Kumho Ecsta HS52 185/55 R15 82 V

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Kumho Ecsta HS52 185/55 R15
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kumho Ecsta HS52 185/55 R15 82 V objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Ecsta HS52 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta, wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury czy efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów. Prezentowana opona marki Kumho została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 185/55 R15 oraz indeks nośności i prędkości 82 V.
Nowa opona letnia Ecsta HS52 marki Kumho
Opony letnie zostały opracowane z myślą o cieplejszych miesiącach, od wiosny do wczesnej jesieni, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Nowoczesna mieszanka gumy i konstrukcja redukująca opory toczenia przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa, wspierając bardziej ekologiczną jazdę. Opony letnie Kumho poprawiają również komfort i stabilność pojazdu w zróżnicowanych warunkach drogowych.
Opona osobowa – 185/55 R15 82 V
Opony osobowe Kumho zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie samochodów - od kompaktowych hatchbacków, przez rodzinne sedany, aż po sportowe modele i przestronne SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa zapewniają pewną przyczepność i stabilność na zróżnicowanych nawierzchniach, podnosząc bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zredukowane opory toczenia przyczyniają się do niższego zużycia paliwa, a skuteczne wygłuszenie bieżnika ogranicza hałas, zwiększając komfort codziennej jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Kumho 185/55 R15 Ecsta HS52
Celem opon letnich Kumho Ecsta HS52 185 55 R15 82V jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba rozmiaru 185/55 R15 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 185 mm). Kolejne dwie cyfry (55) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna prezentowanego produktu wynosi 15 cali (38.10 cm). Opony Kumho Ecsta HS52 mają indeks prędkości V (wskazujący dopuszczalną szybkość na poziomie 240 km/h) i indeks nośności 82 (określający maksymalne obciążenie równe 475 kg/oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 185/55 R15 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Kumho |
Klasa | średnia |
Model | Ecsta HS52 |
Etykieta UE | D / B / 70 dB |
Indeks nośności | 82 (do 475 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Kod produktu | 58771 |
Etykieta unijna opon 185/55 R15 82V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kumho Ecsta HS52 185/55 R15 82 V uzyskała wynik: D/B/70 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon UE, wprowadzony w 2012 roku, pomaga kierowcom w ocenie produktów pod względem ekonomii jazdy, bezpieczeństwa i komfortu. Etykieta zapewnia informacje o trzech istotnych parametrach: hałasie, oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni, co ułatwia dokonywanie świadomych wyborów podczas zakupu nowego ogumienia.

Opór toczenia: klasa D
Lepsza klasa efektywności energetycznej opon, odzwierciedlona w unijnej etykiecie, oznacza niższe opory toczenia, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie emisji spalin. Ogumienie klasy "A" jest szczególnie ważne dla redukcji śladu węglowego, ponieważ zużywa mniej energii do poruszania się, co można przełożyć na zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie generowania zanieczyszczeń do atmosfery.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Zapewnienie dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni jest niezbędne dla bezpiecznej jazdy. Klasa przyczepności, określona na etykiecie unijnej opony, wskazuje na zdolność opony do skutecznego hamowania na mokrych drogach, z klasami od "A" do "E" (przed 2021 rokiem - do "G"). Klasa "A", "B" czy "C" - gwarantuje krótszą drogę hamowania, znacząco poprawiając bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. To ważne dla kierowców, którzy muszą często adaptować się do zmieniających się warunków pogodowych. Różnice w długości czasu potrzebnego do całkowitego zatrzymania się pomiędzy poszczególnymi klasami, mogące sięgać kilkunastu metrów, podkreślają, jak wybór odpowiednich opon może wpłynąć na ogólne bezpieczeństwo jazdy. Kierowcy rozumiejący te oceny, mogą dokonać bardziej świadomego wyboru ogumienia, co przekłada się na bezpieczniejszą i łatwiejszą do kontrolowania jazdę, niezależnie od warunków pogodowych.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Hałas zewnętrzny toczenia wyszczególniony na etykiecie opony to ważny aspekt, który powinno się rozważyć przed zakupem ogumienia. Ten wskaźnik, mierzony w dziesiątych częściach jednostki BEL, określa poziom szumu emitowanego przez ogumienie w czasie poruszania się samochodem. Wyniki podawane są w zakresie od 67 do 78 dB - na tej podstawie oceniane są opony w kategoriach od A do C, gdzie A oznacza najcichsze modele. To istotne, gdyż różnica zaledwie 3 decybeli może znacząco wpływać na percepcję podróżujących autem. Wybór ogumienia klasy A może zwiększyć komfort jazdy i zredukować zmęczenie podczas długich tras. Co więcej, choć ten parametr nie określa hałasu wewnątrz kabiny, zakup mniej hałasujących opon może przyczynić się do ogólnej poprawy komfortu jazdy. Dzięki świadomemu rozeznaniu w temacie, kierowcy mogą cieszyć się spokojniejszą podróżą i jednocześnie zmniejszać ogólny szum na drogach szybkiego ruchu.