Kleber Dynaxer HP4 215/45 R16 90 V XL

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Kleber Dynaxer HP4 215/45 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Dynaxer HP4 215/45 R16 90 V XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Dynaxer HP4 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika, zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 90 (do 600 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Dynaxer HP4 marki Kleber
Opony letnie Kleber są przeznaczone do jazdy w cieplejszych miesiącach roku, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Wyróżnia je specjalna mieszanka gumowa, zapewniająca lepszą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Dodatkowo zoptymalizowana konstrukcja bieżnika ułatwia efektywne hamowanie i ogranicza ryzyko poślizgu, zwłaszcza podczas wykonywania gwałtownych manewrów.
Opona osobowa – 215/45 R16 90 V
Segment opon osobowych Kleber obejmuje zaawansowane produkty inżynieryjne przeznaczone dla różnorodnych pojazdów drogowych - od niewielkich aut miejskich po dynamiczne sedany, rodzinne minivany i eleganckie SUV-y. Wzmocniona konstrukcja barku zapewnia precyzyjne prowadzenie podczas wykonywania skomplikowanych manewrów, a zoptymalizowana sieć kanałów odprowadzających wodę minimalizuje ryzyko poślizgu. Nowoczesna mieszanka gumowa z domieszką krzemionki gwarantuje zachowanie odpowiednich parametrów trakcyjnych, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i zmniejszając opory toczenia.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Kleber 215/45 R16 Dynaxer HP4 XL
Opony letnie Kleber Dynaxer HP4 215 45 R16 90V mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Oznaczenie rozmiaru 215/45 R16 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 215 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (45) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 16 cali. Opony Kleber Dynaxer HP4 mają indeks nośności 90 oraz szybkości V. Oznacza to, że podczas jazdy z dopuszczalną prędkością do 240 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie wynoszące 600 kg.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 9 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/45 R16 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Kleber |
Klasa | średnia |
Model | Dynaxer HP4 |
Etykieta UE | C / A / 69 dB |
Indeks nośności | 90 (do 600 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Oznaczenia | XL |
Kod produktu | 38804 |
XL – co oznaczają symbole w modelu Dynaxer HP4?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.

Etykieta unijna opon 215/45 R16 90V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Dynaxer HP4 215/45 R16 90 V XL uzyskała wynik: C/A/69 dB - szczegóły poniżej. Od listopada 2012 roku wszystkie opony sprzedawane w Unii Europejskiej muszą posiadać etykiety zawierające najważniejsze informacje o ich parametrach. Naklejki te informują o oporach toczenia, długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomie generowanego hałasu. Dzięki temu kierowcy mogą dokonać świadomego wyboru, wybierając opony, które oferują najlepsze osiągi i bezpieczeństwo w różnych warunkach drogowych.

Opór toczenia: klasa C
Wybór opon o niskim oporze toczenia, ocenionych na etykiecie unijnej jako klasa A, to zakup na rzecz oszczędności oraz ochrony środowiska. Minimalizują one zużycie paliwa, co przekłada się na mniejszą ilość emitowanych spalin. Jest to szczególnie ważne dla osób dbających o efektywność paliwową i minimalizację wpływu codziennej jazdy samochodem na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Hałas zewnętrzny generowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej w decybelach i symbolach A, B oraz C, odgrywa ważną rolę w ekologii miejskiej. Opony z oceną A, oznaczające najniższy poziom hałasu, są nie tylko cichsze, ale również bardziej przyjazne dla środowiska. Niski poziom szumów przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego, co ma pozytywny wpływ na okolicznych mieszkańców i faunę miejską. Chociaż wszystkie modele ogumienia dopuszczonego do sprzedaży na terenie Unii Europejskiej spełniają normy, to te z niższym szumem zewnętrznym są bardziej pożądane w kontekście zrównoważonego rozwoju miast.