Matador Nordicca Van 215/60 R17C 109/107 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador Nordicca Van 215/60 R17 109/107 T - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
215/60 R17C
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
D / C / 72 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

535 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador Nordicca Van 215/60 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador Nordicca Van 215/60 R17C 109/107 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Nordicca Van stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą przystosowany do trudnych warunków asymetryczny wzór bieżnika, certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF) czy elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz wysoki indeks ładowności 109/107 (do 1030 kg).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Nordicca Van marki Matador

Opony zimowe Matador zostały wyposażone w asymetryczny bieżnik z głębokimi rowkami, które skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, zwiększając kontrolę nad pojazdem. Specjalna mieszanka gumowa z krzemionką utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając przyczepność na oblodzonych i zaśnieżonych drogach.

Opona dostawcza (do busa) – 215/60 R17 109/107 T

Opony dostawcze Matador 215/60R17C przeznaczone do busów i pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, zostały zaprojektowane z myślą o intensywnej eksploatacji i zwiększonych obciążeniach. Wzmocniona konstrukcja, oznaczona symbolem C, zapewnia większą odporność na uszkodzenia oraz spowalnia zużycie bieżnika, przekładając się na dłuższą trwałość ogumienia. Dwa indeksy nośności określają maksymalne dopuszczalne obciążenie zarówno dla pojedynczych kół, jak i układów bliźniaczych, co pozwala na precyzyjne dopasowanie opon do różnych warunków użytkowania.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 215/60 R17 Nordicca Van

Opony zimowe Matador Nordicca Van 215 60 R17C 109/107T mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. W przypadku rozmiaru 215/60 R17 szerokość bieżnika wynosi 215 mm, wysokość profilu (60), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 17 cali. Model Matador Nordicca Van posiada indeks nośności 109/107 informujący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 1030 kg oraz indeks prędkości T umożliwiający jazdę do 190 km/h.

Matador Nordicca Van 215/60 R17 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 75 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/60 R17
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model Nordicca Van
Etykieta UE D / C / 72 dB
Indeks nośności 109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 39405

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Nordicca Van?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/60 R17 109/107T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador Nordicca Van 215/60 R17C 109/107 T uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Rozporządzenie WE Nr 1222/2009, wprowadzone dla opon samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, wymaga oznakowania każdego produktu indywidualną etykietą. Naklejka ta ocenia opory toczenia, efektywność hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Informacje podane na niej ułatwiają wybór opony, która zapewni optymalne parametry bezpieczeństwa i efektywności energetycznej.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Matador Nordicca Van 215/60 R17 109/107 T: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Unijna etykieta dostarcza istotnych informacji o efektywności paliwowej opon. Modele z klasy A, charakteryzujące się najniższym oporem toczenia, oferują największe oszczędności paliwa, a co za tym idzie - również pieniędzy. Warto wiedzieć, że wybierając opony o lepszej klasie, nie tylko zmniejszasz spalanie, ale także przyczyniasz się do ograniczenia emisji spalin, co ma pozytywny wpływ na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Zewnętrzny hałas toczenia opon to ważny parametr dla kierowców ceniących spokojną jazdę. Wartość tego parametru, podawana na etykiecie unijnej opony, mieści się w zakresie od 67 do 78 decybeli (dB). Wszystkie nowe wyroby są klasyfikowane od A do C, gdzie ocena A reprezentuje ogumienie najcichsze, zapewniające największy komfort jazdy. Ten czynnik, mierzony przy prędkości 80 km/h, informuje o poziomie szumu emitowanym przez oponę na zewnątrz, co przekłada się również na ogólne doznania z poruszania się. Różnica 3 decybeli może znacząco na to wpłynąć, co warto mieć na uwadze, kupując nowy komplet kół do auta.