Fulda Conveo Tour 2 205/75 R16C 110/108 R

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Fulda Conveo Tour 2 205/75 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Fulda Conveo Tour 2 205/75 R16C 110/108 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Conveo Tour 2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą innowacyjny symetryczny układ bieżnika, wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta czy zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Fulda została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 110/108 (do 1060 kg) oraz rozmiar 205/75 R16C.
Nowa opona letnia Conveo Tour 2 marki Fulda
Opony letnie idealnie sprawdzają się w ciepłych warunkach drogowych, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalnie zaprojektowany symetryczny bieżnik zwiększa efektywność na suchej i mokrej nawierzchni, a zmodyfikowana mieszanka gumowa zapewnia szybszą reakcję przy nagłych hamowaniach. Dzięki tym rozwiązaniom opony letnie Fulda oferują wysoki poziom wydajności i realne oszczędności paliwa.
Opona dostawcza (do busa) – 205/75 R16 110/108 R
Opony dostawcze Fulda w rozmiarze 205/75R16C zostały zaprojektowane do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Wyposażono je w dwa indeksy nośności - osobny dla montażu na pojedynczej feldze oraz dla układu bliźniaczego. Dzięki wszechstronnemu bieżnikowi opony dostawcze zapewniają doskonałą kontrolę i stabilność w zróżnicowanych warunkach drogowych. Dodatkowo ich wzmocniona konstrukcja skutecznie zwiększa odporność na uszkodzenia i zużycie.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Fulda 205/75 R16 Conveo Tour 2
Opony letnie Fulda Conveo Tour 2 205 75 R16C 110/108R zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Prezentowany rozmiar 205/75 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (205) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (75) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Model Fulda Conveo Tour 2 posiada indeks nośności 110/108 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 1060 kg oraz indeks prędkości R zezwalający na jazdę do 170 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 42 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/75 R16 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Fulda |
Klasa | średnia |
Model | Conveo Tour 2 |
Etykieta UE | C / B / 72 dB |
Indeks nośności | 110/108 (do 1060 kg/oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C |
Kod produktu | 6013 |
C – co oznaczają symbole w modelu Conveo Tour 2?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.

Etykieta unijna opon 205/75 R16 110/108R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Fulda Conveo Tour 2 205/75 R16C 110/108 R uzyskała wynik: C/B/72 dB - szczegóły poniżej. Wprowadzona w 2012 roku etykieta UE dla opon dostarcza kluczowe informacje umożliwiające ocenę bezpieczeństwa, komfortu i efektywności jazdy. System oznaczeń pozwala konsumentom porównywać produkty na podstawie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu generowanego hałasu. Ułatwia wybór najbardziej odpowiednich rodzajów ogumienia.

Opór toczenia: klasa C
Efektywność paliwowa opon to parametr, który ma ogromne znaczenie dla środowiska naturalnego. Klasyfikacja tej cechy na etykiecie unijnej opon od A do E, wskazuje na różnice w oporze toczenia. Opony z niższym (klasa A) są bardziej przyjazne dla środowiska w stosunku do tych z klasy E, oraz generują większe oszczędności finansowe, ponieważ zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Przyczepność opon na mokrej nawierzchni to jeden ze wskaźników bezpieczeństwa, szczegółowo oceniany na etykiecie unijnej. Klasyfikacja od "A" do "E", opiera się na dokładnych pomiarach drogi hamowania i siły tarcia, które następnie są porównywane do standardowego modelu referencyjnego. Interesujące jest, że aby wskazać wyraźne różnice między oponami o różnej wydajności, klasa "D" nie była stosowana aż do lipca 2021 roku. Dodatkowo, opony oznaczone "F" i "G" zostały usunięte z rynku, co podkreśla determinację w dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza samymi stopniami, warto zwrócić uwagę na to, jak nowoczesne technologie produkcji opon, takie jak zaawansowane mieszanki gumowe czy innowacyjne wzory bieżnika, wpływają na poprawę przyczepności na mokrej jezdni, a tym samym na ogólne bezpieczeństwo jazdy.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.