Kumho Ecsta HS52 225/55 R18 102 W XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Kumho Ecsta HS52 225/55 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kumho Ecsta HS52 225/55 R18 102 W XL FR objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Ecsta HS52 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika, wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury czy dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia. Prezentowana opona marki Kumho została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/55 R18 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Ecsta HS52 marki Kumho
Opony letnie Kumho, zaprojektowane do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniają doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa odporność na przegrzanie, co przekłada się na lepszą stabilność i krótszą drogę hamowania. Zoptymalizowany asymetryczny bieżnik minimalizuje ryzyko aquaplaningu, wspierając bezpieczną jazdę podczas deszczu. Niskie opory toczenia obniżają zużycie paliwa, a precyzyjne prowadzenie poprawia komfort podróżowania.
Opona osobowa oraz SUV – 225/55 R18 102 W
Opony osobowe Kumho to synonim zrównoważonego podejścia do potrzeb współczesnej motoryzacji, oferujący rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne kombi, aż po luksusowe limuzyny i popularne SUV-y. Zaawansowana konstrukcja wewnętrzna z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów kompozytowych zapewnia optymalną sztywność i odporność na odkształcenia, gwarantując przewidywalne zachowanie w każdej sytuacji drogowej. Starannie dobrana mieszanka gumowa z domieszką krzemionki zapewnia niskie opory, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i obniżając poziom generowanego hałasu podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Kumho 225/55 R18 Ecsta HS52 XL FR
Celem opon letnich Kumho Ecsta HS52 225 55 R18 102W jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Prezentowany rozmiar 225/55 R18 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (225) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (55) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 18). Następne oznaczenia (102 oraz W) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Kumho Ecsta HS52. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 850 kg/oponę) dopuszczalne podczas jazdy z prędkością do 270 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 21 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/55 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Kumho |
Klasa | średnia |
Model | Ecsta HS52 |
Etykieta UE | B / A / 72 dB |
Indeks nośności | 102 (do 850 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, ZR, FR |
Kod produktu | 47568 |
XL, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Ecsta HS52?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 225/55 R18 102W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kumho Ecsta HS52 225/55 R18 102 W XL FR uzyskała wynik: B/A/72 dB - szczegóły poniżej. Na mocy rozporządzenia WE Nr 1222/2009, wszystkie opony do pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych muszą posiadać etykietę unijną z oceną trzech kluczowych parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu emitowanego hałasu. Te dane umożliwiają konsumentom dokonywanie świadomych decyzji, wpływając zarówno na ekonomiczność jazdy, jak i bezpieczeństwo.

Opór toczenia: klasa B
Na unijnej etykiecie opony klasyfikowane są od A do E pod względem efektywności paliwowej. Opony z klasą A charakteryzują się najniższym oporem toczenia, co zapewnia ich użytkownikom maksymalną oszczędność paliwa. Wybierając ogumienie z niską oceną efektywności paliwowej, nie tylko zmniejszasz koszty eksploatacji pojazdu, ale także przyczyniasz się do redukcji emisji szkodliwych spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny generowany przez opony jest jednym z parametrów, które Unia Europejska nakazuje prezentować na etykiecie nowych wyrobów oponiarskich. Ma on duży wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na tak zwane "zanieczyszczenie akustyczne środowiska". Dlatego poleca się wybierać ogumienie oznakowane literą A, generujące podczas jazdy najniższy poziom szumu, niewiele ponad 67 dB. Opony, których głośność dochodzi do 78 dB wciąż mieszczą się w unijnych normach, jednak hałasują znacznie bardziej - są przeznaczone dla mniej wymagających użytkowników.