Hankook Ventus evo SUV K137A 265/50 R20 111 W XL FR
Informacje podstawowe
Oczekujemy na dostawę
Zadzwoń, zapytać o ostatnie sztuki lub termin spodziewanej dostawy.
727 668 422
Zastosowanie opony Hankook Ventus evo SUV K137A 265/50 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Ventus evo SUV K137A 265/50 R20 111 W XL FR objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Ventus evo SUV K137A stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika, specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa czy unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 265/50 R20 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Ventus evo SUV K137A marki Hankook
Opony letnie idealnie sprawdzają się w ciepłych warunkach drogowych, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalnie zaprojektowany asymetryczny bieżnik zwiększa efektywność na suchej i mokrej nawierzchni, a zmodyfikowana mieszanka gumowa zapewnia szybszą reakcję przy nagłych hamowaniach. Dzięki tym rozwiązaniom opony letnie Hankook oferują wysoki poziom wydajności i realne oszczędności paliwa.
Opona osobowa oraz SUV – 265/50 R20 111 W
Opony osobowe Hankook to zaawansowane technologicznie produkty stworzone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich, przez rodzinne sedany, aż po SUV-y i limuzyny. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki przekłada się na świetną trakcję w różnych warunkach drogowych, a wzmocniona konstrukcja karkasu z włóknami nylonowymi zapewnia stabilność nawet przy wyższych prędkościach. Zoptymalizowany kształt klocków bieżnika zmniejsza opory toczenia, co sprzyja niższemu zużyciu paliwa i mniejszej emisji dwutlenku węgla.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Hankook 265/50 R20 Ventus evo SUV K137A XL FR
Opony letnie Hankook Ventus evo SUV K137A 265 50 R20 111W zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Oznaczenie 265/50 R20 wskazuje kolejno szerokość bieżnika 265 mm, profil równy 50% tej szerokości oraz średnicę osadzenia 20 cali ( 50.80 cm). Indeks nośności 111 odpowiada maksymalnemu obciążeniu 1090 kg na oponę, a indeks prędkości W dopuszcza jazdę z prędkością do 270 km/h.
Parametry oferty
| Stan | fabrycznie nowe |
|---|---|
| Jakość | 100% oryginalne |
| Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
| Rok produkcji | 2024/2025 |
| Gwarancja | dożywotnia |
| Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
| Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
| Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
| Dostępność | ostatnie 1 szt. (od ręki) |
| Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
| Czas wysyłki | 5 dni |
Specyfikacja opony
| Rozmiar | 265/50 R20 |
|---|---|
| Sezon | opony letnie |
| Przeznaczenie | auta 4x4 |
| Producent | Hankook |
| Klasa | premium |
| Model | Ventus evo SUV K137A |
| Etykieta UE | B / A / 71 dB |
| Indeks nośności | 111 (do 1090 kg/oponę) |
| Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
| Wzmocnienie | Tak (XL) |
| Rant ochronny | Tak (FR) |
| Oznaczenia | XL, ZR, FR |
| Kod produktu | 60524 |
XL, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Ventus evo SUV K137A?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Etykieta unijna opon 265/50 R20 111W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Ventus evo SUV K137A 265/50 R20 111 W XL FR uzyskała wynik: B/A/71 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach to kluczowe narzędzie dla kierowców, pozwalające ocenić trzy główne parametry. Są to: poziom hałasu, efektywność paliwowa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu, porównując etykiety różnych marek i modeli, kierowcy mogą wybrać opony, które zapewnią optymalne osiągi przy jednoczesnym uwzględnieniu ich budżetu.
Opór toczenia: klasa B
Wybór opon o niskim oporze toczenia, które są oceniane na etykiecie unijnej od A do E, ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie z klasy A umożliwia oszczędność paliwa o około 0,1 litra na 100 km (względem oceny B), co przekłada się na mniejsze koszty eksploatacji pojazdu oraz zredukowane do minimum obciążenie dla środowiska naturalnego.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Droga hamowania na mokrej nawierzchni to techniczny parametr umieszczony na etykiecie każdej nowej opony, który odzwierciedla jej zdolność do zatrzymania pojazdu na mokrym podłożu. Skala od A (najlepsza) do E (dawniej - G, najsłabsza) pozwala na szybką ocenę i porównanie ogumienia. Za tymi literami kryją się złożone badania i testy przeprowadzone według unijnych standardów. Jest to tylko jeden z wielu czynników, które należy uwzględnić przy wyborze opon, w tym trwałość, opór toczenia czy hałas. Dlatego też, interpretując je, należy wziąć pod uwagę całościowy obraz wydajności opony w różnych warunkach użytkowania.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas zewnętrzny emitowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, jest częścią szerszej polityki UE dotyczącej ochrony środowiska. Oceniany jest za pomocą systemu trzech liter (A, B, C) i wyniku w decybelach. Parametr ten może wydawać się mniej istotny dla kierowców niż szum wewnętrzny, ale ma duże znaczenie w kontekście wpływu na środowisko i głośności ruchu drogowego. Informacja ta, chociaż budząca pewne kontrowersje, jest ważna dla zrozumienia globalnego wpływu, jaki opony mają na otoczenie, co pomaga w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych.