Gripmax SureGrip Pro Sport 255/40 R21 102 Y XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Gripmax SureGrip Pro Sport 255/40 R21 102 Y - opona letnia klasy budżetowej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
255/40 R21
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
102 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

476 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Gripmax SureGrip Pro Sport 255/40 R21

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Gripmax SureGrip Pro Sport 255/40 R21 102 Y XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model SureGrip Pro Sport stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów, udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia czy nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Gripmax została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/40 R21 oraz podwyższony indeks nośności 102 (do 850 kg na oponę).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia SureGrip Pro Sport marki Gripmax

Opony letnie Gripmax najlepiej sprawdzają się w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając doskonałe właściwości trakcyjne i wysoki poziom bezpieczeństwa. Specjalna mieszanka gumowa umożliwia efektywne prowadzenie pojazdu na zróżnicowanych nawierzchniach, a obniżone opory toczenia sprzyjają oszczędności paliwa. Dodatkowo zoptymalizowana rzeźba bieżnika poprawia stabilność podczas dynamicznych manewrów, przekładając się na większy komfort jazdy w mieście i na dłuższych trasach.

Opona osobowa oraz SUV – 255/40 R21 102 Y

Opony osobowe Gripmax to najliczniejsza kategoria ogumienia, stworzona z myślą o rozmaitych typach aut: od miejskich hatchbacków i kompaktów po sportowe coupe, SUV-y oraz crossovery. Dzięki nowoczesnej mieszance gumowej i zaawansowanej konstrukcji bieżnika łączą w sobie znakomitą przyczepność, trwałość oraz wysoki komfort jazdy. Dodatkowo, opony te zapewniają bezpieczeństwo i efektywność zarówno w miejskich korkach, jak i na autostradach, gwarantując kierowcom pewność prowadzenia w każdym momencie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Gripmax 255/40 R21 SureGrip Pro Sport XL

Opony letnie Gripmax SureGrip Pro Sport 255 40 R21 102Y są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 255/40 R21 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 255 to szerokość opony w milimetrach. Druga to wysokość profilu (40) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 21 cali. Następne oznaczenia (102Y) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Gripmax SureGrip Pro Sport. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 850 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 300 km/h.

Gripmax SureGrip Pro Sport 255/40 R21 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/40 R21
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Gripmax
Klasa budżetowa
Model SureGrip Pro Sport
Etykieta UE C / A / 73 dB
Indeks nośności 102 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, ZR
Kod produktu 52636

XL, ZR – co oznaczają symbole w modelu SureGrip Pro Sport?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, ZR

Etykieta unijna opon 255/40 R21 102Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Gripmax SureGrip Pro Sport 255/40 R21 102 Y XL uzyskała wynik: C/A/73 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, obowiązkowe od wprowadzenia przepisów, umożliwiają szybkie porównanie opon różnych marek. Oceniają je pod kątem przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomu generowanego hałasu. Informacje te są przedstawiane za pomocą jasnych piktogramów. Ułatwia to zrozumienie kluczowych właściwości opon nawet osobom niezaznajomionym z tematyką motoryzacyjną.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Gripmax SureGrip Pro Sport 255/40 R21 102 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Klasyfikacja efektywności paliwowej opon, od A do E, odzwierciedla bezpośrednio zużycie paliwa w samochodach mających je na swoich kołach. Różnica między ogumieniem klasy najniższej oraz najwyższej może wynosić kilka litrów na każde 1000 kilometrów przejechanej trasy. Opony z niższym oporem toczenia (klasa A) pozwalają na pokonanie większego dystansu na jednym zbiorniku paliwa, co jest kluczowe dla zmniejszenia emisji spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Etykieta unijna ocenia przyczepność opon na mokrej nawierzchni, przyznając kategorie od "A" (najlepsza) do "E" (dostateczna). Dawna klasa "G", ze względu na bardzo słabe parametry przyczepności, została wykluczona z obrotu, co wpłynęło na wyższy poziom bezpieczeństwa użytkowników czterech kół. Zrozumienie tych klas, bazujące na pomiarze drogi hamowania i siły tarcia, pozwala na ocenę zachowania opon w deszczowe dni. Wybierając ogumienie, warto również rozważyć inne czynniki, takie jak trwałość, komfort jazdy czy efektywność paliwowa, aby zapewnić sobie kompleksowe bezpieczeństwo i wydajność pojazdu.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Historia oznaczeń hałasu zewnętrznego na etykiecie unijnej świadczy o rosnącej świadomości ekologicznej i potrzebie komfortu jazdy. Początkowo oznaczenia były mniej intuicyjne, ale obecny system z klasami A, B oraz C i decybelami w zakresie od 67 do 78 decybeli jest znacznie bardziej zrozumiały dla konsumentów, umożliwiając łatwiejszy wybór opon. Im niższa ocena, tym opony są mniej "hałaśliwe" dla kierowcy oraz mniej uciążliwe dla mieszkańców miast oraz środowiska, w tym dzikich zwierząt żyjących w otoczeniu dróg.