Michelin Latitude Sport 3 245/60 R18 105 H

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Michelin Latitude Sport 3 245/60 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Latitude Sport 3 245/60 R18 105 H objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Latitude Sport 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa, wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 105 H oraz rozmiar 245/60 R18.
Nowa opona letnia Latitude Sport 3 marki Michelin
Opony letnie Michelin najlepiej sprawdzają się w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając doskonałe właściwości trakcyjne i wysoki poziom bezpieczeństwa. Specjalna mieszanka gumowa umożliwia efektywne prowadzenie pojazdu na zróżnicowanych nawierzchniach, a obniżone opory toczenia sprzyjają oszczędności paliwa. Dodatkowo zoptymalizowana rzeźba bieżnika poprawia stabilność podczas dynamicznych manewrów, przekładając się na większy komfort jazdy w mieście i na dłuższych trasach.
Opona osobowa oraz SUV – 245/60 R18 105 H
Segment opon osobowych Michelin wyróżnia się przede wszystkim uniwersalnością zastosowania. Specjalnie wyprofilowane rowki obwodowe skutecznie odprowadzają wodę, gwarantując wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Dzięki zaawansowanej mieszance gumowej bogatej w krzemionkę, opony zachowują optymalną przyczepność w różnych warunkach drogowych. Dodatkowo innowacyjna konstrukcja bieżnika pozwala obniżyć opory toczenia nawet o 8%, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2 podczas codziennej jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Michelin 245/60 R18 Latitude Sport 3
Celem opon letnich Michelin Latitude Sport 3 245 60 R18 105H jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba rozmiaru 245/60 R18 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 245 mm). Kolejne dwie cyfry (60) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna prezentowanego produktu wynosi 18 cali (45.72 cm). Opony Michelin Latitude Sport 3 mają indeks prędkości H (wskazujący dopuszczalną szybkość na poziomie 210 km/h) i indeks nośności 105 (określający maksymalne obciążenie równe 925 kg/oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 245/60 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Michelin |
Klasa | premium |
Model | Latitude Sport 3 |
Etykieta UE | C / A / 70 dB |
Indeks nośności | 105 (do 925 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Oznaczenia | GRNX |
Kod produktu | 1255 |
GRNX – co oznaczają symbole w modelu Latitude Sport 3?
- GRNX / Oznaczenie GRNX (Green X) odnosi się do opony z ekologiczną mieszanką i zaawansowaną konstrukcją, która poprzez niższe opory toczenia zmniejsza zużycie paliwa. W efekcie auto staje się bardziej przyjazne środowisku, generuje mniej CO2 i zapewnia efektywną jazdę.

Etykieta unijna opon 245/60 R18 105H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Latitude Sport 3 245/60 R18 105 H uzyskała wynik: C/A/70 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach to narzędzie ułatwiające kierowcom wybór odpowiedniego ogumienia. Dostarcza kluczowych informacji o przyczepności na mokrej nawierzchni, generowanym hałasie oraz zużyciu paliwa. Każde ogumienie sprzedawana w Unii Europejskiej musi posiadać taką etykietę. Pozwala to na szybkie i łatwe porównanie różnych modeli, ułatwiając trafny wybór.

Opór toczenia: klasa C
Efektywność paliwowa opon ma kluczowe znaczenie w ekonomii jazdy. Opony z oceną "A" w unijnej skali efektywności paliwowej charakteryzują się minimalnym oporem toczenia, co przekłada się na znaczną oszczędność paliwa i obniżenie emisji spalin. Z drugiej strony, modele z oceną "E" są mniej efektywne, co powoduje zwiększone zużycie paliwa. Wybierając opony o wysokiej klasie, nie tylko oszczędzasz na kosztach paliwa, ale także przyczyniasz się do ochrony środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest dosyć istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Ciekawym faktem w świecie motoryzacji jest to, że poziom hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, mierzony w decybelach (dB) i klasyfikowany od A do C, ma nie tylko znaczenie dla komfortu jazdy, ale wpływa również na ogólny szum drogowy. Opony klasy A, najcichsze, mogą znacząco przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego w miastach. W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej, wybór cichszych opon staje się ważnym aspektem zrównoważonego stylu życia. Dodatkowo, opony o niższym hałasie zewnętrznym są szczególnie pożądane w samochodach hybrydowych i elektrycznych, które naturalnie są cichsze od tradycyjnych pojazdów.