Falken Eurowinter HS02 Pro 235/50 R17 100 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Falken Eurowinter HS02 Pro 235/50 R17 100 V - opona zimowa klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
235/50 R17
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

599 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Falken Eurowinter HS02 Pro 235/50 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Falken Eurowinter HS02 Pro 235/50 R17 100 V XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Eurowinter HS02 Pro stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach, przystosowany do trudnych warunków asymetryczny wzór bieżnika czy certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF). Prezentowana opona marki Falken została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 100 (do 800 kg na oponę).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Eurowinter HS02 Pro marki Falken

Opony zimowe Falken przeznaczone są do jazdy w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnie temperatury spadają poniżej 7°C. Ich asymetryczny bieżnik, zaprojektowany do efektywnego usuwania śniegu i wody, zwiększa stabilność pojazdu na śliskich nawierzchniach. Liczne lamele poprawiają przyczepność, a specjalna mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, wspierając kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach.

Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R17 100 V

Opony osobowe Falken zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie samochodów - od kompaktowych hatchbacków, przez rodzinne sedany, aż po sportowe modele i przestronne SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa zapewniają pewną przyczepność i stabilność na zróżnicowanych nawierzchniach, podnosząc bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zredukowane opory toczenia przyczyniają się do niższego zużycia paliwa, a skuteczne wygłuszenie bieżnika ogranicza hałas, zwiększając komfort codziennej jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Falken 235/50 R17 Eurowinter HS02 Pro XL FR

Opony zimowe Falken Eurowinter HS02 Pro 235 50 R17 100V są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Rozmiar 235/50 R17 należy czytać następująco: szerokość opony 235 mm, wysokość profilu 50 i średnica 17 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Falken Eurowinter HS02 Pro mają indeks prędkości V (oznaczający dopuszczalną szybkość równą 240 km/h) i indeks nośności 100 (wskazujący maksymalne obciążenie wynoszące 800 kilogramów / oponę).

Falken Eurowinter HS02 Pro 235/50 R17 Rant ochronny (MFS) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 42 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/50 R17
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Falken
Klasa średnia
Model Eurowinter HS02 Pro
Etykieta UE D / B / 70 dB
Indeks nośności 100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (MFS)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, MFS
Kod produktu 55623

XL, 3PMSF, M+S, MFS – co oznaczają symbole w modelu Eurowinter HS02 Pro?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, MFS

Etykieta unijna opon 235/50 R17 100V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Falken Eurowinter HS02 Pro 235/50 R17 100 V XL FR uzyskała wynik: D/B/70 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon w UE oferuje przystępną ocenę trzech istotnych parametrów: oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Produkty są klasyfikowane od A do E dla pierwszych dwóch parametrów. Hałas z kolei w skali od A do C. Jest też mierzony w decybelach i oznaczony liczbą fal, od jednej do trzech, co pomaga konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Falken Eurowinter HS02 Pro 235/50 R17 100 V: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa D

Unijna etykieta opon dostarcza kluczowych informacji dotyczących efektywności paliwowej, co jest szczególnie istotne dla oszczędnych i ekologicznie świadomych kierowców. Opony klasy A, wyróżniające się najniższym oporem toczenia, umożliwiają największe oszczędności paliwa, co przekłada się na mniejsze wydatki na paliwo i mniejszą emisję szkodliwych gazów cieplarnianych.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.