Gripmax SureGrip A/S Van 205/75 R16C 113/111 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Gripmax SureGrip A/S Van 205/75 R16 113/111 T - opona całoroczna klasy budżetowej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
205/75 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
113/111 (do 1150 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

341 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Gripmax SureGrip A/S Van 205/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Gripmax SureGrip A/S Van 205/75 R16C 113/111 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model SureGrip A/S Van stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak symbol 3PMSF informujący o wysokiej efektywności w niskich temperaturach, adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia czy mieszanka gumy przystosowana do zmiennych warunków atmosferycznych. Prezentowana opona marki Gripmax została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz rozmiar 205/75 R16C.

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna SureGrip A/S Van marki Gripmax

Opony wielosezonowe łączą kluczowe cechy produktów letnich i zimowych, zapewniając bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Sprawdzają się doskonale w codziennej jeździe miejskiej, zwłaszcza wśród kierowców pokonujących umiarkowane przebiegi. Opony całoroczne Gripmax oferują oszczędność na sezonowej wymianie kół oraz wygodę użytkowania w różnych warunkach pogodowych.

Opona dostawcza (do busa) – 205/75 R16 113/111 T

Opony dostawcze Gripmax w rozmiarze 205/75R16C przeznaczone zostały do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Charakteryzuje je również podwójny indeks nośności, który rozróżnia obciążenie przy montażu na pojedynczej feldze oraz w układzie bliźniaczym. Dzięki wzmocnionej konstrukcji zapewniają doskonałą kontrolę i przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a przy tym pozostają odporne na uszkodzenia mechaniczne i nadmierne zużycie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Gripmax 205/75 R16 SureGrip A/S Van

Zadaniem opon wielosezonowych Gripmax SureGrip A/S Van 205 75 R16C 113/111T jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 205/75 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (205) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (75) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Opona Gripmax SureGrip A/S Van ma indeks prędkości T dopuszczający jazdę z prędkością do 190 km/h. Indeks nośności 113/111 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 1150 kilogramów na koło.

Gripmax SureGrip A/S Van 205/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/75 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Gripmax
Klasa budżetowa
Model SureGrip A/S Van
Etykieta UE C / B / 73 dB
Indeks nośności 113/111 (do 1150 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 52605

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu SureGrip A/S Van?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/75 R16 113/111T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Gripmax SureGrip A/S Van 205/75 R16C 113/111 T uzyskała wynik: C/B/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna została wprowadzona w 2012 roku, aby ułatwić konsumentom wybór optymalnych opon. Prezentuje ona kluczowe informacje techniczne dotyczące każdego modelu dostępnego na rynku. Zawiera ocenię ekonomii jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu zewnętrznego. Dzięki temu kierowcy mogą świadomie kupować produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom pod względem bezpieczeństwa, oszczędności paliwa i komfortu akustycznego.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Gripmax SureGrip A/S Van 205/75 R16 113/111 T: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa to czynnik, który każdy kierowca powinien rozważyć przy wyborze ogumienia. Opony z najlepszą oceną "A" w tej kategorii zapewniają minimalny opór toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" są znacznie mniej ekonomiczne. Inwestycja w opony o lepszej klasie to sposób na oszczędności i dbałość o środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa B

System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Hałas zewnętrzny opon może się różnić w zależności od warunków drogowych. Na mokrej, śliskiej nawierzchni czy na śniegu poziom hałasu może być wyższy, co jest ważną informacją dla kierowców planujących podróże w różnych warunkach pogodowych. Etykieta unijna oferuje wgląd w ogólny poziom szumów, ale warto pamiętać o tych zmiennych. Głośność zewnętrzna opon może być także wskaźnikiem ich ogólnego stanu i bezpieczeństwa. Jej wysoki poziom może wskazywać na nierównomierne zużycie lub inne problemy techniczne, co jest ważne, gdy chodzi o monitorowanie w kontekście utrzymania pojazdu w dobrym stanie.