Fulda Kristall Montero 3 165/70 R14 81 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Fulda Kristall Montero 3 165/70 R14
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Fulda Kristall Montero 3 165/70 R14 81 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Kristall Montero 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika, oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów czy mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach. Prezentowana opona marki Fulda została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 165/70 R14 oraz indeks nośności i prędkości 81 T.
Nowa opona zimowa Kristall Montero 3 marki Fulda
Opony zimowe Fulda, zaprojektowane z myślą o pracy w niskich temperaturach, wyróżniają się mieszanką gumową wzbogaconą o krzemionkę, która utrzymuje elastyczność nawet w mroźnych warunkach. Kierunkowy bieżnik z głębokimi rowkami i licznymi lamelami skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, wspierając stabilność i komfort jazdy na śliskich nawierzchniach.
Opona osobowa oraz SUV – 165/70 R14 81 T
Opony osobowe Fulda to zaawansowane technologicznie produkty zaprojektowane dla szerokiej gamy pojazdów - od miejskich hatchbacków po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja karkasu zapewnia doskonałą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a zoptymalizowany profil bieżnika pomaga ograniczyć opory toczenia, przekładając się na niższe zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu elastomerów nowej generacji opony te odznaczają się wyjątkową trwałością i zapewniają cichą, komfortową jazdę - zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Fulda 165/70 R14 Kristall Montero 3
Opony zimowe Fulda Kristall Montero 3 165 70 R14 81T mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 165/70 R14 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 165 mm). Kolejne dwie cyfry (70) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 14 cali (35.56 cm). Opona Fulda Kristall Montero 3 ma indeks prędkości T który pozwala na jazdę do 190 km/h. Indeks nośności 81 oznacza maksymalne obciążenie 462 kg dla pojedynczego koła.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 165/70 R14 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Fulda |
Klasa | średnia |
Model | Kristall Montero 3 |
Etykieta UE | D / C / 70 dB |
Indeks nośności | 81 (do 462 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 14744 |
3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Kristall Montero 3?
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 165/70 R14 81T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Fulda Kristall Montero 3 165/70 R14 81 T uzyskała wynik: D/C/70 dB - szczegóły poniżej. Na mocy rozporządzenia WE Nr 1222/2009, wszystkie opony do pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych muszą posiadać etykietę unijną z oceną trzech kluczowych parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu emitowanego hałasu. Te dane umożliwiają konsumentom dokonywanie świadomych decyzji, wpływając zarówno na ekonomiczność jazdy, jak i bezpieczeństwo.

Opór toczenia: klasa D
Efektywność paliwowa opon, często określana jako opór toczenia, stanowi istotny parametr zamieszczony na etykiecie unijnej opon. Ocena w skali od A do E bezpośrednio odzwierciedla wydajność paliwową i emisję spalin pojazdów. Najniższym oporem toczenia charakteryzują się opony klasy A, co przekłada się na znaczące oszczędności i ograniczenie powstawania śladu węglowego.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni jest ważnym elementem wpływającym na bezpieczeństwo, ale pięciostopniowa skala na etykiecie unijnej opony mówi o wiele więcej. Poza oceną bezpieczeństwa, kategorie "A" do "E" (wcześniej, do 2021 roku - do "G") oddziałują również na świadomość ekologiczną, gdyż opony z lepszą przyczepnością często charakteryzują się mniejszym oporem toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2. To pokazuje, jak wybór ogumienia może wpłynąć nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na środowisko naturalne i efektywność ekonomiczną pojazdu.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Historia oznaczeń hałasu zewnętrznego na etykiecie unijnej świadczy o rosnącej świadomości ekologicznej i potrzebie komfortu jazdy. Początkowo oznaczenia były mniej intuicyjne, ale obecny system z klasami A, B oraz C i decybelami w zakresie od 67 do 78 decybeli jest znacznie bardziej zrozumiały dla konsumentów, umożliwiając łatwiejszy wybór opon. Im niższa ocena, tym opony są mniej "hałaśliwe" dla kierowcy oraz mniej uciążliwe dla mieszkańców miast oraz środowiska, w tym dzikich zwierząt żyjących w otoczeniu dróg.