Matador MP93 Nordicca 235/50 R19 103 V XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Matador MP93 Nordicca 235/50 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MP93 Nordicca 235/50 R19 103 V XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MP93 Nordicca stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach, technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach czy przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 103 (do 875 kg na oponę).
Nowa opona zimowa MP93 Nordicca marki Matador
Opony zimowe zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Specjalna mieszanka gumowa z krzemionką utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając przyczepność opon Matador na zaśnieżonych nawierzchniach. Zwiększona liczba lameli w bieżniku oraz solidne bloki w strefie barkowej wspierają stabilność jazdy i precyzyjne prowadzenie pojazdu.
Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R19 103 V
Opony osobowe Matador to fundament bezpieczeństwa i komfortu każdego pojazdu - od miejskich kompaktów po rodzinne sedany, sportowe coupe i eleganckie SUV-y. Dzięki zastosowaniu technologii wielowarstwowego opasania z wykorzystaniem stalowych i nylonowych wzmocnień, opony te zapewniają doskonałą stabilność i precyzję prowadzenia nawet przy dynamicznej jeździe. Innowacyjna mieszanka gumowa gwarantuje optymalną przyczepność w zmiennych warunkach pogodowych, a przemyślana struktura bieżnika efektywnie rozprasza ciśnienie na całej powierzchni styku z nawierzchnią, skracając drogę hamowania i zwiększając kontrolę nad pojazdem.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Matador 235/50 R19 MP93 Nordicca XL FR
Opony zimowe Matador MP93 Nordicca 235 50 R19 103V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Oznaczenie 235/50 R19 wskazuje kolejno szerokość bieżnika 235 mm, profil równy 50% tej szerokości oraz średnicę osadzenia 19 cali ( 48.26 cm). Indeks nośności 103 odpowiada maksymalnemu obciążeniu 875 kg na oponę, a indeks prędkości V dopuszcza jazdę z prędkością do 240 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 160 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/50 R19 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Matador |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP93 Nordicca |
Etykieta UE | D / C / 72 dB |
Indeks nośności | 103 (do 875 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 39381 |
XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu MP93 Nordicca?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/50 R19 103V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MP93 Nordicca 235/50 R19 103 V XL FR uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Opór toczenia: klasa D
Efektywność paliwowa, odzwierciedlona na etykiecie unijnej, jest kluczowym parametrem dla oszczędnej jazdy. Opony z niższymi oporami toczenia (klasa A) wymagają mniej energii do utrzymania prędkości, co przekłada się na mniejsze o 1/10 litra zużycie paliwa na 100 km. Oprócz korzyści ekonomicznych, ogumienie o niższym oporze toczenia przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin, wspierając ochronę środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.