Matador Nordicca Van 205/65 R16C 107/105 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador Nordicca Van 205/65 R16 107/105 T - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
205/65 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
107/105 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
E / C / 72 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

409 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador Nordicca Van 205/65 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador Nordicca Van 205/65 R16C 107/105 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Nordicca Van stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych, homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle) czy konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz wysoki indeks ładowności 107/105 (do 975 kg).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Nordicca Van marki Matador

Opony zimowe zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach drogowych, typowych dla chłodniejszego okresu w roku. Specjalna konstrukcja bieżnika zastosowana w oponach Matador, umożliwia skuteczne odprowadzanie wody i śniegu, poprawiając stabilność jazdy na śliskich nawierzchniach. Liczne lamele zwiększają trakcję, a mieszanka gumowa dostosowana do niskich temperatur utrzymuje elastyczność, zapewniając lepszą przyczepność i kontrolę nad pojazdem.

Opona dostawcza (do busa) – 205/65 R16 107/105 T

Opony dostawcze Matador w rozmiarze 205/65R16C zapewniają doskonałe prowadzenie i trwałość nawet przy intensywnej eksploatacji. Ich wzmocniona konstrukcja sprawdza się w VAN-ach, busach oraz półciężarówkach, które przewożą ciężkie ładunki, nierzadko na długich trasach. Podwójny indeks nośności pozwala na dopasowanie ogumienia do różnych konfiguracji montażu, co zwiększa bezpieczeństwo, stabilność oraz komfort jazdy w każdych warunkach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 205/65 R16 Nordicca Van

Opony zimowe Matador Nordicca Van 205 65 R16C 107/105T zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba w rozmiarze 205/65 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 205 mm). Wysokość profilu to 65, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Opona Matador Nordicca Van posiada indeks prędkości T (dopuszczalna jazda do 190 km/h) oraz nośności 107/105 (najwyższa wartość obciążenia 975 kg na jedną oponę).

Matador Nordicca Van 205/65 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 19 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/65 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model Nordicca Van
Etykieta UE E / C / 72 dB
Indeks nośności 107/105 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 39397

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Nordicca Van?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/65 R16 107/105T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador Nordicca Van 205/65 R16C 107/105 T uzyskała wynik: E/C/72 dB - szczegóły poniżej. Wprowadzona w 2012 roku etykieta UE dla opon dostarcza kluczowe informacje umożliwiające ocenę bezpieczeństwa, komfortu i efektywności jazdy. System oznaczeń pozwala konsumentom porównywać produkty na podstawie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu generowanego hałasu. Ułatwia wybór najbardziej odpowiednich rodzajów ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa E Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Matador Nordicca Van 205/65 R16 107/105 T: opór toczenia – E, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa E

Etykieta unijna na oponach podkreśla znaczenie oporów toczenia w kwestii ochrony środowiska. Ogumienie klasy A (najlepszej) zmniejsza zużycie paliwa, co bezpośrednio wpływa na obniżenie emisji spalin. Im lepsza klasa (bardziej zielona), tym większa potencjalna oszczędność paliwa i mniejszy wpływ na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny emitowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, jest częścią szerszej polityki UE dotyczącej ochrony środowiska. Oceniany jest za pomocą systemu trzech liter (A, B, C) i wyniku w decybelach. Parametr ten może wydawać się mniej istotny dla kierowców niż szum wewnętrzny, ale ma duże znaczenie w kontekście wpływu na środowisko i głośności ruchu drogowego. Informacja ta, chociaż budząca pewne kontrowersje, jest ważna dla zrozumienia globalnego wpływu, jaki opony mają na otoczenie, co pomaga w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych.