Michelin CrossClimate 2 A/W 245/60 R18 109 V XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Michelin CrossClimate 2 A/W 245/60 R18 109 V - opona całoroczna klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
245/60 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
109 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

811 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Michelin CrossClimate 2 A/W 245/60 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin CrossClimate 2 A/W 245/60 R18 109 V XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model CrossClimate 2 A/W stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą precyzyjny mechanizm usuwania wody i śniegu z powierzchni opony, technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury czy wszechstronny profil bieżnika zaprojektowany dla stabilności na każdej nawierzchni. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 245/60 R18.

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna CrossClimate 2 A/W marki Michelin

Ogumienie wielosezonowe to praktyczne rozwiązanie dla osób preferujących spokojny styl jazdy, głównie w warunkach miejskich. Opony całoroczne Michelin posiadają kierunkowy bieżnik z podziałem na strefy: letnią, zapewniającą dobrą przyczepność na suchej nawierzchni, oraz zimową, zwiększającą bezpieczeństwo na śniegu. Przystosowanie do różnych warunków eliminuje potrzebę sezonowej wymiany opon, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

Opona osobowa oraz SUV – 245/60 R18 109 V

Opony osobowe Michelin to uniwersalne rozwiązanie, które doskonale sprawdza się w różnych typach pojazdów - od małych aut miejskich, przez rodzinne sedany, aż po luksusowe SUV-y. Wyróżniają się wysoką przyczepnością na zróżnicowanych nawierzchniach i pomagają obniżyć zużycie paliwa. Nowoczesne technologie zastosowane w oponach osobowych zapewniają komfort akustyczny i stabilne prowadzenie. Dodatkowo ich solidna konstrukcja gwarantuje niezawodne parametry użytkowe w każdych warunkach - od krótkich dojazdów w mieście po długie rodzinne podróże.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Michelin 245/60 R18 CrossClimate 2 A/W XL

Opony całoroczne Michelin CrossClimate 2 A/W 245 60 R18 109V zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Oznaczenie rozmiaru 245/60 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 245 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (60) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Opona Michelin CrossClimate 2 A/W ma indeks prędkości V pozwalający na jazdę do 240 km/h. Indeks nośności 109 odpowiada natomiast maksymalnemu obciążeniu 1030 kg na koło.

Michelin CrossClimate 2 A/W 245/60 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 12 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 245/60 R18
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Michelin
Klasa premium
Model CrossClimate 2 A/W
Etykieta UE D / C / 72 dB
Indeks nośności 109 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 53028

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu CrossClimate 2 A/W?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 245/60 R18 109V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin CrossClimate 2 A/W 245/60 R18 109 V XL uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, wprowadzona aby ułatwić wybór odpowiedniego modelu, informuje o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomie hałasu. Osiągi te przedstawione są za pomocą piktogramów podobnych do tych z naklejek na AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność oceniane są w skalach od A do E, gdzie A wskazuje na najwyższą. Hałas oceniany jest w skali od A do C oraz falami od 1 do 3, a także w decybelach.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Michelin CrossClimate 2 A/W 245/60 R18 109 V: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Opony z niskim oporem toczenia, klasyfikowane na etykiecie unijnej jako klasa "A", ograniczają powstawanie śladu węglowego podczas intensywnej eksploatacji auta. Jest to istotny czynnik w zużyciu paliwa, wpływający na emisję spalin. Wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej, nie tylko oszczędzamy na paliwie, ale również zmniejszamy negatywny wpływ samochodów na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Przyczepność opon na mokrej nawierzchni to jeden ze wskaźników bezpieczeństwa, szczegółowo oceniany na etykiecie unijnej. Klasyfikacja od "A" do "E", opiera się na dokładnych pomiarach drogi hamowania i siły tarcia, które następnie są porównywane do standardowego modelu referencyjnego. Interesujące jest, że aby wskazać wyraźne różnice między oponami o różnej wydajności, klasa "D" nie była stosowana aż do lipca 2021 roku. Dodatkowo, opony oznaczone "F" i "G" zostały usunięte z rynku, co podkreśla determinację w dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza samymi stopniami, warto zwrócić uwagę na to, jak nowoczesne technologie produkcji opon, takie jak zaawansowane mieszanki gumowe czy innowacyjne wzory bieżnika, wpływają na poprawę przyczepności na mokrej jezdni, a tym samym na ogólne bezpieczeństwo jazdy.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.