Gripmax SureGrip Pro Sport 295/40 R22 112 Y XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Gripmax SureGrip Pro Sport 295/40 R22 112 Y - opona letnia klasy ekonomicznej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
295/40 R22
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
112 (do 1120 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
C / A / 75 dB
XL, ZR

Cena za sztukę

662 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Gripmax SureGrip Pro Sport 295/40 R22

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Gripmax SureGrip Pro Sport 295/40 R22 112 Y XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model SureGrip Pro Sport stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Gripmax została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 295/40 R22 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia SureGrip Pro Sport marki Gripmax

Opony letnie Gripmax przeznaczone do jazdy w temperaturach powyżej 7°C zapewniają doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa ich twardość w wyższych temperaturach, co przekłada się na stabilniejsze prowadzenie i dłuższą eksploatację. Natomiast asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć zmniejsza opory toczenia, przyczyniając się do zauważalnych oszczędności paliwa.

Opona osobowa oraz SUV – 295/40 R22 112 Y

Opony osobowe Gripmax zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie samochodów - od kompaktowych hatchbacków, przez rodzinne sedany, aż po sportowe modele i przestronne SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa zapewniają pewną przyczepność i stabilność na zróżnicowanych nawierzchniach, podnosząc bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zredukowane opory toczenia przyczyniają się do niższego zużycia paliwa, a skuteczne wygłuszenie bieżnika ogranicza hałas, zwiększając komfort codziennej jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Gripmax 295/40 R22 SureGrip Pro Sport XL

Opony letnie Gripmax SureGrip Pro Sport 295 40 R22 112Y zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Oznaczenie rozmiaru 295/40 R22 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 295 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (40) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 22 cali. Opona Gripmax SureGrip Pro Sport ma indeks prędkości Y pozwalający na jazdę do 300 km/h. Indeks nośności 112 odpowiada natomiast maksymalnemu obciążeniu 1120 kg na koło.

Gripmax SureGrip Pro Sport 295/40 R22 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 295/40 R22
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Gripmax
Klasa ekonomiczna
Model SureGrip Pro Sport
Etykieta UE C / A / 75 dB
Indeks nośności 112 (do 1120 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, ZR
Kod produktu 59868

XL, ZR – co oznaczają symbole w modelu SureGrip Pro Sport?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, ZR

Etykieta unijna opon 295/40 R22 112Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Gripmax SureGrip Pro Sport 295/40 R22 112 Y XL uzyskała wynik: C/A/75 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon w UE oferuje przystępną ocenę trzech istotnych parametrów: oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Produkty są klasyfikowane od A do E dla pierwszych dwóch parametrów. Hałas z kolei w skali od A do C. Jest też mierzony w decybelach i oznaczony liczbą fal, od jednej do trzech, co pomaga konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 75 decybeli
Etykieta UE opony Gripmax SureGrip Pro Sport 295/40 R22 112 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 75 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna daje cenne wskazówki dotyczące wydajności paliwowej opon, prezentując informacje w postaci piktogramu i klas od A do E. Ocena A wskazuje na najwyższą efektywność, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin. Wybór opon z niskimi oporami toczenia to krok w stronę bardziej ekonomicznej i ekologicznej jazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Etykieta unijna dostarcza istotnych informacji, między innymi o przyczepności opon na mokrej nawierzchni, oceniając ich wydajność w kluczowym aspekcie bezpieczeństwa - hamowaniu. Do wyznaczenia klasy przyczepności mierzy się zarówno drogę hamowania, jak i siłę tarcia gumy o mokrą nawierzchnię, a wyniki porównuje się z modelem referencyjnym. Produkty otrzymują ocenę od "A" do "E", gdzie pierwsze litery alfabetu oznaczają krótszą drogę hamowania. Ważne jest zauważenie, że jeszcze niedawno celowo nie stosowało się w skali "D", co podkreślało różnicę pomiędzy ogumieniem o wyższej wydajności. Wyroby ze stopniem "G" (na etykiecie sprzed VII 2021 roku), uznane za niebezpieczne, nie są obecnie wprowadzane na rynek. Wybierając nowy komplet, warto więc kierować się nie tylko ich klasą przyczepności, ale także reputacją producenta i opiniami użytkowników, aby zapewnić sobie i pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Hałas zewnętrzny: 75 decybeli

Hałas zewnętrzny opon, choć może wydawać się technicznym detalem, ma znaczący wpływ na jakość życia w przestrzeni miejskiej. Jego wysoki poziom w miastach, do którego przyczyniają się opony gorszej jakości, może mieć związek z problemami zdrowotnymi takimi jak stres, zaburzenia snu czy nawet choroby serca. Dlatego ogumienie o niższym poziomie głośności (poniżej 70 decybeli), szczególnie te z literą A na etykiecie, jest coraz bardziej cenione nie tylko przez kierowców, ale także przez planistów miejskich. Zastosowanie takich opon w transporcie publicznym i pojazdach dostawczych może znacząco przyczynić się do poprawy środowiska akustycznego w miastach.