Hankook Ventus evo SUV K137A 275/40 R22 107 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Hankook Ventus evo SUV K137A 275/40 R22 107 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
275/40 R22
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
107 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
dożywotnia (120 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

812 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Hankook Ventus evo SUV K137A 275/40 R22

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Ventus evo SUV K137A 275/40 R22 107 Y XL FR objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Ventus evo SUV K137A stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 275/40 R22 oraz podwyższony indeks nośności 107 (do 975 kg na oponę).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Ventus evo SUV K137A marki Hankook

Specjalna mieszanka gumowa, wzbogacona o kauczuk, krzemionkę i sadzę, pozwala oponom letnim Hankook zachować optymalne parametry nawet podczas upałów. Zmniejszona liczba nacięć w bieżniku zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, co przekłada się na pewne ruszanie, efektywne hamowanie oraz stabilne pokonywanie ostrych zakrętów - także w czasie deszczu.

Opona osobowa oraz SUV – 275/40 R22 107 Y

Opony osobowe Hankook reprezentują kompleksowe rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne VAN-y, aż po ekskluzywne limuzyny i wszechstronne crossovery. Zaawansowana konstrukcja karkasu z wielowarstwowym opasaniem zapewnia doskonałą stabilność, a wzmocnione ściany boczne zwiększają odporność na uszkodzenia mechaniczne. Inteligentnie zaprojektowana strefa barku efektywnie przenosi siły boczne podczas pokonywania zakrętów, natomiast zoptymalizowany układ rowków drenażowych skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Precyzyjnie dobrana mieszanka gumowa oferuje idealny balans między przyczepnością, trwałością a ekonomiką jazdy, redukując opory toczenia i obniżając zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Hankook 275/40 R22 Ventus evo SUV K137A XL FR

Opony letnie Hankook Ventus evo SUV K137A 275 40 R22 107Y są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 275/40 R22 szerokość bieżnika wynosi 275 mm, wysokość profilu (40), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 22 cali. Opona Hankook Ventus evo SUV K137A posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 107 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 975 kilogramów na oponę).

Hankook Ventus evo SUV K137A 275/40 R22 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja dożywotnia
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 275/40 R22
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Hankook
Klasa premium
Model Ventus evo SUV K137A
Etykieta UE B / A / 71 dB
Indeks nośności 107 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, ZR, FR
Kod produktu 60472

XL, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Ventus evo SUV K137A?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, ZR, FR

Etykieta unijna opon 275/40 R22 107Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Ventus evo SUV K137A 275/40 R22 107 Y XL FR uzyskała wynik: B/A/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobna do tych na sprzęcie AGD/RTV, jest niezwykle pomocna przy wyborze ogumienia. Ułatwia porównanie podstawowych właściwości, takich jak opory toczenia, przyczepność na mokrych nawierzchniach i poziom hałasu. Klasyfikacje dla dwóch pierwszych z wymienionych parametrów mieszczą się w zakresie A do E. Hałas zaprezentowano symbolami od A do C oraz w skali od 1 do 3 fal, z dodatkową wartością w dB, co ułatwia podjęcie świadomej decyzji zakupowej.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa A Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Hankook Ventus evo SUV K137A 275/40 R22 107 Y: opór toczenia – B, hamowanie – A, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa B

Klasyfikacja efektywności paliwowej opon, od A do E, odzwierciedla bezpośrednio zużycie paliwa w samochodach mających je na swoich kołach. Różnica między ogumieniem klasy najniższej oraz najwyższej może wynosić kilka litrów na każde 1000 kilometrów przejechanej trasy. Opony z niższym oporem toczenia (klasa A) pozwalają na pokonanie większego dystansu na jednym zbiorniku paliwa, co jest kluczowe dla zmniejszenia emisji spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni jest ważnym elementem wpływającym na bezpieczeństwo, ale pięciostopniowa skala na etykiecie unijnej opony mówi o wiele więcej. Poza oceną bezpieczeństwa, kategorie "A" do "E" (wcześniej, do 2021 roku - do "G") oddziałują również na świadomość ekologiczną, gdyż opony z lepszą przyczepnością często charakteryzują się mniejszym oporem toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2. To pokazuje, jak wybór ogumienia może wpłynąć nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na środowisko naturalne i efektywność ekonomiczną pojazdu.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas zewnętrzny opon, choć może wydawać się jedynie aspektem technicznym, ma bezpośredni wpływ na zdrowie publiczne. Badania pokazują, że ciągły szum drogowy może przyczyniać się do wzrostu poziomu stresu i problemów ze snem wśród mieszkańców miast. Dlatego klasyfikacja głośności opon na etykiecie unijnej, wyrażona w decybelach i oznaczona od A do C, jest ważnym narzędziem w dążeniu do tworzenia cichszych, a zatem zdrowszych środowisk mieszkaniowych. Ogumienie z niższym poziomem hałasu zewnętrznego, szczególnie te w klasie A, jest coraz bardziej cenione zarówno przez producentów samochodów, jak i przez konsumentów świadomych wpływu tego parametru na jakość życia.