Falken Linam VAN01 235/60 R17C 117/115 S

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Falken Linam VAN01 235/60 R17
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Falken Linam VAN01 235/60 R17C 117/115 S objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Linam VAN01 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą nowoczesny symetryczny wzór bieżnika, szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Falken została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz wysoki indeks ładowności 117/115 (do 1285 kg).
Nowa opona letnia Linam VAN01 marki Falken
Opony letnie Falken wytwarzane są z unikalnej mieszanki gumowej, zawierającej m.in. kauczuk i syntetyczną sadzę, dzięki czemu zachowują optymalne właściwości w wysokich temperaturach. Specjalna rzeźba bieżnika, z ograniczoną liczbą nacięć, zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na stabilne ruszanie, skuteczne hamowanie i pewne prowadzenie pojazdu - nawet na mokrych drogach.
Opona dostawcza (do busa) – 235/60 R17 117/115 S
Opony dostawcze Falken w rozmiarze 235/60R17C zapewniają doskonałe prowadzenie i trwałość nawet przy intensywnej eksploatacji. Ich wzmocniona konstrukcja sprawdza się w VAN-ach, busach oraz półciężarówkach, które przewożą ciężkie ładunki, nierzadko na długich trasach. Podwójny indeks nośności pozwala na dopasowanie ogumienia do różnych konfiguracji montażu, co zwiększa bezpieczeństwo, stabilność oraz komfort jazdy w każdych warunkach.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Falken 235/60 R17 Linam VAN01
Opony letnie Falken Linam VAN01 235 60 R17C 117/115S zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Prezentowany rozmiar 235/60 R17 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (235) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (60) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 17). Opona Falken Linam VAN01 posiada indeks prędkości S (dopuszczalna jazda do 180 km/h) oraz nośności 117/115 (maksymalna wartość obciążenia 1285 kg na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 10 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/60 R17 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Falken |
Klasa | średnia |
Model | Linam VAN01 |
Etykieta UE | C / A / 72 dB |
Indeks nośności | 117/115 (do 1285 kg/oponę) |
Indeks prędkości | S (do 180 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C |
Kod produktu | 37553 |
C – co oznaczają symbole w modelu Linam VAN01?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.

Etykieta unijna opon 235/60 R17 117/115S – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Falken Linam VAN01 235/60 R17C 117/115 S uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Opór toczenia: klasa C
Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ich efektywność paliwową, która bezpośrednio wpływa na ekonomię jazdy. Opony z niższym oporem toczenia, oznaczone jako klasa "A" na unijnej etykiecie, zapewniają znaczne oszczędności i są bardziej przyjazne dla środowiska. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" zwiększają zużycie paliwa. Ważne jest, aby pamiętać, że wybór ogumienia z lepszą oceną to inwestycja zarówno w ekonomiczną jazdę, jak i w ochronę środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.