Michelin Pilot Alpin 5 255/40 R21 102 V XL MO FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Michelin Pilot Alpin 5 255/40 R21
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Pilot Alpin 5 255/40 R21 102 V XL MO FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Pilot Alpin 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika, elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem czy gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/40 R21 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona zimowa Pilot Alpin 5 marki Michelin
Opony zimowe zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu przyczepności w wymagających warunkach, takich jak śnieg, lód czy marznący deszcz. Kierunkowy bieżnik o specjalnej rzeźbie skutecznie odprowadza wodę, a mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach. Precyzyjna konstrukcja opon Michelin zmniejsza ryzyko aquaplaningu, poprawiając stabilność i kontrolę nad pojazdem podczas codziennej jazdy.
Opona osobowa oraz SUV – 255/40 R21 102 V
Opony osobowe Michelin wyznaczają standard w świecie ogumienia, obejmując szeroki wachlarz pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po sedany, SUV-y i crossovery. Starannie dobrane parametry techniczne i innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że cechują się one doskonałą przyczepnością, wytrzymałością oraz komfortem prowadzenia. Dzięki zoptymalizowanej budowie bieżnika i mieszance gumowej z domieszką krzemionki efektywnie redukują opory toczenia, pozwalając oszczędzić paliwo i zachować stabilność nawet w wymagających warunkach drogowych.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Michelin 255/40 R21 Pilot Alpin 5 XL MO FR
Zadaniem opon zimowych Michelin Pilot Alpin 5 255 40 R21 102V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 255/40 R21 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (255) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (40) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 21). Opona Michelin Pilot Alpin 5 ma indeks prędkości V dopuszczający jazdę z prędkością do 240 km/h. Indeks nośności 102 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 850 kilogramów na koło.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 255/40 R21 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Michelin |
Klasa | premium |
Model | Pilot Alpin 5 |
Etykieta UE | C / C / 71 dB |
Indeks nośności | 102 (do 850 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Homologacja | Tak (MO1) |
Oznaczenia | XL, MO1, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 53616 |
XL, MO1, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu Pilot Alpin 5?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- MO1 / Homologacja (MO1) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Mercedes. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 255/40 R21 102V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Pilot Alpin 5 255/40 R21 102 V XL MO FR uzyskała wynik: C/C/71 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach dostarcza istotnych informacji o ich wydajności, co ułatwia porównanie modeli przed zakupem. Informacje na etykiecie dotyczą oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Przedstawione są w skali od A do E dla oporów i przyczepności oraz od A do C i od jednej do trzech fal dla hałasu, z wartością podaną również w decybelach, co ułatwia wybór.

Opór toczenia: klasa C
Wybierając opony z lepszą klasą efektywności paliwowej, kierowcy mogą aktywnie przyczyniać się do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Opony z wyższym oporem toczenia (klasa E) zwiększają zużycie paliwa, co negatywnie wpływa na środowisko. Dlatego ważne jest, aby przy wyborze ogumienia zwracać uwagę nie tylko na jego trwałość czy przyczepność, ale również na klasę na etykiecie unijnej. Ta z symbolem klasy A to krok w kierunku bardziej zrównoważonego i ekologicznego stylu życia.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.