Matador MP47 Hectorra 3 175/80 R14 88 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador MP47 Hectorra 3 175/80 R14 88 T - opona letnia klasy ekonomicznej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
175/80 R14
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
88 (do 560 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

283 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador MP47 Hectorra 3 175/80 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MP47 Hectorra 3 175/80 R14 88 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MP47 Hectorra 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu, sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów czy innowacyjny asymetryczny układ bieżnika. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 175/80 R14 oraz indeks nośności i prędkości 88 T.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia MP47 Hectorra 3 marki Matador

Opony letnie, rekomendowane do montażu w temperaturach powyżej 7°C, zapewniają doskonałe prowadzenie na mokrych i suchych drogach. Specjalnie zoptymalizowany asymetryczny bieżnik wspiera stabilność jazdy, a zmniejszone opory toczenia przekładają się na niższe zużycie paliwa. Dzięki tym cechom opony letnie Matador szczególnie dobrze sprawdzają się podczas dynamicznego wyprzedzania, oferując pewność i kontrolę nad pojazdem.

Opona osobowa oraz SUV – 175/80 R14 88 T

Opony osobowe Matador reprezentują najwyższy poziom technologii łącząc bezpieczeństwo, komfort i wydajność ekonomiczną. Wielowarstwowa struktura z nylonowymi wzmocnieniami zapewnia optymalne właściwości jezdne niezależnie od klasy pojazdu - od mniejszych aut miejskich po przestronne VAN-y i wyższe SUV-y. Precyzyjnie zaprojektowany wzór bieżnika maksymalizuje powierzchnię kontaktu z drogą, gwarantując pewne prowadzenie zarówno na prostych odcinkach, jak i w zakrętach. Zaawansowana mieszanka gumowa nowej generacji oferuje doskonały balans między przyczepnością a trwałością, jednocześnie redukując hałas i wibracje odczuwalne w kabinie pasażerskiej.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 175/80 R14 MP47 Hectorra 3

Celem opon letnich Matador MP47 Hectorra 3 175 80 R14 88T jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Rozmiar 175/80 R14 należy czytać następująco: szerokość opony 175 mm, wysokość profilu 80 i średnica 14 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Matador MP47 Hectorra 3 ma indeks prędkości T, umożliwiający komfortową jazdę do 190 km/h. Indeks nośności 88 odpowiada maksymalnemu obciążeniu równemu 560 kg na oponę.

Matador MP47 Hectorra 3 175/80 R14

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 22 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 175/80 R14
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model MP47 Hectorra 3
Etykieta UE D / B / 70 dB
Indeks nośności 88 (do 560 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Kod produktu 22752

Etykieta unijna opon 175/80 R14 88T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MP47 Hectorra 3 175/80 R14 88 T uzyskała wynik: D/B/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, wprowadzona aby ułatwić wybór odpowiedniego modelu, informuje o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomie hałasu. Osiągi te przedstawione są za pomocą piktogramów podobnych do tych z naklejek na AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność oceniane są w skalach od A do E, gdzie A wskazuje na najwyższą. Hałas oceniany jest w skali od A do C oraz falami od 1 do 3, a także w decybelach.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Matador MP47 Hectorra 3 175/80 R14 88 T: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa D

Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ich efektywność paliwową, która bezpośrednio wpływa na ekonomię jazdy. Opony z niższym oporem toczenia, oznaczone jako klasa "A" na unijnej etykiecie, zapewniają znaczne oszczędności i są bardziej przyjazne dla środowiska. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" zwiększają zużycie paliwa. Ważne jest, aby pamiętać, że wybór ogumienia z lepszą oceną to inwestycja zarówno w ekonomiczną jazdę, jak i w ochronę środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, znajdująca się na unijnej etykiecie opony, jest kluczowa dla kierowców poszukujących nie tylko wydajnego, ale przede wszystkim bezpiecznego ogumienia. Skala od "A" do "E" (kiedyś kończąca się na "F" oraz "G") pozwala na szybką orientację w wydajności hamowania opony na mokrych powierzchniach. Wyższa klasa, symbolizująca krótszą drogę hamowania, oznacza lepszą reakcję opony w sytuacjach awaryjnych. Choć różnice między poszczególnymi notami są istotne, należy pamiętać, że każdorazowo wybór opony powinien być podyktowany indywidualnymi potrzebami i warunkami eksploatacji pojazdu, z uwzględnieniem wszystkich kwestii bezpieczeństwa oraz stylu jazdy.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.