Maxxis VanSmart MCV3+ 205/80 R14C 109/107 Q

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Maxxis VanSmart MCV3+ 205/80 R14 109/107 Q - opona letnia klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
letnia
Rozmiar
205/80 R14C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości
Q (do 160 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
C / A / 72 dB

Cena za sztukę

374 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Maxxis VanSmart MCV3+ 205/80 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis VanSmart MCV3+ 205/80 R14C 109/107 Q objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model VanSmart MCV3+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny symetryczny wzór bieżnika, szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem czy zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 109/107 (do 1030 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

letnia dostawcza do busa

Nowa opona letnia VanSmart MCV3+ marki Maxxis

Opony letnie Maxxis są przeznaczone do jazdy w cieplejszych miesiącach roku, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Wyróżnia je specjalna mieszanka gumowa, zapewniająca lepszą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Dodatkowo zoptymalizowana konstrukcja bieżnika ułatwia efektywne hamowanie i ogranicza ryzyko poślizgu, zwłaszcza podczas wykonywania gwałtownych manewrów.

Opona dostawcza (do busa) – 205/80 R14 109/107 Q

Opony dostawcze Maxxis w rozmiarze 205/80R14C to specjalistyczne ogumienie przeznaczone do busów, VAN-ów i pojazdów użytkowych przewożących różnego rodzaju ładunki. Dzięki wzmocnionej budowie zapewniają stabilność oraz odporność na zużycie, nawet podczas intensywnej eksploatacji. Podwójny indeks nośności umożliwia dostosowanie opon do montażu zarówno na pojedynczych felgach, jak i w układzie bliźniaczym. Fakt ten zwiększa ich uniwersalność i wydajność w różnych warunkach pracy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Maxxis 205/80 R14 VanSmart MCV3+

Opony letnie Maxxis VanSmart MCV3+ 205 80 R14C 109/107Q mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. W przypadku rozmiaru 205/80 R14 szerokość bieżnika wynosi 205 mm, wysokość profilu (80), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 14 cali. Model Maxxis VanSmart MCV3+ posiada indeks nośności 109/107 informujący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 1030 kg oraz indeks prędkości Q umożliwiający jazdę do 160 km/h.

Maxxis VanSmart MCV3+ 205/80 R14 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/80 R14
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Maxxis
Klasa ekonomiczna
Model VanSmart MCV3+
Etykieta UE C / A / 72 dB
Indeks nośności 109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości Q (do 160 km/h)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C
Kod produktu 33319

C – co oznaczają symbole w modelu VanSmart MCV3+?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C

Etykieta unijna opon 205/80 R14 109/107Q – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis VanSmart MCV3+ 205/80 R14C 109/107 Q uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon UE, wprowadzony w 2012 roku, pomaga kierowcom w ocenie produktów pod względem ekonomii jazdy, bezpieczeństwa i komfortu. Etykieta zapewnia informacje o trzech istotnych parametrach: hałasie, oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni, co ułatwia dokonywanie świadomych wyborów podczas zakupu nowego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Maxxis VanSmart MCV3+ 205/80 R14 109/107 Q: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Informacje o oszczędności paliwowej opon, prezentowane na etykiecie unijnej są bardzo cenne dla kierowców. Opony z klasy A (czyli te o najlepszej efektywności) zapewniają znaczącą redukcję spalania paliwa i minimalizują emisję szkodliwych spalin do atmosfery. Wybór ogumienia o niskim oporze toczenia nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również pomaga w ochronie środowiska naturalnego.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Etykieta unijna dostarcza istotnych informacji, między innymi o przyczepności opon na mokrej nawierzchni, oceniając ich wydajność w kluczowym aspekcie bezpieczeństwa - hamowaniu. Do wyznaczenia klasy przyczepności mierzy się zarówno drogę hamowania, jak i siłę tarcia gumy o mokrą nawierzchnię, a wyniki porównuje się z modelem referencyjnym. Produkty otrzymują ocenę od "A" do "E", gdzie pierwsze litery alfabetu oznaczają krótszą drogę hamowania. Ważne jest zauważenie, że jeszcze niedawno celowo nie stosowało się w skali "D", co podkreślało różnicę pomiędzy ogumieniem o wyższej wydajności. Wyroby ze stopniem "G" (na etykiecie sprzed VII 2021 roku), uznane za niebezpieczne, nie są obecnie wprowadzane na rynek. Wybierając nowy komplet, warto więc kierować się nie tylko ich klasą przyczepności, ale także reputacją producenta i opiniami użytkowników, aby zapewnić sobie i pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.