Grenlander GreenTour A/S 215/65 R16C 109/107 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Grenlander GreenTour A/S 215/65 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Grenlander GreenTour A/S 215/65 R16C 109/107 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model GreenTour A/S stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą uniwersalny symetryczny układ powierzchni jezdnej bieżnika, precyzyjny mechanizm usuwania wody i śniegu z powierzchni opony czy mieszanka gumy przystosowana do zmiennych warunków atmosferycznych. Prezentowana opona marki Grenlander została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 215/65 R16C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona całoroczna GreenTour A/S marki Grenlander
Opony całoroczne Grenlander łączą cechy modeli letnich i zimowych, oferując wszechstronność w codziennej jeździe, zwłaszcza na krótkich dystansach w warunkach miejskich. Ogumienie wielosezonowe charakteryzuje się stabilnością i bezpieczeństwem przez cały rok, nawet w zmiennych warunkach pogodowych. Symetryczny bieżnik z lamelami skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, co wpływa na lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania.
Opona dostawcza (do busa) – 215/65 R16 109/107 T
Specjalnie zaprojektowane z myślą o pojazdach dostawczych, opony Grenlander w rozmiarze 215/65R16C znakomicie sprawdzają się w busach, VAN-ach czy półciężarówkach. Dzięki wzmocnionej konstrukcji zapewniają stabilność oraz bezpieczeństwo nawet przy dużym obciążeniu. Co więcej, dwa indeksy nośności pozwalają na ich efektywne zastosowanie zarówno na pojedynczych, jak i bliźniaczych felgach, co okazuje się nieocenione w zróżnicowanych warunkach drogowych.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Grenlander 215/65 R16 GreenTour A/S
Opony całoroczne Grenlander GreenTour A/S 215 65 R16C 109/107T zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba rozmiaru 215/65 R16 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 215 mm). Kolejne dwie cyfry (65) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 16 cali (40.64 cm). Następne oznaczenia (109/107 i T) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Grenlander GreenTour A/S. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1030 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 190 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 40 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/65 R16 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Grenlander |
Klasa | budżetowa |
Model | GreenTour A/S |
Etykieta UE | C / C / 72 dB |
Indeks nośności | 109/107 (do 1030 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 45910 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu GreenTour A/S?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 215/65 R16 109/107T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Grenlander GreenTour A/S 215/65 R16C 109/107 T uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Dzięki unijnym etykietom na opony, konsumenci mogą łatwo ocenić i porównać produkty różnych firm. Naklejki te zawierają kluczowe informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni, oporach toczenia i hałasie generowanym podczas jazdy, przedstawione w formie czytelnych piktogramów. To sprawia, że nawet osoby nieobeznane z detalami technicznymi mogą świadomie wybierać opony, które najlepiej spełnią ich potrzeby.

Opór toczenia: klasa C
Unijna etykieta opon dostarcza kluczowych informacji dotyczących efektywności paliwowej, co jest szczególnie istotne dla oszczędnych i ekologicznie świadomych kierowców. Opony klasy A, wyróżniające się najniższym oporem toczenia, umożliwiają największe oszczędności paliwa, co przekłada się na mniejsze wydatki na paliwo i mniejszą emisję szkodliwych gazów cieplarnianych.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Hamowanie na mokrej nawierzchni to istotny wskaźnik przyczepności opony, szczególnie podczas deszczowych dni. Obecna skala ocen od A do E (do niedawna jeszcze - G) dostarcza informacji o długości drogi hamowania, gdzie "A" wskazuje tę najkrótszą. To kryterium pomaga w ocenie tego, jak guma zachowa się w trudnych warunkach na mokrej jezdni. Zrozumienie tego parametru jest kluczowe dla kierowców ceniących sobie bezpieczeństwo i komfort jazdy, ale pamiętajmy, że jest to tylko jeden z wielu aspektów koniecznych do rozważenia przy wyborze ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.