Gripmax SureGrip Pro Sport 315/35 R21 111 Y XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Gripmax SureGrip Pro Sport 315/35 R21 111 Y - opona letnia klasy budżetowej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
315/35 R21
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
111 (do 1090 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

659 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Gripmax SureGrip Pro Sport 315/35 R21

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Gripmax SureGrip Pro Sport 315/35 R21 111 Y XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model SureGrip Pro Sport stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów. Prezentowana opona marki Gripmax została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 315/35 R21.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia SureGrip Pro Sport marki Gripmax

Opony letnie zostały zaprojektowane z myślą o ciepłych warunkach pogodowych. Wyróżnia je specjalna mieszanka gumowa, która zapewnia stabilne prowadzenie nawet w wysokich temperaturach. Asymetryczny bieżnik z mniejszą liczbą rowków niż w oponach zimowych zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na lepszą przyczepność. Dzięki temu opony letnie Gripmax oferują pewność i bezpieczeństwo jazdy zarówno na suchej, jak i mokrej drodze.

Opona osobowa oraz SUV – 315/35 R21 111 Y

Opony osobowe Gripmax to uniwersalne rozwiązanie dla szerokiej gamy pojazdów - od niewielkich aut miejskich po potężne limuzyny i SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja zapewnia optymalną równowagę między przyczepnością a bezpieczeństwem, natomiast nowoczesne technologie produkcji kładą nacisk na efektywność paliwową i wysoki komfort jazdy. Specjalnie zaprojektowany bieżnik gwarantuje pewne prowadzenie na różnych rodzajach nawierzchni, dzięki czemu opony te znakomicie sprawdzą się w zmieniających się warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Gripmax 315/35 R21 SureGrip Pro Sport XL

Opony letnie Gripmax SureGrip Pro Sport 315 35 R21 111Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Prezentowany rozmiar 315/35 R21 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (315) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (35) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 21). Opony Gripmax SureGrip Pro Sport mają indeks szybkości Y (oznaczający maksymalną prędkość wynoszącą 300 km/h) i indeks nośności 111 (dopuszczający obciążenie równe 1090 kg na oponę).

Gripmax SureGrip Pro Sport 315/35 R21 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 315/35 R21
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Gripmax
Klasa budżetowa
Model SureGrip Pro Sport
Etykieta UE C / A / 75 dB
Indeks nośności 111 (do 1090 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, ZR
Kod produktu 59875

XL, ZR – co oznaczają symbole w modelu SureGrip Pro Sport?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, ZR

Etykieta unijna opon 315/35 R21 111Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Gripmax SureGrip Pro Sport 315/35 R21 111 Y XL uzyskała wynik: C/A/75 dB - szczegóły poniżej. Etykieta UE na oponach, podobna do oznaczeń ze sprzętu AGD/RTV, to kluczowe narzędzie informacyjne dla konsumentów. Zawiera ona oceny oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni (skala A do E) oraz poziomu hałasu (skala A do E oraz 1 do 3 fal, z dodatkowym oznaczeniem w dB). Dzięki tej etykiecie, klienci mogą łatwiej dokonać porównania i wyboru odpowiednich opon.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 75 decybeli
Etykieta UE opony Gripmax SureGrip Pro Sport 315/35 R21 111 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 75 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ich efektywność paliwową, która bezpośrednio wpływa na ekonomię jazdy. Opony z niższym oporem toczenia, oznaczone jako klasa "A" na unijnej etykiecie, zapewniają znaczne oszczędności i są bardziej przyjazne dla środowiska. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" zwiększają zużycie paliwa. Ważne jest, aby pamiętać, że wybór ogumienia z lepszą oceną to inwestycja zarówno w ekonomiczną jazdę, jak i w ochronę środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 75 decybeli

Hałas zewnętrzny opon, choć może wydawać się technicznym detalem, ma znaczący wpływ na jakość życia w przestrzeni miejskiej. Jego wysoki poziom w miastach, do którego przyczyniają się opony gorszej jakości, może mieć związek z problemami zdrowotnymi takimi jak stres, zaburzenia snu czy nawet choroby serca. Dlatego ogumienie o niższym poziomie głośności (poniżej 70 decybeli), szczególnie te z literą A na etykiecie, jest coraz bardziej cenione nie tylko przez kierowców, ale także przez planistów miejskich. Zastosowanie takich opon w transporcie publicznym i pojazdach dostawczych może znacząco przyczynić się do poprawy środowiska akustycznego w miastach.