Kleber Dynaxer HP4 235/50 R17 96 W FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Kleber Dynaxer HP4 235/50 R17
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Dynaxer HP4 235/50 R17 96 W FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Dynaxer HP4 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów, zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa czy specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/50 R17 oraz indeks nośności i prędkości 96 W.
Nowa opona letnia Dynaxer HP4 marki Kleber
Specjalna mieszanka gumowa, wzbogacona o kauczuk, krzemionkę i sadzę, pozwala oponom letnim Kleber zachować optymalne parametry nawet podczas upałów. Zmniejszona liczba nacięć w bieżniku zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, co przekłada się na pewne ruszanie, efektywne hamowanie oraz stabilne pokonywanie ostrych zakrętów - także w czasie deszczu.
Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R17 96 W
Opony osobowe Kleber reprezentują najnowsze osiągnięcia inżynierii materiałowej, oferując rozwiązania dostosowane do różnorodnych pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po potężne SUV-y i luksusowe sedany. Wielowarstwowa konstrukcja z zaawansowanymi komponentami polimerowymi zapewnia doskonałą stabilność podczas manewrów, a precyzyjnie zaprojektowany układ bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Dzięki zoptymalizowanej mieszance gumowej z dodatkiem krzemionki opony gwarantują niższe opory toczenia, co bezpośrednio przekłada się na oszczędność paliwa i zmniejszoną emisję CO2 podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Kleber 235/50 R17 Dynaxer HP4 FR
Opony letnie Kleber Dynaxer HP4 235 50 R17 96W zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Oznaczenie rozmiaru 235/50 R17 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 235 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (50) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 17 cali. Opona Kleber Dynaxer HP4 ma indeks prędkości W pozwalający na jazdę do 270 km/h. Indeks nośności 96 odpowiada natomiast maksymalnemu obciążeniu 710 kg na koło.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 37 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/50 R17 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Kleber |
Klasa | średnia |
Model | Dynaxer HP4 |
Etykieta UE | C / A / 68 dB |
Indeks nośności | 96 (do 710 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | FR |
Kod produktu | 38805 |
FR – co oznaczają symbole w modelu Dynaxer HP4?
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/50 R17 96W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Dynaxer HP4 235/50 R17 96 W FR uzyskała wynik: C/A/68 dB - szczegóły poniżej. Etykieta UE na oponach, podobna do oznaczeń ze sprzętu AGD/RTV, to kluczowe narzędzie informacyjne dla konsumentów. Zawiera ona oceny oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni (skala A do E) oraz poziomu hałasu (skala A do E oraz 1 do 3 fal, z dodatkowym oznaczeniem w dB). Dzięki tej etykiecie, klienci mogą łatwiej dokonać porównania i wyboru odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa C
Opony oznakowane klasą A na etykiecie unijnej są idealnym wyborem dla tych, którzy chcą zmniejszyć wydatki na paliwo i zminimalizować negatywny wpływ swojego pojazdu na środowisko. Opony klasy E, charakteryzujące się najwyższym oporem toczenia, mogą znacząco zwiększyć zużycie paliwa. Wybór ogumienia o lepszej efektywności paliwowej to nie tylko oszczędność dla kierowcy, ale również ważny krok w kierunku ochrony naszej planety.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Przyczepność opon na mokrej nawierzchni to jeden ze wskaźników bezpieczeństwa, szczegółowo oceniany na etykiecie unijnej. Klasyfikacja od "A" do "E", opiera się na dokładnych pomiarach drogi hamowania i siły tarcia, które następnie są porównywane do standardowego modelu referencyjnego. Interesujące jest, że aby wskazać wyraźne różnice między oponami o różnej wydajności, klasa "D" nie była stosowana aż do lipca 2021 roku. Dodatkowo, opony oznaczone "F" i "G" zostały usunięte z rynku, co podkreśla determinację w dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza samymi stopniami, warto zwrócić uwagę na to, jak nowoczesne technologie produkcji opon, takie jak zaawansowane mieszanki gumowe czy innowacyjne wzory bieżnika, wpływają na poprawę przyczepności na mokrej jezdni, a tym samym na ogólne bezpieczeństwo jazdy.
Hałas zewnętrzny: 68 decybeli
Hałas zewnętrzny opon może się różnić w zależności od warunków drogowych. Na mokrej, śliskiej nawierzchni czy na śniegu poziom hałasu może być wyższy, co jest ważną informacją dla kierowców planujących podróże w różnych warunkach pogodowych. Etykieta unijna oferuje wgląd w ogólny poziom szumów, ale warto pamiętać o tych zmiennych. Głośność zewnętrzna opon może być także wskaźnikiem ich ogólnego stanu i bezpieczeństwa. Jej wysoki poziom może wskazywać na nierównomierne zużycie lub inne problemy techniczne, co jest ważne, gdy chodzi o monitorowanie w kontekście utrzymania pojazdu w dobrym stanie.