Kumho Road Venture AT52 235/60 R18 107 H XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Kumho Road Venture AT52 235/60 R18 107 H - opona całoroczna klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
235/60 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
107 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

419 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Kumho Road Venture AT52 235/60 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kumho Road Venture AT52 235/60 R18 107 H XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Road Venture AT52 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich, nowoczesny symetryczny wzór rowków bieżnika czy podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe. Prezentowana opona marki Kumho została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 107 (do 975 kg na oponę).

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna Road Venture AT52 marki Kumho

Opony wielosezonowe Kumho idealnie nadają się do użytkowania w regionach o umiarkowanych temperaturach, gdzie zimy są łagodne, a lata pozbawione ekstremalnych upałów. Specjalny symetryczny bieżnik podzielony jest na dwie strefy: zimową z lamelami zwiększającymi przyczepność na śniegu oraz letnią zoptymalizowaną pod kątem jazdy w cieplejszych warunkach. Symbol 3PMSF (płatek śniegu na tle trzech szczytów górskich) potwierdza ich zdolność do bezpiecznej jazdy na ośnieżonych nawierzchniach.

Opona osobowa oraz SUV – 235/60 R18 107 H

Opony osobowe Kumho wyznaczają standardy w swojej kategorii, oferując rozwiązania dopasowane do zróżnicowanych pojazdów - od kompaktowych modeli miejskich po eleganckie sedany i wszechstronne SUV-y. Innowacyjna technologia produkcji zapewnia wyjątkową jednorodność struktury opony, co przekłada się na płynną i stabilną jazdę nawet przy wyższych prędkościach. Zaawansowana kompozycja gumy wzbogacona o aktywne cząsteczki krzemionki gwarantuje znakomitą przyczepność w różnych warunkach drogowych. Przemyślany układ elementów bieżnika skutecznie odprowadza wodę spod kół, zwiększając bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach i redukując ryzyko aquaplaningu.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Kumho 235/60 R18 Road Venture AT52 XL

Zadaniem opon wielosezonowych Kumho Road Venture AT52 235 60 R18 107H jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 235/60 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 235 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (60) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Opony Kumho Road Venture AT52 mają indeks szybkości H (oznaczający dopuszczalną prędkość = 210 km/h) i indeks nośności 107 (wskazujący maksymalne obciążenie = 975 kg/oponę).

Kumho Road Venture AT52 235/60 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 35 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/60 R18
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Kumho
Klasa średnia
Model Road Venture AT52
Etykieta UE D / E / 72 dB
Indeks nośności 107 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 58978

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Road Venture AT52?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 235/60 R18 107H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kumho Road Venture AT52 235/60 R18 107 H XL uzyskała wynik: D/E/72 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku unijne etykiety na oponach standaryzują informacje o zużyciu paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu. Te dane pozwalają kierowcom na łatwe porównanie różnych wyrobów oponiarskich. Te ujednolicone oznaczenia są ważne dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Umożliwiają bowiem trafny wybór ogumienia dopasowanego do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa E Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Kumho Road Venture AT52 235/60 R18 107 H: opór toczenia – D, hamowanie – E, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Opony z najlepszą klasą efektywności energetycznej "A" na etykiecie unijnej nie tylko zmniejszają zużycie paliwa, ale także ograniczają emisję spalin. Redukując opór toczenia, minimalizują one ilość energii potrzebnej do utrzymania prędkości pojazdu, co przekłada się na mniejszy generowany ślad węglowy. W porównaniu z oponami klasy "E", te z oznaczeniem "A" znacząco przyczyniają się do ochrony środowiska przez jednoczesnym zmniejszeniu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Hamowanie na mokrym: klasa E

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.