Maxxis Mecotra 3 ME3 145/80 R13 75 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Maxxis Mecotra 3 ME3 145/80 R13
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis Mecotra 3 ME3 145/80 R13 75 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Mecotra 3 ME3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika, głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning czy specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 75 T oraz rozmiar 145/80 R13.
Nowa opona letnia Mecotra 3 ME3 marki Maxxis
Opony letnie wytwarzane są z mieszanki gumowej odpornej na wysokie temperatury, dzięki czemu zachowują odpowiednią twardość nawet podczas największych upałów. Specjalna konstrukcja bieżnika z mniejszą liczbą nacięć i rowków zapewnia stabilne prowadzenie pojazdu oraz efektywne odprowadzanie wody. Dzięki tym cechom opony letnie Maxxis gwarantują krótszą drogę hamowania i niezawodne osiągi zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Opona osobowa oraz SUV – 145/80 R13 75 T
Opony osobowe Maxxis to zaawansowane technologicznie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zapewnia pewną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych, a specjalna konstrukcja karkasu z włóknami poliamidowymi podnosi stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Jednocześnie opony te wyróżniają się wysokim komfortem akustycznym i pewnym prowadzeniem, niezależnie od rodzaju trasy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Maxxis 145/80 R13 Mecotra 3 ME3
Opony letnie Maxxis Mecotra 3 ME3 145 80 R13 75T zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Prezentowany rozmiar 145/80 R13 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (145) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (80) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 13). Model Maxxis Mecotra 3 ME3 posiada indeks nośności 75 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 385 kg oraz indeks prędkości T zezwalający na jazdę do 190 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 145/80 R13 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Maxxis |
Klasa | budżetowa |
Model | Mecotra 3 ME3 |
Etykieta UE | C / C / 69 dB |
Indeks nośności | 75 (do 385 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Kod produktu | 33037 |
Etykieta unijna opon 145/80 R13 75T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis Mecotra 3 ME3 145/80 R13 75 T uzyskała wynik: C/C/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, wprowadzona aby ułatwić wybór odpowiedniego modelu, informuje o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomie hałasu. Osiągi te przedstawione są za pomocą piktogramów podobnych do tych z naklejek na AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność oceniane są w skalach od A do E, gdzie A wskazuje na najwyższą. Hałas oceniany jest w skali od A do C oraz falami od 1 do 3, a także w decybelach.

Opór toczenia: klasa C
Etykieta unijna dostarcza informacji o efektywności paliwowej w skali od A do E. Opony z klasy A to synonim największej oszczędności i minimalizacji emisji spalin. Ta cecha jest istotną wskazówką dla kierowców, którzy są świadomi zarówno ekonomicznych, jak i ekologicznych aspektów użytkowania samochodu. Wybór opon z wyższą klasą efektywności paliwowej oznacza aktywny udział w ochronie środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Decyzja o wyborze opon jest często zależna od ich przyczepności na mokrej nawierzchni, co jest istotnym aspektem bezpieczeństwa podczas deszczowej pogody. Skala od "A" do "E" na etykiecie unijnej daje wyraźny obraz potencjalnej skuteczności hamowania, z "A" jako najlepszą oceną. Do 2021 roku najsłabszą notą były litery "F" oraz "G". Warto zwrócić uwagę, że nawet jedna klasa różnicy może znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. W związku z tym, kierowcy powinni rozważyć wybór produktów o wyższych notach dotyczących przyczepności na asfalcie pokrytym wodą, aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo. Jednak, należy pamiętać, że optymalny wybór opony nie kończy się na tym parametrze - inne kluczowe czynniki to także trwałość, poziom hałasu czy ekonomika jazdy.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.