Firestone Roadhawk 2 225/55 R19 99 V

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Firestone Roadhawk 2 225/55 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Firestone Roadhawk 2 225/55 R19 99 V objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Roadhawk 2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia, specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu czy nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Firestone została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 99 V oraz rozmiar 225/55 R19.
Nowa opona letnia Roadhawk 2 marki Firestone
Specjalna mieszanka gumowa, wzbogacona o kauczuk, krzemionkę i sadzę, pozwala oponom letnim Firestone zachować optymalne parametry nawet podczas upałów. Zmniejszona liczba nacięć w bieżniku zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, co przekłada się na pewne ruszanie, efektywne hamowanie oraz stabilne pokonywanie ostrych zakrętów - także w czasie deszczu.
Opona osobowa oraz SUV – 225/55 R19 99 V
Opony osobowe Firestone to uniwersalne rozwiązanie przeznaczone dla aut miejskich, SUV-ów, samochodów sportowych oraz limuzyn. Zaawansowana konstrukcja wewnętrznych warstw opony zapewnia równomierny rozkład naprężeń w trakcie jazdy, co przekłada się na większą stabilność i dłuższą żywotność ogumienia. Specjalnie zaprojektowane krawędzie bieżnika maksymalizują kontakt z nawierzchnią, istotnie skracając drogę hamowania na mokrych i śliskich drogach. Innowacyjna technologia mieszanki gumowej gwarantuje zachowanie elastyczności w szerokim zakresie temperatur, a przy tym zapewnia wysoką odporność na zużycie i komfortową eksploatację.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Firestone 225/55 R19 Roadhawk 2
Opony letnie Firestone Roadhawk 2 225 55 R19 99V są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 225/55 R19 szerokość bieżnika wynosi 225 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 19 cali. Opona Firestone Roadhawk 2 posiada indeks prędkości V (dopuszczalna jazda do 240 km/h) oraz nośności 99 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 775 kilogramów na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/55 R19 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Firestone |
Klasa | średnia |
Model | Roadhawk 2 |
Etykieta UE | B / A / 71 dB |
Indeks nośności | 99 (do 775 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Oznaczenia | Enliten |
Kod produktu | 52555 |
Enliten – co oznaczają symbole w modelu Roadhawk 2?
- Enliten / Technologia Enliten to innowacyjne rozwiązanie, które obniża masę opony o 10% i zmniejsza opory toczenia o 20%, przyczyniając się do redukcji zużycia paliwa oraz emisji szkodliwych substancji. Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji zwiększa efektywność energetyczną pojazdów, szczególnie elektrycznych, wydłużając ich zasięg.

Etykieta unijna opon 225/55 R19 99V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Firestone Roadhawk 2 225/55 R19 99 V uzyskała wynik: B/A/71 dB - szczegóły poniżej. Na etykiecie unijnej opony znajdują się piktogramy informujące o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej i hałasie generowanym podczas jazdy, podobne do oznaczeń na sprzęcie AGD. Klasyfikacja przyczepności i efektywności paliwowej mieści się w zakresie od A (najlepsza) do E. Poziom hałasu jest prezentowany w skali od A do C oraz jako liczba decybeli i ilość fal, od jednej do trzech. Te dane umożliwiają szybkie porównanie i dokonanie właściwego wyboru.

Opór toczenia: klasa B
Opór toczenia opon ma bezpośredni wpływ na ilość zużywanego przez auto paliwa. Lepsza klasa efektywności przekłada się na około 7% mniejsze spalanie. W praktyce oznacza to oszczędność około 50 groszy na każde 100 kilometrów jazdy, co ma znaczący udział w całkowitych kosztach spalania.
Hamowanie na mokrym: klasa A
System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.