Hankook Ventus evo SUV K137A 255/40 R21 102 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Hankook Ventus evo SUV K137A 255/40 R21
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Ventus evo SUV K137A 255/40 R21 102 Y XL FR objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Ventus evo SUV K137A stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika, specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/40 R21 oraz podwyższony indeks nośności 102 (do 850 kg na oponę).
Nowa opona letnia Ventus evo SUV K137A marki Hankook
Opony letnie Hankook najlepiej sprawdzają się w cieplejszych miesiącach, gdy średnia dobowa temperatura przekracza 7°C. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa zapewnia pewną przyczepność na różnych nawierzchniach. Zoptymalizowany wzór bieżnika minimalizuje ryzyko aquaplaningu, gwarantując lepszą kontrolę nad pojazdem nawet podczas intensywnych opadów.
Opona osobowa oraz SUV – 255/40 R21 102 Y
Opony osobowe Hankook to najchętniej wybierany segment ogumienia, projektowany tak, aby sprostać potrzebom zarówno miejskich kompaktów, jak i luksusowych limuzyn. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom konstrukcyjnym znacząco ograniczają opory toczenia, przekładając się na odczuwalnie niższe spalanie paliwa. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa zapewnia doskonałe osiągi w różnych warunkach drogowych, a wzmocniona struktura bieżnika przedłuża żywotność opony. W rezultacie kierowcy otrzymują bezpieczne, komfortowe i trwałe rozwiązanie, gwarantujące pewną trakcję w każdej sytuacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Hankook 255/40 R21 Ventus evo SUV K137A XL FR
Zadaniem opon letnich Hankook Ventus evo SUV K137A 255 40 R21 102Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 255/40 R21 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 255 mm). Kolejne dwie cyfry (40) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 21 cali (53.34 cm). Opona Hankook Ventus evo SUV K137A posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 102 (maksymalne obciążenie wynosi 850 kg na jedną oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | dożywotnia |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 255/40 R21 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Hankook |
Klasa | premium |
Model | Ventus evo SUV K137A |
Etykieta UE | B / A / 71 dB |
Indeks nośności | 102 (do 850 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, ZR, FR |
Kod produktu | 60481 |
XL, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Ventus evo SUV K137A?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 255/40 R21 102Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Ventus evo SUV K137A 255/40 R21 102 Y XL FR uzyskała wynik: B/A/71 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach to narzędzie ułatwiające kierowcom wybór odpowiedniego ogumienia. Dostarcza kluczowych informacji o przyczepności na mokrej nawierzchni, generowanym hałasie oraz zużyciu paliwa. Każde ogumienie sprzedawana w Unii Europejskiej musi posiadać taką etykietę. Pozwala to na szybkie i łatwe porównanie różnych modeli, ułatwiając trafny wybór.

Opór toczenia: klasa B
Efektywność paliwowa opon ma kluczowe znaczenie w ekonomii jazdy. Opony z oceną "A" w unijnej skali efektywności paliwowej charakteryzują się minimalnym oporem toczenia, co przekłada się na znaczną oszczędność paliwa i obniżenie emisji spalin. Z drugiej strony, modele z oceną "E" są mniej efektywne, co powoduje zwiększone zużycie paliwa. Wybierając opony o wysokiej klasie, nie tylko oszczędzasz na kosztach paliwa, ale także przyczyniasz się do ochrony środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.