Gripmax SureGrip Pro Sport 225/40 R18 92 Y XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Gripmax SureGrip Pro Sport 225/40 R18 92 Y - opona letnia klasy budżetowej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
225/40 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
92 (do 630 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

272 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Gripmax SureGrip Pro Sport 225/40 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Gripmax SureGrip Pro Sport 225/40 R18 92 Y XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model SureGrip Pro Sport stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika, wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta czy zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Gripmax została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/40 R18 oraz podwyższony indeks nośności 92 (do 630 kg na oponę).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia SureGrip Pro Sport marki Gripmax

Opony letnie Gripmax, zaprojektowane do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniają doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa odporność na przegrzanie, co przekłada się na lepszą stabilność i krótszą drogę hamowania. Zoptymalizowany asymetryczny bieżnik minimalizuje ryzyko aquaplaningu, wspierając bezpieczną jazdę podczas deszczu. Niskie opory toczenia obniżają zużycie paliwa, a precyzyjne prowadzenie poprawia komfort podróżowania.

Opona osobowa oraz SUV – 225/40 R18 92 Y

Opony osobowe Gripmax zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie samochodów - od kompaktowych hatchbacków, przez rodzinne sedany, aż po sportowe modele i przestronne SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa zapewniają pewną przyczepność i stabilność na zróżnicowanych nawierzchniach, podnosząc bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zredukowane opory toczenia przyczyniają się do niższego zużycia paliwa, a skuteczne wygłuszenie bieżnika ogranicza hałas, zwiększając komfort codziennej jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Gripmax 225/40 R18 SureGrip Pro Sport XL

Zadaniem opon letnich Gripmax SureGrip Pro Sport 225 40 R18 92Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 225/40 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 225 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (40) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Opony Gripmax SureGrip Pro Sport mają indeks szybkości Y (oznaczający dopuszczalną prędkość = 300 km/h) i indeks nośności 92 (wskazujący maksymalne obciążenie = 630 kg/oponę).

Gripmax SureGrip Pro Sport 225/40 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/40 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Gripmax
Klasa budżetowa
Model SureGrip Pro Sport
Etykieta UE D / A / 72 dB
Indeks nośności 92 (do 630 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, ZR
Kod produktu 52611

XL, ZR – co oznaczają symbole w modelu SureGrip Pro Sport?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, ZR

Etykieta unijna opon 225/40 R18 92Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Gripmax SureGrip Pro Sport 225/40 R18 92 Y XL uzyskała wynik: D/A/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta na oponach zapewnia szybki przegląd i porównanie wydajności różnych modeli. Zawiera ona oceny dotyczące oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni z klasyfikacją od A do E. Prezentuje też poziomu hałasu zewnętrznego, który jest przedstawiany za pomocą od jednej do trzech fal, wartości decybelowej i klasyfikacji ze skalą od A do C. Dzięki temu kierowcy mogą dokonywać bardziej świadomych wyborów.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Gripmax SureGrip Pro Sport 225/40 R18 92 Y: opór toczenia – D, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Efektywność paliwowa, odzwierciedlona na etykiecie unijnej, jest kluczowym parametrem dla oszczędnej jazdy. Opony z niższymi oporami toczenia (klasa A) wymagają mniej energii do utrzymania prędkości, co przekłada się na mniejsze o 1/10 litra zużycie paliwa na 100 km. Oprócz korzyści ekonomicznych, ogumienie o niższym oporze toczenia przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin, wspierając ochronę środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest dosyć istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny emitowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, jest częścią szerszej polityki UE dotyczącej ochrony środowiska. Oceniany jest za pomocą systemu trzech liter (A, B, C) i wyniku w decybelach. Parametr ten może wydawać się mniej istotny dla kierowców niż szum wewnętrzny, ale ma duże znaczenie w kontekście wpływu na środowisko i głośności ruchu drogowego. Informacja ta, chociaż budząca pewne kontrowersje, jest ważna dla zrozumienia globalnego wpływu, jaki opony mają na otoczenie, co pomaga w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych.