Kleber Dynaxer HP4 205/60 R16 92 H

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Kleber Dynaxer HP4 205/60 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Dynaxer HP4 205/60 R16 92 H objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Dynaxer HP4 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia, zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach czy wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/60 R16 oraz indeks nośności i prędkości 92 H.
Nowa opona letnia Dynaxer HP4 marki Kleber
Opony letnie przeznaczone do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniają doskonałą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa poprawia stabilność pojazdu na rozgrzanym asfalcie, a zoptymalizowany wzór bieżnika ogranicza ryzyko aquaplaningu. Dzięki zmniejszonym oporom toczenia opony Kleber wspierają oszczędność paliwa i podnoszą komfort prowadzenia w codziennym użytkowaniu, co przekłada się na bezpieczeństwo oraz przyjemność z jazdy.
Opona osobowa oraz SUV – 205/60 R16 92 H
Segment opon Kleber do samochodów osobowych obejmuje kompleksowe rozwiązania dostosowane do wielu typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe SUV-y. Zaawansowana technologia produkcji w połączeniu z precyzyjnym procesem wulkanizacji gwarantuje trwałość i bezpieczeństwo każdego dnia. Wzmocniona struktura wewnętrzna zapobiega deformacjom podczas intensywnego hamowania, a odpowiednio wyprofilowane krawędzie kontaktowe zwiększają stabilność przy dynamicznych manewrach. Innowacyjna kompozycja gumy zapewnia wysoką przyczepność w szerokim zakresie temperatur, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i poprawiając komfort jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Kleber 205/60 R16 Dynaxer HP4
Celem opon letnich Kleber Dynaxer HP4 205 60 R16 92H jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Prezentowany rozmiar 205/60 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (205) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (60) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Następne oznaczenia (92 oraz H) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Kleber Dynaxer HP4. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 630 kg/oponę) dopuszczalne podczas jazdy z prędkością do 210 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/60 R16 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Kleber |
Klasa | średnia |
Model | Dynaxer HP4 |
Etykieta UE | C / A / 70 dB |
Indeks nośności | 92 (do 630 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Oznaczenia | DT1 |
Kod produktu | 42487 |
DT1 – co oznaczają symbole w modelu Dynaxer HP4?
- DT1 / Oznaczenie to wskazuje na oponę, która różni się od standardowego modelu pod względem mieszanki gumy lub wzoru bieżnika. Dzięki modyfikacjom opony te dostosowane są do specyficznych warunków jazdy lub wymagań pojazdu, oferując lepszą przyczepność, trwałość lub inne optymalne parametry.

Etykieta unijna opon 205/60 R16 92H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Dynaxer HP4 205/60 R16 92 H uzyskała wynik: C/A/70 dB - szczegóły poniżej. Rozporządzenie WE Nr 1222/2009, wprowadzone dla opon samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, wymaga oznakowania każdego produktu indywidualną etykietą. Naklejka ta ocenia opory toczenia, efektywność hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Informacje podane na niej ułatwiają wybór opony, która zapewni optymalne parametry bezpieczeństwa i efektywności energetycznej.

Opór toczenia: klasa C
Informacje o oporach toczenia dostarczane na etykiecie pomagają konsumentom podejmować świadome decyzje, które przekładają się na mniejsze spalanie i lepszą ochronę środowiska. Wybierając opony z niskimi oporami toczenia, zgodnie z klasą A czy B, każdy kierowca może przyczynić się do ograniczenia emisji CO2 i promować zrównoważony rozwój transportu.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.