Michelin Pilot Alpin 5 245/35 R20 95 V XL NA5 (FR)

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Michelin Pilot Alpin 5 245/35 R20 95 V - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
245/35 R20
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
D / C / 70 dB
XL, NA5, 3PMSF, M+S, (FR)

Cena za sztukę

1355 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Michelin Pilot Alpin 5 245/35 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Pilot Alpin 5 245/35 R20 95 V XL NA5 (FR) objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Pilot Alpin 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika, kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach czy system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 95 (do 690 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Pilot Alpin 5 marki Michelin

Ogumienie zimowe zostało zaprojektowane z myślą o jeździe w warunkach, gdy średnia dobowa temperatura spada poniżej 7°C. Kierunkowy bieżnik opon zimowych Michelin poprawia przyczepność na oblodzonych i zaśnieżonych drogach, a charakterystyczne lamele i szerokie rowki wspierają precyzyjne manewrowanie. Elastyczna mieszanka gumowa pozwala utrzymać optymalną przyczepność nawet w bardzo niskich temperaturach, zwiększając bezpieczeństwo jazdy.

Opona osobowa oraz SUV – 245/35 R20 95 V

Segment opon osobowych Michelin obejmuje zaawansowane produkty inżynieryjne przeznaczone dla różnorodnych pojazdów drogowych - od niewielkich aut miejskich po dynamiczne sedany, rodzinne minivany i eleganckie SUV-y. Wzmocniona konstrukcja barku zapewnia precyzyjne prowadzenie podczas wykonywania skomplikowanych manewrów, a zoptymalizowana sieć kanałów odprowadzających wodę minimalizuje ryzyko poślizgu. Nowoczesna mieszanka gumowa z domieszką krzemionki gwarantuje zachowanie odpowiednich parametrów trakcyjnych, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i zmniejszając opory toczenia.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Michelin 245/35 R20 Pilot Alpin 5 XL NA5 (FR)

Opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 245 35 R20 95V zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba w rozmiarze 245/35 R20 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 245 mm). Wysokość profilu to 35, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 20 cali. Opony Michelin Pilot Alpin 5 mają indeks prędkości V (informujący o dopuszczalnej szybkości = 240 km/h) oraz indeks nośności 95 (oznaczający maksymalne obciążenie = 690 kg na jedną oponę).

Michelin Pilot Alpin 5 245/35 R20 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 28 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 245/35 R20
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Michelin
Klasa premium
Model Pilot Alpin 5
Etykieta UE D / C / 70 dB
Indeks nośności 95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak ((FR))
Homologacja Tak (NA5)
Oznaczenia XL, NA5, 3PMSF, M+S, (FR)
Kod produktu 19803

XL, NA5, 3PMSF, M+S, (FR) – co oznaczają symbole w modelu Pilot Alpin 5?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • NA5 / Homologacja (NA5) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Porsche. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • (FR) / Rozwiązanie to ma formę delikatnego zgrubienia na ścianie bocznej opony, które lekko osłania felgę, chroniąc ją przed drobnymi uszkodzeniami. Jest to idealne rozwiązanie do codziennej jazdy, zapewniające dodatkową ochronę podczas manewrów blisko krawężników i innych przeszkód.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, NA5, 3PMSF, M+S, (FR)

Etykieta unijna opon 245/35 R20 95V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Pilot Alpin 5 245/35 R20 95 V XL NA5 (FR) uzyskała wynik: D/C/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, znana z podobieństwa do etykiet sprzętu AGD/RTV, przedstawia kluczowe osiągi danego produktu. Informuje ona o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego, umożliwiając porównanie różnych modeli. Opony są klasyfikowane w skali od A do E dla pierwszych dwóch parametrów, a hałas od A do C oraz w decybelach. Jest też wizualizowany za pomocą od jednej do trzech fal.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Michelin Pilot Alpin 5 245/35 R20 95 V: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa D

Wybór jakości opon ma kluczowe znaczenie dla efektywności paliwowej pojazdów. Na etykiecie unijnej opór toczenia jest oceniany w skali od A do E, gdzie A oznacza ogumienie z najmniejszym oporem toczenia. Oznacza on, że samochód potrzebuje mniej energii do jazdy, co bezpośrednio przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Ciekawym aspektem hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, jak informuje etykieta unijna, jest jego innowacyjny sposób pomiaru. W procesie testowania, samochód przejeżdża obok mikrofonów rozmieszczonych w odległości 7,5 metra od środka toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Ta precyzyjna metoda pozwala na dokładne określenie limit hałasu generowanego przez ogumienie podczas jazdy. Wyroby z oznaczeniem jednej fali (lub literą A tudzież B) na naklejce emitują najmniej szumów i są uznawane za najbardziej przyjazne dla środowiska. To nie tylko przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego, ale także podnosi komfort jazdy w cichych samochodach elektrycznych. Warto podkreślić, że wszystkie opony dostępne na rynku spełniają obowiązujące normy głośności, jednak te z niższym jej poziomem stanowią wybór preferowany przez świadomych ekologicznie konsumentów i producentów pojazdów, dążących do harmonii z otoczeniem naturalnym.