Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/65 R16C 109/107 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/65 R16 109/107 T - opona całoroczna klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
215/65 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

453 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/65 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/65 R16C 109/107 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MPS400 Variant All Weather 2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak precyzyjny mechanizm usuwania wody i śniegu z powierzchni opony, uniwersalny symetryczny układ powierzchni jezdnej bieżnika czy adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 109/107 (do 1030 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna MPS400 Variant All Weather 2 marki Matador

Opony całoroczne Matador są zaprojektowane do użytku przez cały rok, doskonale sprawdzając się w regionach o łagodnych warunkach pogodowych. Oferują zrównoważone właściwości modeli letnich i zimowych, eliminując potrzebę sezonowej wymiany. Ich symetryczny bieżnik i mieszanka gumowa są dostosowane do jazdy zarówno po suchych, jak i ośnieżonych nawierzchniach, choć nie zapewniają maksymalnej wydajności w skrajnych temperaturach.

Opona dostawcza (do busa) – 215/65 R16 109/107 T

Opony dostawcze Matador 215/65R16C, przeznaczone do busów i aut o masie całkowitej do 3,5 tony, zostały zaprojektowane z myślą o zwiększonych obciążeniach i intensywnej eksploatacji. Wzmocniona konstrukcja, oznaczona symbolem C, zapewnia wysoką odporność na uszkodzenia i nadmierne zużycie, co przekłada się na dłuższą trwałość ogumienia. Dwa indeksy nośności określają maksymalne obciążenie zarówno dla pojedynczych kół, jak i układów bliźniaczych, co umożliwia precyzyjne dopasowanie opon do specyfiki użytkowania pojazdu.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 215/65 R16 MPS400 Variant All Weather 2

Opony całoroczne Matador MPS400 Variant All Weather 2 215 65 R16C 109/107T zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 215/65 R16 szerokość bieżnika wynosi 215 mm, wysokość profilu (65), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 16 cali. Opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 mają indeks prędkości T (oznaczający maksymalną szybkość = 190 km/h) oraz indeks nośności 109/107 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 1030 kg na oponę).

Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/65 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 40 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/65 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model MPS400 Variant All Weather 2
Etykieta UE C / A / 73 dB
Indeks nośności 109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 22997

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu MPS400 Variant All Weather 2?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/65 R16 109/107T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/65 R16C 109/107 T uzyskała wynik: C/A/73 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach dostarcza istotnych informacji o ich wydajności, co ułatwia porównanie modeli przed zakupem. Informacje na etykiecie dotyczą oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Przedstawione są w skali od A do E dla oporów i przyczepności oraz od A do C i od jednej do trzech fal dla hałasu, z wartością podaną również w decybelach, co ułatwia wybór.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/65 R16 109/107 T: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Unijna etykieta opon dostarcza kluczowych informacji dotyczących efektywności paliwowej, co jest szczególnie istotne dla oszczędnych i ekologicznie świadomych kierowców. Opony klasy A, wyróżniające się najniższym oporem toczenia, umożliwiają największe oszczędności paliwa, co przekłada się na mniejsze wydatki na paliwo i mniejszą emisję szkodliwych gazów cieplarnianych.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Droga hamowania na mokrej nawierzchni to techniczny parametr umieszczony na etykiecie każdej nowej opony, który odzwierciedla jej zdolność do zatrzymania pojazdu na mokrym podłożu. Skala od A (najlepsza) do E (dawniej - G, najsłabsza) pozwala na szybką ocenę i porównanie ogumienia. Za tymi literami kryją się złożone badania i testy przeprowadzone według unijnych standardów. Jest to tylko jeden z wielu czynników, które należy uwzględnić przy wyborze opon, w tym trwałość, opór toczenia czy hałas. Dlatego też, interpretując je, należy wziąć pod uwagę całościowy obraz wydajności opony w różnych warunkach użytkowania.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Hałas zewnętrzny opon, element kluczowy na etykiecie unijnej, jest istotny zarówno dla komfortu jazdy, jak i dla ochrony środowiska. Parametr ten mierzony w decybelach i przedstawiany za pomocą piktogramu z literami, A do C, dostarcza ważnych informacji o głośności pracy produktu. Ogumienie oznaczone klasą A, generujące najmniej dźwięków, jest nie tylko najcichsze, ale również najbardziej przyjazne dla środowiska. Jego wybór przyczynia się do redukcji zanieczyszczenia akustycznego, szczególnie w obszarach miejskich. Ciekawostką jest, że niski szum staje się coraz ważniejszy w kontekście rosnącej popularności samochodów elektrycznych, które z natury są ciche. Opony o niskim poziomie hałasu zewnętrznego harmonizują z delikatną pracą tych pojazdów, oferując kierowcom jeszcze większy spokój podczas podróżowania.