Grenlander GreenTour A/S 195/65 R16C 104/102 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Grenlander GreenTour A/S 195/65 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Grenlander GreenTour A/S 195/65 R16C 104/102 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model GreenTour A/S stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą uniwersalna mieszanka gumy zachowująca właściwości w zmiennych warunkach, innowacyjna technologia oferująca idealny balans między przyczepnością a komfortem czy precyzyjny mechanizm usuwania wody i śniegu z powierzchni opony. Prezentowana opona marki Grenlander została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz wysoki indeks ładowności 104/102 (do 900 kg).
Nowa opona całoroczna GreenTour A/S marki Grenlander
Opony całoroczne Grenlander, łączące cechy modeli letnich i zimowych, sprawdzają się w przypadku przebiegów do 20 tysięcy km rocznie. Gwarantują bezpieczeństwo i stabilność zarówno latem, jak i zimą, szczególnie w warunkach miejskich. Dzięki specjalnej mieszance gumowej i bieżnikowi przystosowanemu do różnych nawierzchni, opony wielosezonowe stanowią wygodne rozwiązanie dla osób chcących uniknąć częstych wizyt u wulkanizatora.
Opona dostawcza (do busa) – 195/65 R16 104/102 T
Opony dostawcze Grenlander w rozmiarze 195/65R16C zostały zaprojektowane z myślą o busach i pojazdach użytkowych o masie całkowitej do 3,5 tony. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywne obciążenia i codzienną eksploatację, co wpływa na dłuższą żywotność bieżnika. Stabilność i pewne prowadzenie w różnych warunkach drogowych sprawiają, że opony dostawcze doskonale sprawdzają się w transporcie towarów oraz w pracy zarówno na długich trasach, jak i w ruchu miejskim.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Grenlander 195/65 R16 GreenTour A/S
Opony całoroczne Grenlander GreenTour A/S 195 65 R16C 104/102T są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 195/65 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (195) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (65) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Opony Grenlander GreenTour A/S mają indeks nośności 104/102 oraz prędkości T. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną szybkością do 190 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 900 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 40 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 195/65 R16 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Grenlander |
Klasa | budżetowa |
Model | GreenTour A/S |
Etykieta UE | C / C / 71 dB |
Indeks nośności | 104/102 (do 900 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 45945 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu GreenTour A/S?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 195/65 R16 104/102T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Grenlander GreenTour A/S 195/65 R16C 104/102 T uzyskała wynik: C/C/71 dB - szczegóły poniżej. Wszystkie opony oferowane na rynku unijnym są obowiązkowo oznaczone etykietami. W jasny sposób informują one o przyczepności na mokrej nawierzchni, zużyciu paliwa i emitowanym hałasie. Ustandaryzowany wygląd tych etykiet pozwala kierowcom na szybkie zidentyfikowanie kluczowych różnic między modelami. Ich obecność wspiera bardziej świadome decyzje zakupowe i wybór ogumienia dostosowanego do indywidualnych potrzeb jazdy.

Opór toczenia: klasa C
Opony z niskim oporem toczenia, klasyfikowane na etykiecie unijnej jako klasa "A", ograniczają powstawanie śladu węglowego podczas intensywnej eksploatacji auta. Jest to istotny czynnik w zużyciu paliwa, wpływający na emisję spalin. Wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej, nie tylko oszczędzamy na paliwie, ale również zmniejszamy negatywny wpływ samochodów na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Bezpieczeństwo jazdy zależy od wielu czynników, w tym od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania, kluczowy aspekt bezpiecznej jazdy, jest oceniana na pięciostopniowej skali literowej - od "A" dla najkrótszej drogi zatrzymywania, aż do "E". Jako ciekawostkę dodam, iż do lipca 2021 funkcjonowała zamiast niej ocena "G". Wybierając opony klasy "A", "B" lub "C" inwestujesz w najlepszą dostępną technologię dla bezpieczeństwa. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na opory toczenia i hałas opony, które również wpływają na komfort i efektywność jazdy, tworząc kompleksowy obraz wydajności opon.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.