Maxxis Premitra All Season AP3 SUV 255/55 R20 110 W XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Maxxis Premitra All Season AP3 SUV 255/55 R20 110 W - opona całoroczna klasy budżetowej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
255/55 R20
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
110 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

634 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Maxxis Premitra All Season AP3 SUV 255/55 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis Premitra All Season AP3 SUV 255/55 R20 110 W XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Premitra All Season AP3 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą efektywny system drenażu zapewniający kontrolę na mokrej nawierzchni, uniwersalna mieszanka gumy zachowująca właściwości w zmiennych warunkach czy homologacja 3PMSF potwierdzająca skuteczność przy ujemnych wskazaniach termometru. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 110 (do 1060 kg na oponę) oraz rozmiar 255/55 R20.

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna Premitra All Season AP3 SUV marki Maxxis

Opony wielosezonowe zapewniają uniwersalność dla kierowców w umiarkowanych warunkach klimatycznych. Sprawdzają się lepiej niż opony letnie w zimie i lepiej niż opony zimowe w cieplejszych miesiącach, oferując bezpieczną jazdę przez cały rok. Są wyposażone w symbol 3PMSF, który potwierdza ich przyczepność na ośnieżonych nawierzchniach. Ogumienie całoroczne Maxxis to praktyczny wybór dla osób, które chcą uniknąć sezonowej wymiany opon.

Opona osobowa oraz SUV – 255/55 R20 110 W

Opony osobowe Maxxis to synonim zrównoważonego podejścia do potrzeb współczesnej motoryzacji, oferujący rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne kombi, aż po luksusowe limuzyny i popularne SUV-y. Zaawansowana konstrukcja wewnętrzna z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów kompozytowych zapewnia optymalną sztywność i odporność na odkształcenia, gwarantując przewidywalne zachowanie w każdej sytuacji drogowej. Starannie dobrana mieszanka gumowa z domieszką krzemionki zapewnia niskie opory, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i obniżając poziom generowanego hałasu podczas codziennej eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Maxxis 255/55 R20 Premitra All Season AP3 SUV XL

Celem opon wielosezonowych Maxxis Premitra All Season AP3 SUV 255 55 R20 110W jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. W przypadku rozmiaru 255/55 R20 szerokość bieżnika wynosi 255 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 20 cali. Opony Maxxis Premitra All Season AP3 SUV mają indeks nośności 110 oraz szybkości W. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 270 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 1060 kg.

Maxxis Premitra All Season AP3 SUV 255/55 R20 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 42 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/55 R20
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Maxxis
Klasa budżetowa
Model Premitra All Season AP3 SUV
Etykieta UE C / B / 73 dB
Indeks nośności 110 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 46197

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Premitra All Season AP3 SUV?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 255/55 R20 110W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis Premitra All Season AP3 SUV 255/55 R20 110 W XL uzyskała wynik: C/B/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Maxxis Premitra All Season AP3 SUV 255/55 R20 110 W: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna dostarcza informacji o efektywności paliwowej w skali od A do E. Opony z klasy A to synonim największej oszczędności i minimalizacji emisji spalin. Ta cecha jest istotną wskazówką dla kierowców, którzy są świadomi zarówno ekonomicznych, jak i ekologicznych aspektów użytkowania samochodu. Wybór opon z wyższą klasą efektywności paliwowej oznacza aktywny udział w ochronie środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Opony z lepszą klasą przyczepności mogą przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin, dzięki efektywniejszemu przenoszeniu siły hamowania. Pięciostopniowa skala od "A" do "E" (wcześniej siedmiostopniowa, zawierająca jeszcze oceny "F" oraz "G") informuje o tym, jak szybko ogumienie zatrzyma pojazd na mokrej drodze. Warto pamiętać, że wybór opony o wyższej klasie w kwestii tego parametru może też oznaczać korzyści dla środowiska i portfela długoterminowo. Przy wyborze konkretnego produktu, rozważ więc nie tylko hamowanie, ale również aspekty ekonomiczne i ekologiczne, które mogą mieć długofalowy wpływ na otoczenie i komfort poruszania się po drogach.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.