Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/65 R16C 109/107 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/65 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/65 R16C 109/107 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MPS400 Variant All Weather 2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak precyzyjny mechanizm usuwania wody i śniegu z powierzchni opony, uniwersalny symetryczny układ powierzchni jezdnej bieżnika czy adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 109/107 (do 1030 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona całoroczna MPS400 Variant All Weather 2 marki Matador
Opony całoroczne Matador są zaprojektowane do użytku przez cały rok, doskonale sprawdzając się w regionach o łagodnych warunkach pogodowych. Oferują zrównoważone właściwości modeli letnich i zimowych, eliminując potrzebę sezonowej wymiany. Ich symetryczny bieżnik i mieszanka gumowa są dostosowane do jazdy zarówno po suchych, jak i ośnieżonych nawierzchniach, choć nie zapewniają maksymalnej wydajności w skrajnych temperaturach.
Opona dostawcza (do busa) – 215/65 R16 109/107 T
Opony dostawcze Matador 215/65R16C, przeznaczone do busów i aut o masie całkowitej do 3,5 tony, zostały zaprojektowane z myślą o zwiększonych obciążeniach i intensywnej eksploatacji. Wzmocniona konstrukcja, oznaczona symbolem C, zapewnia wysoką odporność na uszkodzenia i nadmierne zużycie, co przekłada się na dłuższą trwałość ogumienia. Dwa indeksy nośności określają maksymalne obciążenie zarówno dla pojedynczych kół, jak i układów bliźniaczych, co umożliwia precyzyjne dopasowanie opon do specyfiki użytkowania pojazdu.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Matador 215/65 R16 MPS400 Variant All Weather 2
Opony całoroczne Matador MPS400 Variant All Weather 2 215 65 R16C 109/107T zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 215/65 R16 szerokość bieżnika wynosi 215 mm, wysokość profilu (65), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 16 cali. Opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 mają indeks prędkości T (oznaczający maksymalną szybkość = 190 km/h) oraz indeks nośności 109/107 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 1030 kg na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 40 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/65 R16 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Matador |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MPS400 Variant All Weather 2 |
Etykieta UE | C / A / 73 dB |
Indeks nośności | 109/107 (do 1030 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 22997 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu MPS400 Variant All Weather 2?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 215/65 R16 109/107T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MPS400 Variant All Weather 2 215/65 R16C 109/107 T uzyskała wynik: C/A/73 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach dostarcza istotnych informacji o ich wydajności, co ułatwia porównanie modeli przed zakupem. Informacje na etykiecie dotyczą oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Przedstawione są w skali od A do E dla oporów i przyczepności oraz od A do C i od jednej do trzech fal dla hałasu, z wartością podaną również w decybelach, co ułatwia wybór.

Opór toczenia: klasa C
Unijna etykieta opon dostarcza kluczowych informacji dotyczących efektywności paliwowej, co jest szczególnie istotne dla oszczędnych i ekologicznie świadomych kierowców. Opony klasy A, wyróżniające się najniższym oporem toczenia, umożliwiają największe oszczędności paliwa, co przekłada się na mniejsze wydatki na paliwo i mniejszą emisję szkodliwych gazów cieplarnianych.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Droga hamowania na mokrej nawierzchni to techniczny parametr umieszczony na etykiecie każdej nowej opony, który odzwierciedla jej zdolność do zatrzymania pojazdu na mokrym podłożu. Skala od A (najlepsza) do E (dawniej - G, najsłabsza) pozwala na szybką ocenę i porównanie ogumienia. Za tymi literami kryją się złożone badania i testy przeprowadzone według unijnych standardów. Jest to tylko jeden z wielu czynników, które należy uwzględnić przy wyborze opon, w tym trwałość, opór toczenia czy hałas. Dlatego też, interpretując je, należy wziąć pod uwagę całościowy obraz wydajności opony w różnych warunkach użytkowania.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
Hałas zewnętrzny opon, element kluczowy na etykiecie unijnej, jest istotny zarówno dla komfortu jazdy, jak i dla ochrony środowiska. Parametr ten mierzony w decybelach i przedstawiany za pomocą piktogramu z literami, A do C, dostarcza ważnych informacji o głośności pracy produktu. Ogumienie oznaczone klasą A, generujące najmniej dźwięków, jest nie tylko najcichsze, ale również najbardziej przyjazne dla środowiska. Jego wybór przyczynia się do redukcji zanieczyszczenia akustycznego, szczególnie w obszarach miejskich. Ciekawostką jest, że niski szum staje się coraz ważniejszy w kontekście rosnącej popularności samochodów elektrycznych, które z natury są ciche. Opony o niskim poziomie hałasu zewnętrznego harmonizują z delikatną pracą tych pojazdów, oferując kierowcom jeszcze większy spokój podczas podróżowania.