Hankook Ventus S1 evo3 SUV K127A 315/35 R21 111 Y XL N0 FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Hankook Ventus S1 evo3 SUV K127A 315/35 R21 111 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
315/35 R21
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
111 (do 1090 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
dożywotnia (120 miesięcy)
Etykieta UE

Cena za sztukę

1046 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Hankook Ventus S1 evo3 SUV K127A 315/35 R21

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Ventus S1 evo3 SUV K127A 315/35 R21 111 Y XL N0 FR objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Ventus S1 evo3 SUV K127A stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 315/35 R21 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Ventus S1 evo3 SUV K127A marki Hankook

Opony letnie zostały zaprojektowane z myślą o temperaturach powyżej 7°C, zapewniając stabilność pojazdu zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Mieszanka gumowa o obniżonych oporach toczenia sprzyja oszczędności paliwa, co jest szczególnie korzystne podczas dłuższych tras. Dodatkowo opony letnie Hankook zwiększają komfort jazdy, redukując hałas i poprawiając precyzję prowadzenia.

Opona osobowa oraz SUV – 315/35 R21 111 Y

Opony osobowe Hankook łączą w sobie najnowsze osiągnięcia technologiczne, zapewniając wydajne rozwiązania dla różnych typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich, przez przestronne kombi, aż po mocne SUV-y i luksusowe limuzyny. Wieloelementowa konstrukcja z zastosowaniem zaawansowanych włókien syntetycznych gwarantuje wyjątkową stabilność podczas pokonywania zakrętów i wykonywania skomplikowanych manewrów. Specjalnie zaprojektowany układ rowków skutecznie odprowadza wodę spod opony, maksymalizując bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach. Zoptymalizowana mieszanka gumowa zapewnia idealną równowagę między przyczepnością, komfortem a ekonomiką jazdy, redukując zużycie paliwa i emisję CO2.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Hankook 315/35 R21 Ventus S1 evo3 SUV K127A XL N0 FR

Opony letnie Hankook Ventus S1 evo3 SUV K127A 315 35 R21 111Y zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Oznaczenie rozmiaru 315/35 R21 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 315 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (35) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 21 cali. Opona Hankook Ventus S1 evo3 SUV K127A ma indeks prędkości Y pozwalający na jazdę do 300 km/h. Indeks nośności 111 odpowiada natomiast maksymalnemu obciążeniu 1090 kg na koło.

Hankook Ventus S1 evo3 SUV K127A 315/35 R21 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja dożywotnia
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 315/35 R21
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Hankook
Klasa premium
Model Ventus S1 evo3 SUV K127A
Etykieta UE C / A / 74 dB
Indeks nośności 111 (do 1090 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Homologacja Tak (N0)
Oznaczenia XL, N0, Y301, ZR, FR
Kod produktu 24355

XL, N0, Y301, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Ventus S1 evo3 SUV K127A?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • N0 / Homologacja (N0) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Porsche. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, N0, Y301, ZR, FR

Etykieta unijna opon 315/35 R21 111Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Ventus S1 evo3 SUV K127A 315/35 R21 111 Y XL N0 FR uzyskała wynik: C/A/74 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon UE, wprowadzony w 2012 roku, pomaga kierowcom w ocenie produktów pod względem ekonomii jazdy, bezpieczeństwa i komfortu. Etykieta zapewnia informacje o trzech istotnych parametrach: hałasie, oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni, co ułatwia dokonywanie świadomych wyborów podczas zakupu nowego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 74 decybele
Etykieta UE opony Hankook Ventus S1 evo3 SUV K127A 315/35 R21 111 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 74 dB

Opór toczenia: klasa C

Lepsza klasa efektywności energetycznej opon, odzwierciedlona w unijnej etykiecie, oznacza niższe opory toczenia, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie emisji spalin. Ogumienie klasy "A" jest szczególnie ważne dla redukcji śladu węglowego, ponieważ zużywa mniej energii do poruszania się, co można przełożyć na zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie generowania zanieczyszczeń do atmosfery.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.

Hałas zewnętrzny: 74 decybele

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.