Gripmax SureGrip Pro Sport 315/40 R21 115 Y XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Gripmax SureGrip Pro Sport 315/40 R21 115 Y - opona letnia klasy ekonomicznej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
315/40 R21
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
115 (do 1215 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
C / A / 75 dB
XL, ZR

Cena za sztukę

561 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Gripmax SureGrip Pro Sport 315/40 R21

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Gripmax SureGrip Pro Sport 315/40 R21 115 Y XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model SureGrip Pro Sport stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach. Prezentowana opona marki Gripmax została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 115 (do 1215 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia SureGrip Pro Sport marki Gripmax

Opony letnie Gripmax są przeznaczone do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając stabilność pojazdu zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Mieszanka gumowa o zwiększonej odporności na przegrzanie przekłada się na lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania, a zoptymalizowany bieżnik asymetryczny minimalizuje ryzyko aquaplaningu. Konstrukcja z ograniczoną liczbą nacięć obniża opory toczenia, co wspiera oszczędność paliwa oraz komfort prowadzenia, zwłaszcza na dłuższych trasach.

Opona osobowa oraz SUV – 315/40 R21 115 Y

Opony osobowe Gripmax to zaawansowane technologicznie produkty stworzone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich, przez rodzinne sedany, aż po SUV-y i limuzyny. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki przekłada się na świetną trakcję w różnych warunkach drogowych, a wzmocniona konstrukcja karkasu z włóknami nylonowymi zapewnia stabilność nawet przy wyższych prędkościach. Zoptymalizowany kształt klocków bieżnika zmniejsza opory toczenia, co sprzyja niższemu zużyciu paliwa i mniejszej emisji dwutlenku węgla.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Gripmax 315/40 R21 SureGrip Pro Sport XL

Opony letnie Gripmax SureGrip Pro Sport 315 40 R21 115Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Prezentowany rozmiar 315/40 R21 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (315) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (40) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 21). Model Gripmax SureGrip Pro Sport posiada indeks nośności 115 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 1215 kg oraz indeks prędkości Y zezwalający na jazdę do 300 km/h.

Gripmax SureGrip Pro Sport 315/40 R21 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 315/40 R21
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Gripmax
Klasa ekonomiczna
Model SureGrip Pro Sport
Etykieta UE C / A / 75 dB
Indeks nośności 115 (do 1215 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, ZR
Kod produktu 52657

XL, ZR – co oznaczają symbole w modelu SureGrip Pro Sport?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, ZR

Etykieta unijna opon 315/40 R21 115Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Gripmax SureGrip Pro Sport 315/40 R21 115 Y XL uzyskała wynik: C/A/75 dB - szczegóły poniżej. Na mocy rozporządzenia WE Nr 1222/2009, wszystkie opony do pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych muszą posiadać etykietę unijną z oceną trzech kluczowych parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu emitowanego hałasu. Te dane umożliwiają konsumentom dokonywanie świadomych decyzji, wpływając zarówno na ekonomiczność jazdy, jak i bezpieczeństwo.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 75 decybeli
Etykieta UE opony Gripmax SureGrip Pro Sport 315/40 R21 115 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 75 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa to czynnik, który każdy kierowca powinien rozważyć przy wyborze ogumienia. Opony z najlepszą oceną "A" w tej kategorii zapewniają minimalny opór toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" są znacznie mniej ekonomiczne. Inwestycja w opony o lepszej klasie to sposób na oszczędności i dbałość o środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.

Hałas zewnętrzny: 75 decybeli

Zewnętrzny hałas toczenia opon to ważny parametr dla kierowców ceniących spokojną jazdę. Wartość tego parametru, podawana na etykiecie unijnej opony, mieści się w zakresie od 67 do 78 decybeli (dB). Wszystkie nowe wyroby są klasyfikowane od A do C, gdzie ocena A reprezentuje ogumienie najcichsze, zapewniające największy komfort jazdy. Ten czynnik, mierzony przy prędkości 80 km/h, informuje o poziomie szumu emitowanym przez oponę na zewnątrz, co przekłada się również na ogólne doznania z poruszania się. Różnica 3 decybeli może znacząco na to wpłynąć, co warto mieć na uwadze, kupując nowy komplet kół do auta.