Hankook Ventus S1 evo3 K127 245/45 R18 100 Y XL *

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Hankook Ventus S1 evo3 K127 245/45 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Ventus S1 evo3 K127 245/45 R18 100 Y XL * objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Ventus S1 evo3 K127 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów, udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia czy specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 245/45 R18 oraz podwyższony indeks nośności 100 (do 800 kg na oponę).
Nowa opona letnia Ventus S1 evo3 K127 marki Hankook
Opony letnie Hankook przeznaczone do jazdy w temperaturach powyżej 7°C zapewniają doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa ich twardość w wyższych temperaturach, co przekłada się na stabilniejsze prowadzenie i dłuższą eksploatację. Natomiast asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć zmniejsza opory toczenia, przyczyniając się do zauważalnych oszczędności paliwa.
Opona osobowa oraz SUV – 245/45 R18 100 Y
Opony osobowe Hankook to wynik intensywnych badań laboratoriów technologicznych, odpowiadający na potrzeby różnorodnych kierowców - od użytkowników miejskich hatchbacków po właścicieli prestiżowych limuzyn i wszechstronnych crossoverów. Innowacyjna kompozycja kauczukowo-gumowa z dodatkiem sadzy zapewnia doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach, zachowując jednocześnie wyjątkową trwałość. Precyzyjnie zaprojektowane rowki wzdłużne efektywnie rozprowadzają ciśnienie na całej powierzchni styku, gwarantując krótszą drogę hamowania i pewne prowadzenie. Zoptymalizowana geometria bloków bieżnika skutecznie redukuje opory toczenia, wspierając ekonomiczną i ekologiczną jazdę.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Hankook 245/45 R18 Ventus S1 evo3 K127 XL *
Opony letnie Hankook Ventus S1 evo3 K127 245 45 R18 100Y są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 245/45 R18 szerokość bieżnika wynosi 245 mm, wysokość profilu (45), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Opona Hankook Ventus S1 evo3 K127 posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 100 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 800 kilogramów na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | dożywotnia |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 245/45 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Hankook |
Klasa | premium |
Model | Ventus S1 evo3 K127 |
Etykieta UE | A / A / 70 dB |
Indeks nośności | 100 (do 800 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Homologacja | Tak (*) |
Oznaczenia | XL, * |
Kod produktu | 44444 |
XL, * – co oznaczają symbole w modelu Ventus S1 evo3 K127?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- * / Homologacja (*) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą BMW. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.

Etykieta unijna opon 245/45 R18 100Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Ventus S1 evo3 K127 245/45 R18 100 Y XL * uzyskała wynik: A/A/70 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na opony, obowiązujące od 2012 roku, umożliwiają kierowcom łatwe porównanie kluczowych parametrów. Są wśród nich: zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni i poziom hałasu. Ujednolicony wygląd etykiet gwarantuje szybkie zapoznanie się z właściwościami, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Zgłębienie się w ich treść jest istotne przy wyborze nowego ogumienia.

Opór toczenia: klasa A
Na unijnej etykiecie opony klasyfikowane są od A do E pod względem efektywności paliwowej. Opony z klasą A charakteryzują się najniższym oporem toczenia, co zapewnia ich użytkownikom maksymalną oszczędność paliwa. Wybierając ogumienie z niską oceną efektywności paliwowej, nie tylko zmniejszasz koszty eksploatacji pojazdu, ale także przyczyniasz się do redukcji emisji szkodliwych spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.