Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/75 R16C 113/111 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/75 R16 113/111 R - opona całoroczna klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
215/75 R16C
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
113/111 (do 1150 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

520 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/75 R16C 113/111 R objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MPS400 Variant All Weather 2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą nowoczesny symetryczny wzór rowków bieżnika, technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury czy certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 113/111 (do 1150 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna MPS400 Variant All Weather 2 marki Matador

Opony całoroczne Matador dzięki specjalnie dobranym składnikom gumy są przeznaczone do użytkowania przez cały rok. Mieszanka jest twardsza niż w oponach zimowych, ale bardziej elastyczna niż w modelach letnich. Symetryczny bieżnik posiada strefę letnią i zimową, z dodatkowymi nacięciami poprawiającymi przyczepność na śniegu. Symbol 3PMSF (płatek śniegu na tle trzech szczytów górskich) potwierdza spełnienie norm przyczepności w warunkach zimowych.

Opona dostawcza (do busa) – 215/75 R16 113/111 R

Opony Matador w rozmiarze 215/75R16C w segmencie pojazdów dostawczych wyróżniają się nie tylko dobrym prowadzeniem, ale też wyjątkową odpornością na zużycie i wysokie obciążenia. Dzięki specjalnej konstrukcji stanowią idealny wybór dla VAN-ów, busów i półciężarówek, eksploatowanych na co dzień w trudnych warunkach. Zastosowanie podwójnego indeksu nośności umożliwia precyzyjne dostosowanie do różnych potrzeb użytkowych, co przekłada się na wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 215/75 R16 MPS400 Variant All Weather 2

Celem opon wielosezonowych Matador MPS400 Variant All Weather 2 215 75 R16C 113/111R jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba w rozmiarze 215/75 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 215 mm). Wysokość profilu to 75, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Model Matador MPS400 Variant All Weather 2 posiada indeks nośności 113/111 mówiący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 1150 kg oraz indeks prędkości R zezwalający na jazdę do 170 km/h.

Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 12 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/75 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model MPS400 Variant All Weather 2
Etykieta UE C / A / 73 dB
Indeks nośności 113/111 (do 1150 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 22968

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu MPS400 Variant All Weather 2?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/75 R16 113/111R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/75 R16C 113/111 R uzyskała wynik: C/A/73 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, które są obowiązkowe w Unii Europejskiej, dostarczają istotnych informacji o niektórych parametrach. To hałas generowany podczas jazdy, zużycie paliwa oraz zachowanie opony na mokrej nawierzchni. Naklejki te pozwalają kierowcom na porównanie różnych modeli i wybór tych, które najlepiej odpowiadają ich oczekiwaniom pod względem wydajności i kosztów.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/75 R16 113/111 R: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybór jakości opon ma kluczowe znaczenie dla efektywności paliwowej pojazdów. Na etykiecie unijnej opór toczenia jest oceniany w skali od A do E, gdzie A oznacza ogumienie z najmniejszym oporem toczenia. Oznacza on, że samochód potrzebuje mniej energii do jazdy, co bezpośrednio przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Przyczepność na mokrym to jeden z trzech parametrów ocenianych na etykiecie unijnej opon. Skala od "E" (wcześniej "F" czy nawet "G") do "A" informuje o długości drogi hamowania na asfalcie po opadach, gdzie "A" oznacza najlepszą wydajność. Ciekawostką jest, że od 2021 roku unijne etykiety opon zawierają również kod QR, który prowadzi do europejskiej bazy danych z bardziej szczegółowymi informacjami o każdym modelu opony. Ta innowacja ma na celu zwiększenie przejrzystości i pomom konsumentom w dokonywaniu bardziej świadomych wyborów dotyczących ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Hałas zewnętrzny toczenia opony to ważny parametr na etykiecie unijnej, mający bezpośredni wpływ na komfort jazdy. Mierzony w decybelach zakres wynosi od 67 do 78 dB. Klasyfikacja od A do C pozwala kierowcom wybrać ogumienie idealne do ich potrzeb. Podczas gdy klasa A i B gwarantuje ciche poruszanie się, klasa C jest przeznaczona dla osób, dla których ten szum nie ma aż takiego znaczenia - na przykład poruszających się głównie z małymi prędkościami po mieście. Warto pamiętać, że różnica 3 decybeli może nawet podwoić nieprzyjemne dźwięki emitowane przez oponę. Wybór opony o niższym poziomie hałasu zewnętrznego może znacznie podnieść komfort jazdy, szczególnie w długich podróżach.