Hankook Winter i*cept evo3 X W330A 315/35 R20 110 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Hankook Winter i*cept evo3 X W330A 315/35 R20 110 V - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
315/35 R20
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
110 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
dożywotnia (120 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

1132 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Hankook Winter i*cept evo3 X W330A 315/35 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Winter i*cept evo3 X W330A 315/35 R20 110 V XL FR objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Winter i*cept evo3 X W330A stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej, gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie czy technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 110 (do 1060 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Winter i*cept evo3 X W330A marki Hankook

Opony zimowe Hankook, zaprojektowane z myślą o pracy w niskich temperaturach, wyróżniają się mieszanką gumową wzbogaconą o krzemionkę, która utrzymuje elastyczność nawet w mroźnych warunkach. Kierunkowy bieżnik z głębokimi rowkami i licznymi lamelami skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, wspierając stabilność i komfort jazdy na śliskich nawierzchniach.

Opona osobowa oraz SUV – 315/35 R20 110 V

Opony osobowe Hankook to zaawansowane technologicznie produkty stworzone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich, przez rodzinne sedany, aż po SUV-y i limuzyny. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki przekłada się na świetną trakcję w różnych warunkach drogowych, a wzmocniona konstrukcja karkasu z włóknami nylonowymi zapewnia stabilność nawet przy wyższych prędkościach. Zoptymalizowany kształt klocków bieżnika zmniejsza opory toczenia, co sprzyja niższemu zużyciu paliwa i mniejszej emisji dwutlenku węgla.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Hankook 315/35 R20 Winter i*cept evo3 X W330A XL FR

Opony zimowe Hankook Winter i*cept evo3 X W330A 315 35 R20 110V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba rozmiaru 315/35 R20 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 315 mm). Kolejne dwie cyfry (35) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 20 cali (50.80 cm). Następne oznaczenia (110 i V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Hankook Winter i*cept evo3 X W330A. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1060 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 240 km/h.

Hankook Winter i*cept evo3 X W330A 315/35 R20 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja dożywotnia
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 8 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 315/35 R20
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Hankook
Klasa premium
Model Winter i*cept evo3 X W330A
Etykieta UE C / B / 75 dB
Indeks nośności 110 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 30117

XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu Winter i*cept evo3 X W330A?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 315/35 R20 110V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Winter i*cept evo3 X W330A 315/35 R20 110 V XL FR uzyskała wynik: C/B/75 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon w UE oferuje przystępną ocenę trzech istotnych parametrów: oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Produkty są klasyfikowane od A do E dla pierwszych dwóch parametrów. Hałas z kolei w skali od A do C. Jest też mierzony w decybelach i oznaczony liczbą fal, od jednej do trzech, co pomaga konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 75 decybeli
Etykieta UE opony Hankook Winter i*cept evo3 X W330A 315/35 R20 110 V: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 75 dB

Opór toczenia: klasa C

Opony z niskim oporem toczenia są nie tylko bardziej efektywne pod względem zużycia paliwa, ale także przyczyniają się do ograniczenia emisji spalin. Na etykiecie unijnej opony oznaczone jako klasa "A" dają największe oszczędności, podczas gdy modele z klasy "E" są mniej ekonomiczne. Kupując opony o wysokiej efektywności paliwowej, możesz zauważyć znaczące zmniejszenie kosztów eksploatacji auta - to rozsądny wybór dla świadomych kierowców.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.

Hałas zewnętrzny: 75 decybeli

Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.