Michelin e.Primacy 235/45 R20 100 W XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Michelin e.Primacy 235/45 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin e.Primacy 235/45 R20 100 W XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model e.Primacy stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika, efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów czy unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 100 (do 800 kg na oponę) oraz rozmiar 235/45 R20.
Nowa opona letnia e.Primacy marki Michelin
Opony letnie zostały zaprojektowane z myślą o cieplejszych miesiącach, kiedy średnia dobowa temperatura przekracza 7°C. Twardsza mieszanka gumowa zapewnia stabilność nawet podczas upałów, a asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć poprawia przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Dodatkowo zmniejszone opory toczenia pomagają obniżyć zużycie paliwa, co sprawia, że opony letnie Michelin są nie tylko bezpieczne, ale również bardzo ekonomiczne.
Opona osobowa oraz SUV – 235/45 R20 100 W
Opony osobowe Michelin to zaawansowane technologicznie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zapewnia pewną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych, a specjalna konstrukcja karkasu z włóknami poliamidowymi podnosi stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Jednocześnie opony te wyróżniają się wysokim komfortem akustycznym i pewnym prowadzeniem, niezależnie od rodzaju trasy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Michelin 235/45 R20 e.Primacy XL FR
Opony letnie Michelin e.Primacy 235 45 R20 100W zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba w rozmiarze 235/45 R20 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 45, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 20 cali. Opona Michelin e.Primacy posiada indeks prędkości W (dopuszczalna jazda do 270 km/h) oraz nośności 100 (najwyższa wartość obciążenia 800 kg na jedną oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 20 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/45 R20 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Michelin |
Klasa | premium |
Model | e.Primacy |
Etykieta UE | A / A / 70 dB |
Indeks nośności | 100 (do 800 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, FR |
Kod produktu | 52795 |
XL, FR – co oznaczają symbole w modelu e.Primacy?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/45 R20 100W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin e.Primacy 235/45 R20 100 W XL FR uzyskała wynik: A/A/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta UE na oponach, podobna do oznaczeń ze sprzętu AGD/RTV, to kluczowe narzędzie informacyjne dla konsumentów. Zawiera ona oceny oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni (skala A do E) oraz poziomu hałasu (skala A do E oraz 1 do 3 fal, z dodatkowym oznaczeniem w dB). Dzięki tej etykiecie, klienci mogą łatwiej dokonać porównania i wyboru odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa A
Standardy Unii Europejskiej definiują 5 kategorii efektywności paliwowej opon, od A do E. Zakup opony z klasy A, B czy C to nie tylko oszczędność paliwa, ale i znaczne ograniczenie emisji spalin. Etykieta unijna ułatwia porównanie różnych modeli opon, dając kierowcom możliwość dokonania świadomego wyboru w kierunku ekologicznej, ale i bardziej ekonomicznej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Opony z lepszą klasą przyczepności mogą przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin, dzięki efektywniejszemu przenoszeniu siły hamowania. Pięciostopniowa skala od "A" do "E" (wcześniej siedmiostopniowa, zawierająca jeszcze oceny "F" oraz "G") informuje o tym, jak szybko ogumienie zatrzyma pojazd na mokrej drodze. Warto pamiętać, że wybór opony o wyższej klasie w kwestii tego parametru może też oznaczać korzyści dla środowiska i portfela długoterminowo. Przy wyborze konkretnego produktu, rozważ więc nie tylko hamowanie, ale również aspekty ekonomiczne i ekologiczne, które mogą mieć długofalowy wpływ na otoczenie i komfort poruszania się po drogach.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.