Michelin Pilot Alpin 5 275/40 R20 106 V XL ND0

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Michelin Pilot Alpin 5 275/40 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Pilot Alpin 5 275/40 R20 106 V XL ND0 objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Pilot Alpin 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie, elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem czy specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 106 (do 950 kg na oponę) oraz rozmiar 275/40 R20.
Nowa opona zimowa Pilot Alpin 5 marki Michelin
Opony zimowe Michelin wspierają bezpieczeństwo na drodze podczas najchłodniejszych miesięcy w roku. Specjalny kierunkowy bieżnik z licznymi lamelami zwiększa przyczepność, ograniczając ryzyko poślizgu na oblodzonych lub zaśnieżonych nawierzchniach. Mieszanka gumowa dostosowana do niskich temperatur utrzymuje elastyczność, poprawiając trakcję i stabilność jazdy w zmiennych warunkach zimowych.
Opona osobowa oraz SUV – 275/40 R20 106 V
Segment opon Michelin do samochodów osobowych obejmuje kompleksowe rozwiązania dostosowane do wielu typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe SUV-y. Zaawansowana technologia produkcji w połączeniu z precyzyjnym procesem wulkanizacji gwarantuje trwałość i bezpieczeństwo każdego dnia. Wzmocniona struktura wewnętrzna zapobiega deformacjom podczas intensywnego hamowania, a odpowiednio wyprofilowane krawędzie kontaktowe zwiększają stabilność przy dynamicznych manewrach. Innowacyjna kompozycja gumy zapewnia wysoką przyczepność w szerokim zakresie temperatur, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i poprawiając komfort jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Michelin 275/40 R20 Pilot Alpin 5 XL ND0
Zadaniem opon zimowych Michelin Pilot Alpin 5 275 40 R20 106V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Rozmiar 275/40 R20 należy czytać następująco: szerokość opony 275 mm, wysokość profilu 40 i średnica 20 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Model Michelin Pilot Alpin 5 posiada indeks nośności 106 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 950 kg oraz indeks prędkości V umożliwiający jazdę do 240 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 21 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 275/40 R20 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Michelin |
Klasa | premium |
Model | Pilot Alpin 5 |
Etykieta UE | C / C / 71 dB |
Indeks nośności | 106 (do 950 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Homologacja | Tak (ND0) |
Oznaczenia | XL, ND0, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 53652 |
XL, ND0, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Pilot Alpin 5?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- ND0 / Homologacja (ND0) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Porsche. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 275/40 R20 106V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Pilot Alpin 5 275/40 R20 106 V XL ND0 uzyskała wynik: C/C/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta UE na oponach, podobna do oznaczeń ze sprzętu AGD/RTV, to kluczowe narzędzie informacyjne dla konsumentów. Zawiera ona oceny oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni (skala A do E) oraz poziomu hałasu (skala A do E oraz 1 do 3 fal, z dodatkowym oznaczeniem w dB). Dzięki tej etykiecie, klienci mogą łatwiej dokonać porównania i wyboru odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa C
Na etykiecie unijnej, efektywność paliwowa opon jest przedstawiona za pomocą skali od A do E, gdzie A oznacza najmniejsze zużycie paliwa wynikające z niższych oporów toczenia. Klasyfikacja ta ma kluczowe znaczenie zarówno dla ekonomii jazdy, jak i dla ochrony środowiska, ponieważ mniejsze zużycie paliwa oznacza zredukowaną emisję spalin. Świadomy wybór ogumienia z lepszą klasą przyczynia się do redukcji śladu węglowego przez pojazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, oznaczana na etykiecie unijnej od A do E, jest miarą tego, jak szybko opona może zatrzymać pojazd na pokrytym wodą asfalcie. Oznaczenie "A" reprezentuje najlepszą możliwą wydajność, odzwierciedlając minimalną drogę hamowania, podczas gdy "E" (wcześniej "G") znajduje się na przeciwnym końcu skali. Ten parametr jest nie tylko wskaźnikiem wydajności, ale także ważnym elementem bezpieczeństwa, zwłaszcza w zmiennej pogodzie. Wybierając ogumienie, warto rozważyć nie tylko jego przyczepność w deszczu, ale także to, jak wpisuje się ono w ogólne potrzeby pojazdu i styl jazdy.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.