Kleber Dynaxer HP4 205/55 R16 94 V XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Kleber Dynaxer HP4 205/55 R16 94 V - opona letnia klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
205/55 R16
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
94 (do 670 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

308 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Kleber Dynaxer HP4 205/55 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Dynaxer HP4 205/55 R16 94 V XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Dynaxer HP4 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów, unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia czy nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 94 (do 670 kg na oponę).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Dynaxer HP4 marki Kleber

Opony letnie zostały zoptymalizowane pod kątem jazdy w temperaturach powyżej 7°C. Asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na lepszą przyczepność - zarówno na suchym, jak i mokrym asfalcie. Specjalna mieszanka gumowa, odporna na wysokie temperatury, podnosi wydajność opon Kleber, wydłużając ich żywotność i przyczyniając się do oszczędności paliwa.

Opona osobowa oraz SUV – 205/55 R16 94 V

Opony osobowe Kleber stanowią fundament bezpieczeństwa i komfortu każdego pojazdu. Zaawansowane technologie produkcji pozwalają uzyskać precyzyjnie dobrane parametry przyczepności, natomiast wzmocnione ściany boczne ograniczają odkształcenia przy pokonywaniu zakrętów. Zoptymalizowany układ elementów bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Wieloskładnikowa mieszanka gumowa oferuje optymalny balans między trwałością a pewnym prowadzeniem, jednocześnie redukując hałas i wibracje odczuwalne w kabinie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Kleber 205/55 R16 Dynaxer HP4 XL

Opony letnie Kleber Dynaxer HP4 205 55 R16 94V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba rozmiaru 205/55 R16 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 205 mm). Kolejne dwie cyfry (55) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 16 cali (40.64 cm). Następne oznaczenia (94 i V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Kleber Dynaxer HP4. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 670 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 240 km/h.

Kleber Dynaxer HP4 205/55 R16 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 28 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/55 R16
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Kleber
Klasa średnia
Model Dynaxer HP4
Etykieta UE C / A / 69 dB
Indeks nośności 94 (do 670 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, DT1
Kod produktu 42494

XL, DT1 – co oznaczają symbole w modelu Dynaxer HP4?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • DT1 / Oznaczenie to wskazuje na oponę, która różni się od standardowego modelu pod względem mieszanki gumy lub wzoru bieżnika. Dzięki modyfikacjom opony te dostosowane są do specyficznych warunków jazdy lub wymagań pojazdu, oferując lepszą przyczepność, trwałość lub inne optymalne parametry.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, DT1

Etykieta unijna opon 205/55 R16 94V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Dynaxer HP4 205/55 R16 94 V XL uzyskała wynik: C/A/69 dB - szczegóły poniżej. Wszystkie opony oferowane na rynku unijnym są obowiązkowo oznaczone etykietami. W jasny sposób informują one o przyczepności na mokrej nawierzchni, zużyciu paliwa i emitowanym hałasie. Ustandaryzowany wygląd tych etykiet pozwala kierowcom na szybkie zidentyfikowanie kluczowych różnic między modelami. Ich obecność wspiera bardziej świadome decyzje zakupowe i wybór ogumienia dostosowanego do indywidualnych potrzeb jazdy.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Kleber Dynaxer HP4 205/55 R16 94 V: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa to czynnik, który każdy kierowca powinien rozważyć przy wyborze ogumienia. Opony z najlepszą oceną "A" w tej kategorii zapewniają minimalny opór toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" są znacznie mniej ekonomiczne. Inwestycja w opony o lepszej klasie to sposób na oszczędności i dbałość o środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest ważnym aspektem bezpieczeństwa, szczególnie podczas deszczowej pogody. Unijna klasyfikacja przyczepności od "A" do "E" jest miernikiem, który pomaga kierowcom ocenić, jak szybko opona może zatrzymać pojazd w tych warunkach. Ciekawostką może być fakt, iż do lipca 2021 roku najmniej korzystniej w zestawieniu oceniane były opony z notą "F" i "G", w związku z czym zostały one wycofane ze sprzedaży. Należy zaznaczyć, że oznaczenia na etykiecie UE odnoszą się do opony nowej i mogą ulec zmianie w trakcie eksploatacji. Klasyfikacja przyczepności jest ważnym wskaźnikiem, jednak nie jest jedynym kryterium oceny opon.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Hałas towarzyszący pracy opony ma bezpośredni wpływ na komfort jazdy. Dlatego na etykiecie unijnej każdy nowy model ma podaną wartość tego parametru w decybelach (dB) i jest klasyfikowany do jednej z trzech kategorii głośności: A, B lub C. Ogumienie klasy A i B oferują najniższy poziom hałasu, co jest idealne dla osób poszukujących sposobu na to, by podróżować jeszcze spokojniej. Opony klasy C są tańsze, a zatem odpowiednie dla tych, którzy są w stanie w zamian za niższą cenę tolerować nieco większy hałas. Ta klasyfikacja zastępuje wcześniejsze oznaczenia w kształcie fal i daje kierowcom precyzyjne wskazówki, jaki produkt warto wybrać, aby zapewnić sobie i pasażerom więcej ciszy. Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ten aspekt, szczególnie jeśli dużo czasu spędzasz za kierownicą.