Grenlander IceHawke I 185/65 R14 86 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Grenlander IceHawke I 185/65 R14
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Grenlander IceHawke I 185/65 R14 86 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model IceHawke I stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle), konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego czy mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach. Prezentowana opona marki Grenlander została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 86 T oraz rozmiar 185/65 R14.
Nowa opona zimowa IceHawke I marki Grenlander
Opony zimowe Grenlander zaprojektowano z myślą o utrzymaniu przyczepności w niskich temperaturach i trudnych warunkach pogodowych. Specjalne nacięcia w postaci lameli poprawiają stabilność pojazdu na śniegu i lodzie, zwiększając kontrolę nad pojazdem podczas manewrowania na śliskich nawierzchniach.
Opona osobowa oraz SUV – 185/65 R14 86 T
Opony osobowe Grenlander stanowią efekt wieloletnich badań w dziedzinie zaawansowanych technologii gumowo-kauczukowych. Precyzyjnie dobrane proporcje mieszanki gwarantują pewną przyczepność w zróżnicowanych warunkach drogowych, a wielowarstwowa konstrukcja opasania zapewnia stabilne prowadzenie nawet przy wyższych prędkościach. Specjalnie zaprojektowane rowki w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę, ograniczając ryzyko aquaplaningu. Dodatkowo, innowacyjne rozwiązania zmniejszają drgania i hałas wewnątrz pojazdu, wspierając jednocześnie niższe zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Grenlander 185/65 R14 IceHawke I
Opony zimowe Grenlander IceHawke I 185 65 R14 86T zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Prezentowany rozmiar 185/65 R14 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (185) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (65) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 14). Opona Grenlander IceHawke I posiada indeks prędkości T (dopuszczalna jazda do 190 km/h) oraz nośności 86 (maksymalna wartość obciążenia 530 kg na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 40 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 185/65 R14 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Grenlander |
Klasa | ekonomiczna |
Model | IceHawke I |
Etykieta UE | D / D / 69 dB |
Indeks nośności | 86 (do 530 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 45890 |
3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu IceHawke I?
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 185/65 R14 86T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Grenlander IceHawke I 185/65 R14 86 T uzyskała wynik: D/D/69 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Opór toczenia: klasa D
Opór toczenia opon ma bezpośredni wpływ na ilość zużywanego przez auto paliwa. Lepsza klasa efektywności przekłada się na około 7% mniejsze spalanie. W praktyce oznacza to oszczędność około 50 groszy na każde 100 kilometrów jazdy, co ma znaczący udział w całkowitych kosztach spalania.
Hamowanie na mokrym: klasa D
Przyczepność opon na mokrej nawierzchni to jeden ze wskaźników bezpieczeństwa, szczegółowo oceniany na etykiecie unijnej. Klasyfikacja od "A" do "E", opiera się na dokładnych pomiarach drogi hamowania i siły tarcia, które następnie są porównywane do standardowego modelu referencyjnego. Interesujące jest, że aby wskazać wyraźne różnice między oponami o różnej wydajności, klasa "D" nie była stosowana aż do lipca 2021 roku. Dodatkowo, opony oznaczone "F" i "G" zostały usunięte z rynku, co podkreśla determinację w dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza samymi stopniami, warto zwrócić uwagę na to, jak nowoczesne technologie produkcji opon, takie jak zaawansowane mieszanki gumowe czy innowacyjne wzory bieżnika, wpływają na poprawę przyczepności na mokrej jezdni, a tym samym na ogólne bezpieczeństwo jazdy.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.