Hankook Vantra LT RA18 215/80 R14C 112/110 Q

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Hankook Vantra LT RA18 215/80 R14 112/110 Q - opona letnia klasy premium do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
letnia
Rozmiar
215/80 R14C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
112/110 (do 1120 kg/oponę)
Indeks prędkości
Q (do 160 km/h)
Gwarancja
dożywotnia (120 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

505 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Hankook Vantra LT RA18 215/80 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Vantra LT RA18 215/80 R14C 112/110 Q objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Vantra LT RA18 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem, specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu czy sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 215/80 R14C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

letnia dostawcza do busa

Nowa opona letnia Vantra LT RA18 marki Hankook

Opony letnie Hankook najlepiej sprawdzają się w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając doskonałe właściwości trakcyjne i wysoki poziom bezpieczeństwa. Specjalna mieszanka gumowa umożliwia efektywne prowadzenie pojazdu na zróżnicowanych nawierzchniach, a obniżone opory toczenia sprzyjają oszczędności paliwa. Dodatkowo zoptymalizowana rzeźba bieżnika poprawia stabilność podczas dynamicznych manewrów, przekładając się na większy komfort jazdy w mieście i na dłuższych trasach.

Opona dostawcza (do busa) – 215/80 R14 112/110 Q

Opony dostawcze Hankook w rozmiarze 215/80R14C przeznaczone zostały do pojazdów o masie całkowitej do 3500 kg. Podwójny indeks nośności umożliwia ich zastosowanie zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym, co pozwala lepiej dopasować je do warunków transportowych. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywną eksploatację i uszkodzenia mechaniczne. Opony dostawcze oferują stabilność i przyczepność na śliskich podjazdach, w ostrych zakrętach oraz przy pełnym obciążeniu.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Hankook 215/80 R14 Vantra LT RA18

Zadaniem opon letnich Hankook Vantra LT RA18 215 80 R14C 112/110Q jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 215/80 R14 szerokość bieżnika wynosi 215 mm, wysokość profilu (80), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 14 cali. Następne oznaczenia (112/110 i Q) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Hankook Vantra LT RA18. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1120 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 160 km/h.

Hankook Vantra LT RA18 215/80 R14 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja dożywotnia
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 24 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/80 R14
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Hankook
Klasa premium
Model Vantra LT RA18
Etykieta UE C / B / 70 dB
Indeks nośności 112/110 (do 1120 kg/oponę)
Indeks prędkości Q (do 160 km/h)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, M+S
Kod produktu 24385

C, M+S – co oznaczają symbole w modelu Vantra LT RA18?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, M+S

Etykieta unijna opon 215/80 R14 112/110Q – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Vantra LT RA18 215/80 R14C 112/110 Q uzyskała wynik: C/B/70 dB - szczegóły poniżej. Na terenie Unii Europejskiej opony są oznaczone etykietami, które przypominają te stosowane w sprzęcie AGD/RTV, dostarczając informacji o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i emitowanym hałasie. Parametry te są skalowane od A do E dla pierwszych dwóch i od A do C dla hałasu, z dodatkowym oznaczeniem w decybelach oraz ilością fal, co pozwala na precyzyjne porównanie i wybór najbardziej efektywnych opon.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Hankook Vantra LT RA18 215/80 R14 112/110 Q: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybierając opony z lepszą klasą efektywności paliwowej, kierowcy mogą aktywnie przyczyniać się do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Opony z wyższym oporem toczenia (klasa E) zwiększają zużycie paliwa, co negatywnie wpływa na środowisko. Dlatego ważne jest, aby przy wyborze ogumienia zwracać uwagę nie tylko na jego trwałość czy przyczepność, ale również na klasę na etykiecie unijnej. Ta z symbolem klasy A to krok w kierunku bardziej zrównoważonego i ekologicznego stylu życia.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Na etykiecie unijnej poziom przyczepności opony na mokrej nawierzchni odzwierciedla bezpieczeństwo jazdy i wydajność zatrzymywania się pojazdu. Ten parametr, mierzony za pomocą drogi hamowania i siły tarcia, jest kluczowy w warunkach deszczowych. Opony otrzymują oceny od "A" (najlepsza przyczepność) do "E". Warto dodać, że unijne regulacje wykluczyły po 2021 roku opony klasy "F" i "G" z obrotu, co świadczy o nieustannych wysiłkach w kierunku poprawy bezpieczeństwa drogowego. Warto również zauważyć, że wybór ogumienia z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, co jest korzystne zarówno dla kierowcy, jak i środowiska.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.