Kleber Krisalp HP3 205/50 R17 93 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Kleber Krisalp HP3 205/50 R17 93 V - opona zimowa klasy średniej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
205/50 R17
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
93 (do 650 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
D / B / 69 dB
XL, 3PMSF, M+S, FR

Cena za sztukę

482 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Kleber Krisalp HP3 205/50 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Krisalp HP3 205/50 R17 93 V XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Krisalp HP3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach, technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach czy specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 93 (do 650 kg na oponę).

zimowa osobowa

Nowa opona zimowa Krisalp HP3 marki Kleber

Opony zimowe Kleber zostały zaprojektowane z myślą o bezpiecznej jeździe w warunkach niskich temperatur. Specjalny kierunkowy bieżnik skutecznie odprowadza śnieg, błoto pośniegowe i wodę, zmniejszając ryzyko poślizgu na śliskich nawierzchniach. Liczne lamele poprawiają przyczepność, zwiększając kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych drogach. Specjalna mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, co wpływa na lepszą stabilność podczas hamowania i manewrów.

Opona osobowa – 205/50 R17 93 V

Opony osobowe Kleber to zaawansowane inżynieryjnie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po rodzinne sedany, luksusowe limuzyny i mocne SUV-y. Dzięki wzmocnieniom stalowym w strukturze wewnętrznej wyróżniają się doskonałą stabilnością przy wyższych prędkościach, a starannie opracowany wzór bieżnika zapewnia optymalną przyczepność na różnych nawierzchniach. Innowacyjna mieszanka gumowa przekłada się na niższe opory toczenia, pozwalając obniżyć koszty eksploatacji i cieszyć się komfortową jazdą w każdych warunkach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Kleber 205/50 R17 Krisalp HP3 XL FR

Zadaniem opon zimowych Kleber Krisalp HP3 205 50 R17 93V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 205/50 R17 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 205 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (50) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 17 cali. Opony Kleber Krisalp HP3 mają indeks szybkości V (oznaczający dopuszczalną prędkość = 240 km/h) i indeks nośności 93 (wskazujący maksymalne obciążenie = 650 kg/oponę).

Kleber Krisalp HP3 205/50 R17 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 14 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/50 R17
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Kleber
Klasa średnia
Model Krisalp HP3
Etykieta UE D / B / 69 dB
Indeks nośności 93 (do 650 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 3014

XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu Krisalp HP3?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 205/50 R17 93V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Krisalp HP3 205/50 R17 93 V XL FR uzyskała wynik: D/B/69 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon w UE oferuje przystępną ocenę trzech istotnych parametrów: oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Produkty są klasyfikowane od A do E dla pierwszych dwóch parametrów. Hałas z kolei w skali od A do C. Jest też mierzony w decybelach i oznaczony liczbą fal, od jednej do trzech, co pomaga konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Kleber Krisalp HP3 205/50 R17 93 V: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa D

Wybierając opony z lepszą klasą efektywności paliwowej, kierowcy mogą aktywnie przyczyniać się do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Opony z wyższym oporem toczenia (klasa E) zwiększają zużycie paliwa, co negatywnie wpływa na środowisko. Dlatego ważne jest, aby przy wyborze ogumienia zwracać uwagę nie tylko na jego trwałość czy przyczepność, ale również na klasę na etykiecie unijnej. Ta z symbolem klasy A to krok w kierunku bardziej zrównoważonego i ekologicznego stylu życia.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z ważniejszych parametrów bezpieczeństwa, którego znaczenie jest ujęte na etykiecie unijnej opony. Odpowiada za zdolność przylegania opony do zamoczonej jezdni i jest wyrażana w klasach od "A" do "E" (wcześniej nawet "G"), gdzie "A" oznacza najwyższą skuteczność zatrzymania pojazdu. Im lepsza ocena, tym krótsza droga zatrzymywania się na mokrych nawierzchniach. Pamiętając o tych klasach, warto również mieć na uwadze inne parametry opony, które wpływają na ogólne bezpieczeństwo, takie jak odporność na aquaplaning, trwałość czy wpływ na ekonomikę jazdy. Pomiar tej klasyfikacji jest dokładnie regulowany przez standardy UNECE 117, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.