Maxxis Mecotra 3 ME3 185/50 R16 81 V

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Maxxis Mecotra 3 ME3 185/50 R16 81 V - opona letnia klasy ekonomicznej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
185/50 R16
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
81 (do 462 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
C / B / 69 dB

Cena za sztukę

278 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Maxxis Mecotra 3 ME3 185/50 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis Mecotra 3 ME3 185/50 R16 81 V objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Mecotra 3 ME3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów, specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 81 V oraz rozmiar 185/50 R16.

letnia osobowa

Nowa opona letnia Mecotra 3 ME3 marki Maxxis

Opony letnie zostały stworzone z myślą o jeździe od późnej wiosny do wczesnej jesieni, kiedy średnia temperatura przekracza 7°C. Twardsza mieszanka gumowa zapewnia lepszą przyczepność oraz skuteczne hamowanie, a dodatkowe kanały w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę, zwiększając bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Ponadto zoptymalizowana konstrukcja wspiera oszczędność paliwa, co czyni opony letnie Maxxis doskonałym wyborem na cieplejsze miesiące.

Opona osobowa – 185/50 R16 81 V

Opony osobowe Maxxis reprezentują najnowsze osiągnięcia inżynierii materiałowej, oferując rozwiązania dostosowane do różnorodnych pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po potężne SUV-y i luksusowe sedany. Wielowarstwowa konstrukcja z zaawansowanymi komponentami polimerowymi zapewnia doskonałą stabilność podczas manewrów, a precyzyjnie zaprojektowany układ bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Dzięki zoptymalizowanej mieszance gumowej z dodatkiem krzemionki opony gwarantują niższe opory toczenia, co bezpośrednio przekłada się na oszczędność paliwa i zmniejszoną emisję CO2 podczas codziennej eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Maxxis 185/50 R16 Mecotra 3 ME3

Zadaniem opon letnich Maxxis Mecotra 3 ME3 185 50 R16 81V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 185/50 R16 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 185 mm). Kolejne dwie cyfry (50) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 16 cali (40.64 cm). Opona Maxxis Mecotra 3 ME3 posiada indeks prędkości V (dopuszczalna jazda do 240 km/h) oraz nośności 81 (maksymalne obciążenie wynosi 462 kg na jedną oponę).

Maxxis Mecotra 3 ME3 185/50 R16

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 185/50 R16
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Maxxis
Klasa ekonomiczna
Model Mecotra 3 ME3
Etykieta UE C / B / 69 dB
Indeks nośności 81 (do 462 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Kod produktu 33055

Etykieta unijna opon 185/50 R16 81V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis Mecotra 3 ME3 185/50 R16 81 V uzyskała wynik: C/B/69 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta opon, obowiązująca od listopada 2012 roku, jest wymagana na wszystkich sprzedawanych modelach ogumienia w UE. Informuje o kluczowych parametrach, takich jak opory toczenia, droga hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki tym informacjom kierowcy mogą świadomie wybierać produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i efektywności energetycznej.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Maxxis Mecotra 3 ME3 185/50 R16 81 V: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa to czynnik, który każdy kierowca powinien rozważyć przy wyborze ogumienia. Opony z najlepszą oceną "A" w tej kategorii zapewniają minimalny opór toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" są znacznie mniej ekonomiczne. Inwestycja w opony o lepszej klasie to sposób na oszczędności i dbałość o środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, oznaczana na etykiecie unijnej od A do E, jest miarą tego, jak szybko opona może zatrzymać pojazd na pokrytym wodą asfalcie. Oznaczenie "A" reprezentuje najlepszą możliwą wydajność, odzwierciedlając minimalną drogę hamowania, podczas gdy "E" (wcześniej "G") znajduje się na przeciwnym końcu skali. Ten parametr jest nie tylko wskaźnikiem wydajności, ale także ważnym elementem bezpieczeństwa, zwłaszcza w zmiennej pogodzie. Wybierając ogumienie, warto rozważyć nie tylko jego przyczepność w deszczu, ale także to, jak wpisuje się ono w ogólne potrzeby pojazdu i styl jazdy.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Hałas zewnętrzny toczenia opony, mierzony w decybelach (dB) i przedstawiany na etykiecie unijnej za pomocą liter od A do C, jest kluczowym parametrem dla każdego kierowcy. Wybierając opony A, najcichsze w skali, użytkownik zapewnia sobie nie tylko przyjemniejszą jazdę, ale także przyczynia się do redukcji głośności w środowisku miejskim. Warto podkreślić, że choć etykieta unijna odnosi się tylko do szumu zewnętrznego, to właśnie ten aspekt ma znaczący wpływ na ogólne doznania z jazdy i środowisko naturalne.