Kleber Dynaxer HP4 185/60 R15 88 H XL

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Kleber Dynaxer HP4 185/60 R15
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Dynaxer HP4 185/60 R15 88 H XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Dynaxer HP4 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą innowacyjny asymetryczny układ bieżnika, efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów czy zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 88 (do 560 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Dynaxer HP4 marki Kleber
Opony letnie Kleber są przeznaczone do jazdy w cieplejszych miesiącach, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia przyczepność w zróżnicowanych warunkach, a zoptymalizowany asymetryczny bieżnik ogranicza ryzyko aquaplaningu, poprawiając kontrolę nad pojazdem w czasie deszczu. Dodatkowo charakterystyczna konstrukcja wspiera pewne prowadzenie w zakrętach, zwiększając bezpieczeństwo wiosną, latem oraz wczesną jesienią.
Opona osobowa – 185/60 R15 88 H
Opony osobowe Kleber to synonim zrównoważonego podejścia do potrzeb współczesnej motoryzacji, oferujący rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne kombi, aż po luksusowe limuzyny i popularne SUV-y. Zaawansowana konstrukcja wewnętrzna z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów kompozytowych zapewnia optymalną sztywność i odporność na odkształcenia, gwarantując przewidywalne zachowanie w każdej sytuacji drogowej. Starannie dobrana mieszanka gumowa z domieszką krzemionki zapewnia niskie opory, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i obniżając poziom generowanego hałasu podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Kleber 185/60 R15 Dynaxer HP4 XL
Opony letnie Kleber Dynaxer HP4 185 60 R15 88H zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba rozmiaru 185/60 R15 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 185 mm). Kolejne dwie cyfry (60) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 15 cali (38.10 cm). Następne oznaczenia (88 i H) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Kleber Dynaxer HP4. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 560 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 210 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 185/60 R15 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Kleber |
Klasa | średnia |
Model | Dynaxer HP4 |
Etykieta UE | C / B / 68 dB |
Indeks nośności | 88 (do 560 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Oznaczenia | XL |
Kod produktu | 2670 |
XL – co oznaczają symbole w modelu Dynaxer HP4?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.

Etykieta unijna opon 185/60 R15 88H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Dynaxer HP4 185/60 R15 88 H XL uzyskała wynik: C/B/68 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Opór toczenia: klasa C
Na unijnej etykiecie opony klasyfikowane są od A do E pod względem efektywności paliwowej. Opony z klasą A charakteryzują się najniższym oporem toczenia, co zapewnia ich użytkownikom maksymalną oszczędność paliwa. Wybierając ogumienie z niską oceną efektywności paliwowej, nie tylko zmniejszasz koszty eksploatacji pojazdu, ale także przyczyniasz się do redukcji emisji szkodliwych spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Hamowanie na mokrej nawierzchni to istotny wskaźnik przyczepności opony, szczególnie podczas deszczowych dni. Obecna skala ocen od A do E (do niedawna jeszcze - G) dostarcza informacji o długości drogi hamowania, gdzie "A" wskazuje tę najkrótszą. To kryterium pomaga w ocenie tego, jak guma zachowa się w trudnych warunkach na mokrej jezdni. Zrozumienie tego parametru jest kluczowe dla kierowców ceniących sobie bezpieczeństwo i komfort jazdy, ale pamiętajmy, że jest to tylko jeden z wielu aspektów koniecznych do rozważenia przy wyborze ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 68 decybeli
Hałas zewnętrzny toczenia opony, mierzony w decybelach (dB) i przedstawiany na etykiecie unijnej za pomocą liter od A do C, jest kluczowym parametrem dla każdego kierowcy. Wybierając opony A, najcichsze w skali, użytkownik zapewnia sobie nie tylko przyjemniejszą jazdę, ale także przyczynia się do redukcji głośności w środowisku miejskim. Warto podkreślić, że choć etykieta unijna odnosi się tylko do szumu zewnętrznego, to właśnie ten aspekt ma znaczący wpływ na ogólne doznania z jazdy i środowisko naturalne.