Fulda Conveo Tour 2 205/65 R16C 107/105 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Fulda Conveo Tour 2 205/65 R16 107/105 T - opona letnia klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
letnia
Rozmiar
205/65 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
107/105 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

442 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Fulda Conveo Tour 2 205/65 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Fulda Conveo Tour 2 205/65 R16C 107/105 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Conveo Tour 2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury, innowacyjny symetryczny układ bieżnika czy zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach. Prezentowana opona marki Fulda została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz rozmiar 205/65 R16C.

letnia dostawcza do busa

Nowa opona letnia Conveo Tour 2 marki Fulda

Opony letnie Fulda są przeznaczone do użytku, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Płaski symetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą rowków zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, co przekłada się na lepszą przyczepność i stabilność prowadzenia. Taka konstrukcja zapewnia wydajność na suchej i mokrej drodze, wspierając bezpieczeństwo w różnorodnych warunkach letnich. Dodatkowo odpowiednio dobrana mieszanka gumowa poprawia komfort jazdy, a także pomaga ograniczyć zużycie paliwa.

Opona dostawcza (do busa) – 205/65 R16 107/105 T

Opony dostawcze Fulda w rozmiarze 205/65R16C stanowią niezastąpione rozwiązanie dla VAN-ów, busów oraz półciężarówek. Ich specjalna konstrukcja zapewnia pewne prowadzenie i wysoką odporność na zużycie nawet przy dużych obciążeniach. Co istotne, opony dostawcze oferują dwa indeksy nośności: jeden dla montażu na pojedynczej feldze oraz drugi dla montażu w układzie bliźniaczym. Umożliwia to optymalne dostosowanie ogumienia do zróżnicowanych warunków eksploatacyjnych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Fulda 205/65 R16 Conveo Tour 2

Zadaniem opon letnich Fulda Conveo Tour 2 205 65 R16C 107/105T jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 205/65 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 205 mm). Wysokość profilu to 65, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Opony Fulda Conveo Tour 2 posiadają indeksy 107/105T. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 190 km/h każda z nich wytrzymają obciążenie do 975 kg.

Fulda Conveo Tour 2 205/65 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 1 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/65 R16
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Fulda
Klasa średnia
Model Conveo Tour 2
Etykieta UE C / C / 72 dB
Indeks nośności 107/105 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C
Kod produktu 6011

C – co oznaczają symbole w modelu Conveo Tour 2?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C

Etykieta unijna opon 205/65 R16 107/105T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Fulda Conveo Tour 2 205/65 R16C 107/105 T uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach umożliwia łatwe porównanie produktów poprzez informowanie o trzech kluczowych parametrach. To: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i poziom hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja prezentowana jest na skali od A do E dla dwóch pierwszych kryteriów, natomiast szum podczas jazdy jest oceniany od A do C, dodatkowo wskazywany w decybelach i przez maksymalnie trzy fale. Te informacje ułatwiają dobór optymalnego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Fulda Conveo Tour 2 205/65 R16 107/105 T: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon, często określana jako opór toczenia, stanowi istotny parametr zamieszczony na etykiecie unijnej opon. Ocena w skali od A do E bezpośrednio odzwierciedla wydajność paliwową i emisję spalin pojazdów. Najniższym oporem toczenia charakteryzują się opony klasy A, co przekłada się na znaczące oszczędności i ograniczenie powstawania śladu węglowego.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z fundamentalnych wskaźników bezpieczeństwa, który znajduje się na etykiecie unijnej każdej opony. Klasyfikacja ta, wyrażona literami od "A" do "E" (przed 2021 była to skala "A-G"), gdzie "A" oznacza najkrótszą drogę hamowania, jest niezwykle pomocna przy wyborze odpowiednich opon. Wybierając ogumienie z wyższą klasą przyczepności, kierowcy mogą spodziewać się lepszej reakcji na hamowanie w trudnych warunkach deszczowych. Podczas dokonywania wyboru opon, warto również rozważyć inne aspekty, takie jak trwałość opony, jej wpływ na zużycie paliwa oraz komfort jazdy, aby zapewnić sobie optymalne warunki podróży.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.