Hankook Ventus Prime4 K135 205/50 R17 89 V FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Hankook Ventus Prime4 K135 205/50 R17
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Ventus Prime4 K135 205/50 R17 89 V FR objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Ventus Prime4 K135 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów, specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa czy unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 89 V oraz rozmiar 205/50 R17.
Nowa opona letnia Ventus Prime4 K135 marki Hankook
Opony letnie Hankook najlepiej sprawdzają się przy temperaturach powyżej 7°C. Zostały zoptymalizowane pod kątem jazdy zarówno po rozgrzanym asfalcie, jak i w deszczowych warunkach, skracając drogę hamowania i zwiększając komfort podróżowania. Specjalna mieszanka gumowa poprawia efektywność jazdy w miejskich korkach oraz na długich trasach, gdzie precyzja prowadzenia jest szczególnie istotna.
Opona osobowa – 205/50 R17 89 V
Opony osobowe Hankook łączą w sobie najnowsze osiągnięcia technologiczne, zapewniając wydajne rozwiązania dla różnych typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich, przez przestronne kombi, aż po mocne SUV-y i luksusowe limuzyny. Wieloelementowa konstrukcja z zastosowaniem zaawansowanych włókien syntetycznych gwarantuje wyjątkową stabilność podczas pokonywania zakrętów i wykonywania skomplikowanych manewrów. Specjalnie zaprojektowany układ rowków skutecznie odprowadza wodę spod opony, maksymalizując bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach. Zoptymalizowana mieszanka gumowa zapewnia idealną równowagę między przyczepnością, komfortem a ekonomiką jazdy, redukując zużycie paliwa i emisję CO2.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Hankook 205/50 R17 Ventus Prime4 K135 FR
Zadaniem opon letnich Hankook Ventus Prime4 K135 205 50 R17 89V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 205/50 R17 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 205 mm). Kolejne dwie cyfry (50) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 17 cali (43.18 cm). Opona Hankook Ventus Prime4 K135 posiada indeks prędkości V (dopuszczalna jazda do 240 km/h) oraz nośności 89 (maksymalne obciążenie wynosi 580 kg na jedną oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | dożywotnia |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/50 R17 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Hankook |
Klasa | premium |
Model | Ventus Prime4 K135 |
Etykieta UE | C / A / 69 dB |
Indeks nośności | 89 (do 580 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | FR |
Kod produktu | 44408 |
FR – co oznaczają symbole w modelu Ventus Prime4 K135?
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 205/50 R17 89V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Ventus Prime4 K135 205/50 R17 89 V FR uzyskała wynik: C/A/69 dB - szczegóły poniżej. Wprowadzona w 2012 roku etykieta UE dla opon dostarcza kluczowe informacje umożliwiające ocenę bezpieczeństwa, komfortu i efektywności jazdy. System oznaczeń pozwala konsumentom porównywać produkty na podstawie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu generowanego hałasu. Ułatwia wybór najbardziej odpowiednich rodzajów ogumienia.

Opór toczenia: klasa C
Lepsza klasa efektywności energetycznej opon, odzwierciedlona w unijnej etykiecie, oznacza niższe opory toczenia, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie emisji spalin. Ogumienie klasy "A" jest szczególnie ważne dla redukcji śladu węglowego, ponieważ zużywa mniej energii do poruszania się, co można przełożyć na zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie generowania zanieczyszczeń do atmosfery.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Fragment etykiety unijnej dotyczący przyczepności na mokrej nawierzchni dostarcza ważnych informacji poprzez porównanie opony do standardowego modelu referencyjnego. Kategorie od "A" do "E" (wcześniej do "F" oraz "G") wskazują, jak efektywnie produkt radzi sobie z hamowaniem na asfalcie po opadach. Interesującą uwagą jest to, że kategoria "D" jeszcze do niedawna nie była używana, co pozwalało zaznaczyć wyraźny podział między wyższymi (A-C) i niższymi (E-G) klasami. Co więcej, ciekawostką jest fakt, że opony oznaczone jako "G" nie są już dopuszczane do sprzedaży w UE, co sprawiło, że standardy bezpieczeństwa i wydajności wzrosły.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Hałas zewnętrzny generowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej w decybelach i symbolach A, B oraz C, odgrywa ważną rolę w ekologii miejskiej. Opony z oceną A, oznaczające najniższy poziom hałasu, są nie tylko cichsze, ale również bardziej przyjazne dla środowiska. Niski poziom szumów przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego, co ma pozytywny wpływ na okolicznych mieszkańców i faunę miejską. Chociaż wszystkie modele ogumienia dopuszczonego do sprzedaży na terenie Unii Europejskiej spełniają normy, to te z niższym szumem zewnętrznym są bardziej pożądane w kontekście zrównoważonego rozwoju miast.