz szybkości Y. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 300 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 530 kg.

Michelin Pilot Sport 4 205/40 R18 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 10 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/40 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Michelin
Klasa premium
Model Pilot Sport 4
Etykieta UE C / A / 71 dB
Indeks nośności 86 (do 530 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, DT1, ZR, FR
Kod produktu 688

XL, DT1, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Pilot Sport 4?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • DT1 / Oznaczenie to wskazuje na oponę, która różni się od standardowego modelu pod względem mieszanki gumy lub wzoru bieżnika. Dzięki modyfikacjom opony te dostosowane są do specyficznych warunków jazdy lub wymagań pojazdu, oferując lepszą przyczepność, trwałość lub inne optymalne parametry.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, DT1, ZR, FR

Etykieta unijna opon 205/40 R18 86Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Pilot Sport 4 205/40 R18 86 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/71 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach to kluczowe narzędzie dla kierowców, pozwalające ocenić trzy główne parametry. Są to: poziom hałasu, efektywność paliwowa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu, porównując etykiety różnych marek i modeli, kierowcy mogą wybrać opony, które zapewnią optymalne osiągi przy jednoczesnym uwzględnieniu ich budżetu.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Michelin Pilot Sport 4 205/40 R18 86 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Informacje o oszczędności paliwowej opon, prezentowane na etykiecie unijnej są bardzo cenne dla kierowców. Opony z klasy A (czyli te o najlepszej efektywności) zapewniają znaczącą redukcję spalania paliwa i minimalizują emisję szkodliwych spalin do atmosfery. Wybór ogumienia o niskim oporze toczenia nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również pomaga w ochronie środowiska naturalnego.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Droga hamowania na mokrej nawierzchni to techniczny parametr umieszczony na etykiecie każdej nowej opony, który odzwierciedla jej zdolność do zatrzymania pojazdu na mokrym podłożu. Skala od A (najlepsza) do E (dawniej - G, najsłabsza) pozwala na szybką ocenę i porównanie ogumienia. Za tymi literami kryją się złożone badania i testy przeprowadzone według unijnych standardów. Jest to tylko jeden z wielu czynników, które należy uwzględnić przy wyborze opon, w tym trwałość, opór toczenia czy hałas. Dlatego też, interpretując je, należy wziąć pod uwagę całościowy obraz wydajności opony w różnych warunkach użytkowania.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.