Falken Eurowinter HS02 Pro 255/50 R20 109 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Falken Eurowinter HS02 Pro 255/50 R20 109 V - opona zimowa klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
255/50 R20
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
109 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
C / B / 72 dB
XL, 3PMSF, M+S, MFS

Cena za sztukę

848 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Falken Eurowinter HS02 Pro 255/50 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Falken Eurowinter HS02 Pro 255/50 R20 109 V XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Eurowinter HS02 Pro stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach, charakterystyczny asymetryczny układ powierzchni jezdnej czy certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF). Prezentowana opona marki Falken została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 109 (do 1030 kg na oponę) oraz rozmiar 255/50 R20.

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Eurowinter HS02 Pro marki Falken

Opony zimowe zaprojektowano z myślą o zachowaniu przyczepności w trudnych warunkach pogodowych. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając stabilność pojazdu podczas pokonywania zakrętów. Asymetryczny bieżnik opon zimowych Falken z licznymi lamelami i nacięciami efektywnie odprowadza wodę, błoto oraz śnieg, zwiększając bezpieczeństwo podczas ruszania i hamowania.

Opona osobowa oraz SUV – 255/50 R20 109 V

Opony osobowe Falken to wynik intensywnych badań laboratoriów technologicznych, odpowiadający na potrzeby różnorodnych kierowców - od użytkowników miejskich hatchbacków po właścicieli prestiżowych limuzyn i wszechstronnych crossoverów. Innowacyjna kompozycja kauczukowo-gumowa z dodatkiem sadzy zapewnia doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach, zachowując jednocześnie wyjątkową trwałość. Precyzyjnie zaprojektowane rowki wzdłużne efektywnie rozprowadzają ciśnienie na całej powierzchni styku, gwarantując krótszą drogę hamowania i pewne prowadzenie. Zoptymalizowana geometria bloków bieżnika skutecznie redukuje opory toczenia, wspierając ekonomiczną i ekologiczną jazdę.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Falken 255/50 R20 Eurowinter HS02 Pro XL FR

Opony zimowe Falken Eurowinter HS02 Pro 255 50 R20 109V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba w rozmiarze 255/50 R20 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 255 mm). Wysokość profilu to 50, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 20 cali. Opona Falken Eurowinter HS02 Pro posiada indeks prędkości V (dopuszczalna jazda do 240 km/h) oraz nośności 109 (najwyższa wartość obciążenia 1030 kg na jedną oponę).

Falken Eurowinter HS02 Pro 255/50 R20 Rant ochronny (MFS) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 24 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/50 R20
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Falken
Klasa średnia
Model Eurowinter HS02 Pro
Etykieta UE C / B / 72 dB
Indeks nośności 109 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (MFS)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, MFS
Kod produktu 55629

XL, 3PMSF, M+S, MFS – co oznaczają symbole w modelu Eurowinter HS02 Pro?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, MFS

Etykieta unijna opon 255/50 R20 109V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Falken Eurowinter HS02 Pro 255/50 R20 109 V XL FR uzyskała wynik: C/B/72 dB - szczegóły poniżej. Na etykiecie unijnej opony znajdują się piktogramy informujące o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej i hałasie generowanym podczas jazdy, podobne do oznaczeń na sprzęcie AGD. Klasyfikacja przyczepności i efektywności paliwowej mieści się w zakresie od A (najlepsza) do E. Poziom hałasu jest prezentowany w skali od A do C oraz jako liczba decybeli i ilość fal, od jednej do trzech. Te dane umożliwiają szybkie porównanie i dokonanie właściwego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Falken Eurowinter HS02 Pro 255/50 R20 109 V: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Unijna etykieta opon dostarcza kluczowych informacji dotyczących efektywności paliwowej, co jest szczególnie istotne dla oszczędnych i ekologicznie świadomych kierowców. Opony klasy A, wyróżniające się najniższym oporem toczenia, umożliwiają największe oszczędności paliwa, co przekłada się na mniejsze wydatki na paliwo i mniejszą emisję szkodliwych gazów cieplarnianych.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Zapewnienie dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni jest niezbędne dla bezpiecznej jazdy. Klasa przyczepności, określona na etykiecie unijnej opony, wskazuje na zdolność opony do skutecznego hamowania na mokrych drogach, z klasami od "A" do "E" (przed 2021 rokiem - do "G"). Klasa "A", "B" czy "C" - gwarantuje krótszą drogę hamowania, znacząco poprawiając bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. To ważne dla kierowców, którzy muszą często adaptować się do zmieniających się warunków pogodowych. Różnice w długości czasu potrzebnego do całkowitego zatrzymania się pomiędzy poszczególnymi klasami, mogące sięgać kilkunastu metrów, podkreślają, jak wybór odpowiednich opon może wpłynąć na ogólne bezpieczeństwo jazdy. Kierowcy rozumiejący te oceny, mogą dokonać bardziej świadomego wyboru ogumienia, co przekłada się na bezpieczniejszą i łatwiejszą do kontrolowania jazdę, niezależnie od warunków pogodowych.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny generowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, odgrywa ważną rolę w wyborze odpowiedniego ogumienia. Opony dzielą się pod tym kątem na trzy kategorie, oznaczane przed 2021 rokiem grafiką fali. Najcichsze opony mają symbol A (dawna 1 fala), średni poziom to B (2 fale) poprzedzające klasę C (3 fale). Dodatkowo, średnie natężenie szumu jest podawane w decybelach. Ta informacja jest istotna nie tylko dla celów ochrony środowiska, ale także dla komfortu jazdy, zwłaszcza w długich podróżach.